Bemutatók
Dacia Logan - Az első benyomások
Már itthon is vezethettük a Dacia Logant.
Érzések
Szerkesztőségünk Törökországban már tesztelhette a Renault által fejlesztett új Daciát, ennek tapasztalatait olvasóink az október 7-én megjelenő lapszámunkban olvashatják, ízelítőként viszont egy magyarországi út tapasztalatait szeretnénk megosztani.
A kéttagú motorpalettából (1,4 75 Le és 1,6 90 Le) az erősebbik változathoz a hozzá társuló leggazdagabb szereltséggel volt szerencsénk. A főként kemény anyagokból felépülő beltér tágassága szinte nagyautós, a berendezés ergonómiája azonban több helyen kifogásolható. A beszállás kellemes, még a magas vezetők mögött is könnyedén elférnek a hasonló magasságúak, az alapvetően kényelmes ülések viszont szinte teljes mértékben nélkülözik az oldaltartást. A vezetőülés kétfokozatú magasságállítása és a gerinctámasztás szabályozása kellemes elhelyezkedés kialakítását tette lehetővé a próbált autóban.
![]() | |
| |
Útközben 110-ig a futóműzaj az elsődleges, 130-nál (ötödikben 3600-as fordulatszámnál) már a szél, a motor csak kihúzatáskor, 4000-res fordulatszám környékétől válik harsánnyá. A váltókar ugyan kicsit imbolygósan megvezetett, de a fokozatok megtalálása nem problémás, a hosszú úton járó kar azonban nem tűri meg az eléhelyeztt pohártartóban a félliteres üditőspalackokat. A főként autópályás próbánk során a sebességhatárok kihasználása mellett 7,5 literes fogyasztást mutatott az egytonnás autót tetszetős dimanikával mozgató 90 lovas nyolcszelepes motor. A városban haladva gyakori úthibák az átlagosnál jóval kevésbé jutottak el az utastérig, üres autóval a kanyarvétel sem okozott problémát a Törökországban készülő és az előzetes tervekkel ellentétben Európa nyugati felében is árusításra kerülő újkori Daciának.
Az értkesítést október végén kezdi a Renault Hungária, az árak és a szereltségek részletei is ekkor kerülnek nyilvánosságra. A versenytársak alá célzott ár szerkesztőségünk szerint még a legédesebb testvér, a Renault Thalia számára is végzetes lehet, ugyanis a nálunk sokak szemében rosszul hangzó név ellenére a Dacia igen kellemes hétköznapi társnak tűnik, a csomagok és főként az utasok számára a konkurenciánál érzésre mindenképpen tágasabb helyet biztosít a közlekedés során.
Újabb tapasztalatainkkal hamarosan jövünk.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...