Technika

2009. március 16. hétfő, 00:52

Daewoo Lanos 1.6 - Magas alapjárattal

A 2001-ben megalkotott SCC koncepció a jövő biztonságos autója Az Autó típusa: Daewoo Lanos 1,6 Évjárat: 1999 A tulajdonos panasza: Alapjárat magas, meleg motornál sem megy 1800-2000 ford/perc alá. A javítás: Fojtószelepház, és alapjárati léptetőmotor tisztítása, ellenőrzése után az alapjárat beáll a helyes érték környékére. Egynapi használat után, ismét magas. A léptetőmotor ismételt ellenőrzésre helyesen

A 2001-ben megalkotott SCC koncepció a jövő biztonságos autója

Az Autó típusa: Daewoo Lanos 1,6 Évjárat: 1999

A tulajdonos panasza: Alapjárat magas, meleg motornál sem megy 1800-2000 ford/perc alá.

A javítás: Fojtószelepház, és alapjárati léptetőmotor tisztítása, ellenőrzése után az alapjárat beáll a helyes érték környékére. Egynapi használat után, ismét magas. A léptetőmotor ismételt ellenőrzésre helyesen működik, de beszerelve ismét emelkedik az alapjárat. Megint kiszerelés, ellenőrzés, de most az autó saját vezérlőelektronikájával. Működés szerint a léptetőmotor a gyújtás ráadásakor előre lép (fordulatszám csökkentés irányába), megérinti a szabályzókúp a furatot, majd néhányat visszalép. Az ellenőrzés során kiderült, hogy az előrelépés néha kimarad, helyette duplán lép visszafelé a motor. Ebből a helyzetből, valamiért nem hajlandó a normális alapjáratra csökkenteni a fordulatot. Néhányat előre lép ugyan a motor, de aztán megáll, és többet nem mozdul.

Arra gondoltam, ha megakadályozom a második hátralépést, akkor nem emelkedik magasra a fordulat, és azt talán még képes szabályozni a léptetőmotor, illetve a vezérlőelektronika. Esztergáltam egy ütközőgyűrűt a motor tengelyére, és működött. Hideg motornál 1300-1400-as fordulatról indulva 850-900-ra csökkent mire bemelegedett, és terheléstől függetlenül, stabilan tartotta is.

Szabó László (e-mail küldése)

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás