Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 02:37

Dacia Logan - Az első benyomások

Már itthon is vezethettük a Dacia Logant.

Érzések

Az autó formáján is látszik, hogy a költségek alacsonyan tartása volt a fejlesztés elsődleges célja, a megjelenés így is kellemes. Az átlagosnál magasabb futómű a hétköznapokban igen kellemesen simítja az úthibákat

Szerkesztőségünk Törökországban már tesztelhette a Renault által fejlesztett új Daciát, ennek tapasztalatait olvasóink az október 7-én megjelenő lapszámunkban olvashatják, ízelítőként viszont egy magyarországi út tapasztalatait szeretnénk megosztani.

A kéttagú motorpalettából (1,4 75 Le és 1,6 90 Le) az erősebbik változathoz a hozzá társuló leggazdagabb szereltséggel volt szerencsénk. A főként kemény anyagokból felépülő beltér tágassága szinte nagyautós, a berendezés ergonómiája azonban több helyen kifogásolható. A beszállás kellemes, még a magas vezetők mögött is könnyedén elférnek a hasonló magasságúak, az alapvetően kényelmes ülések viszont szinte teljes mértékben nélkülözik az oldaltartást. A vezetőülés kétfokozatú magasságállítása és a gerinctámasztás szabályozása kellemes elhelyezkedés kialakítását tette lehetővé a próbált autóban.  

A beltér egyszerű anyagai könnyen tisztíthatóak, az ülések oldaltartás nélküliek
A hatalmas csomagtér ajtaja még a távirányítós központi zár mellett is kizárólag kulccsal volt nyitható, érdemes lesz a zár környékét lefóliázni a karcolások elkerülésére, az ajtó visszacsapása sincs megakadályozva, a kárpitozatlan belső falban a lemezélbe kapaszkodva csukható a fedél, ez még mindig jobb, mintha a külső falat kellene megfogni.

Útközben 110-ig a futóműzaj az elsődleges, 130-nál (ötödikben 3600-as fordulatszámnál) már a szél, a motor csak kihúzatáskor, 4000-res fordulatszám környékétől válik harsánnyá. A váltókar ugyan kicsit imbolygósan megvezetett, de a fokozatok megtalálása nem problémás, a hosszú úton járó kar azonban nem tűri meg az eléhelyeztt pohártartóban a félliteres üditőspalackokat. A főként autópályás próbánk során a sebességhatárok kihasználása mellett 7,5 literes fogyasztást mutatott az egytonnás autót tetszetős dimanikával mozgató 90 lovas nyolcszelepes motor. A városban haladva gyakori úthibák az átlagosnál jóval kevésbé jutottak el az utastérig, üres autóval a kanyarvétel sem okozott problémát a Törökországban készülő és az előzetes tervekkel ellentétben Európa nyugati felében is árusításra kerülő újkori Daciának.

Az értkesítést október végén kezdi a Renault Hungária, az árak és a szereltségek részletei is ekkor kerülnek nyilvánosságra. A versenytársak alá célzott ár szerkesztőségünk szerint még a legédesebb testvér, a Renault Thalia számára is végzetes lehet, ugyanis a nálunk sokak szemében rosszul hangzó név ellenére a Dacia igen kellemes hétköznapi társnak tűnik, a csomagok és főként az utasok számára a konkurenciánál érzésre mindenképpen tágasabb helyet biztosít a közlekedés során.

Újabb tapasztalatainkkal hamarosan jövünk.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás