Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Dízelfronton erősít a Peugeot - Új 2,2 HDi

Új szekvenciális biturbóval szerelt dízelmotort mutatott be a Peugeot középkategóriás modellcsaládjához

A Supreme és a Sporetline kivitelekhez rendelhető az új motor, amelyet 30 000 kilométerenként várnak olajcserére. A legolcsóbb 2,2 HDi motoros 407-es 7 850 000 forintba kerül
A Supreme és a Sporetline kivitelekhez rendelhető az új motor, amelyet 30 000 kilométerenként várnak olajcserére

A 407-eshez eddig három közös csöves turbódízel motort kínáltak (1,6 110 LE, 2,0 136 LE és 2,7 V6 204 LE), az új darab a két erősebbik közé illeszkedik. A PSA konszern és a Ford által közösen kifejlesztett erőgép 2179 köbcentis, 16 szelepes, két felülfekvő vezérműtengelyes, dugattyúiban új formájú égésteret képeztek ki. A sűrítési viszony viszonylag alacsony (16,6), az égéstér átmérője az előző generációénál 25 százalékkal nagyobb, ami a fejlesztők szerint kevesebb tökéletlenül elégett üzemanyagot eredményez. A fejlesztések következtében a gázolaj-levegő keverék homogénebb lett, ez javított a hatásfokon és csendesebbé tette az égésfolyamatot.

Teljesen új a harmadik generációs Bosch közös csöves befecskendezési rendszer, ami 1800 bar nyomáson dolgozik (korábban 1350 bar volt a maximális nyomás). A piezoelektromos elven működő, hétfuratos fúvókák egy munkaütemen belül képesek hat dózisban is befecskendezni. A motor erejét két azonos, kis méretű turbóval tornázták fel; négyhengeres motoron most először alkalmaznak szekvenciális, párhuzamos turbófeltöltőt. Alacsony fordulaton csak az egyik feltöltő dolgozik, a második a külső légnyomástól és a terheléstől függően 2600, illetve 3200-as fordulatszámnál száll be a játékba.

 
A legolcsóbb 2,2 HDi motoros 407-es 7 850 000 forintba kerül
A legolcsóbb 2,2 HDi motoros 407-es 7 850 000 forintba kerül

Az új motor legnagyobb teljesítmény 170 LE 4000-es percenként fordulatnál, maximális nyomatéka pedig 370 Nm 1500-nál. A motor alacsonyabb és magasabb fordulatnál is készséges: 1000 1/percnél már 200, míg 1250-nél 280 Nm nyomatékra számíthat a vezető, de 3000-es fordulatnál is több, mint 350 Nm-t lehet előcsalogatni belőle. A biturbóval 8,7 másodpercig tart a százas sprint a 407 limuzin számára, 80-ról 120 km/órára 8,1 másodperc alatt képes eljutni. A gyár 6,1 literes átlagfogyasztást ígér. Az erőforrás 160 g/km széndioxidot bocsát ki, a kipufogógázt harmadik generációs, adalékos részecskeszűrő is tisztítja, amelynek csereperiódusa 180 000 km.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás