Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Egy új legenda kezdete?

Negyven évvel az első példány legyártása után, megjelent az új Shelby GT 500

A vad külső, még vadabb belsőt takar
A vad külső, még vadabb belsőt takar

Carroll Shelby és Ford Mustang új autója minden bizonnyal megfelel egy sportos vezető minden elvárásának.

Az új modell igazán amerikaiasra sikerült. Az 5, 4 literes, V8-as, kompresszoros, 32  szelepes, acél blokkos, intercooleres motor 500 lóerő leadására képes. Az autó nyomatékát pedig egy 6 sebességes manuális váltóval szabályozhatjuk. Mivel a sportos vezetéshez elengedhetetlen a megfelelő úttartás, és felfüggesztés, így a gyár erről is gondoskodott. Az elöl független lengőkaros MacPherson felfüggesztés, 34mm-es csöves stabilizátorral, hátul pedig egy töbkaros spirál rugóval, pánhárd csővel, ellátott szintén stabilizátoros felfüggesztés van. A 18, 5 Inches alumínium felnik közepéből pedig 4 dugattyús bremo fékek bámulnak vissza a szemlélőre. Ez a modell is, mint az eredeti GT500-as is cupé és cabrio változatban lesz rendelhető.

Kis történelem a két cég szövetségéről. Először 1964-ben kérte fel a Ford a Shelby-t, hogy csempésszem egy kis sportosságot a gyár új autójába. Így született meg a GT350R, egy könnyű, könnyen vezethető sportautó. Ez után a következő lépés az volt, hogy a két szövetséges megalkotta a GT350-t, egy utcai autót, melyet később a Hertz autókölcsönző cég „bérelj-egy-sportautót”, (rent-a-racer) akciójából ismerhettek meg az amerikaiak. A legismertebb, és legerősebb Ford Shelby Mustang az 1965-től 1970-ig gyártott Shelby GT 500, és a Shelby GT 500 KR volt. Amelyet egy 428 köb-inch-es motor hajtott. Ebből a modellből összesen 14599 darabot gyártottak.

Az új Shelby GT500-at a Ford és a Mazda fogja együtt gyártani Flat Rock-ban. A potenciális vevők még ráérnek 2007 nyaráig, mivel az autót csak akkor dobják piacra. Viszont a kocsi megjelenése után igazán igyekezniük kell, mivel a gyár csak 8000-10000 példány gyártására készül.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás