Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Citroën C4 és C4 Picasso frissítés - Újult erővel

A francia alsó-középkategóriás, illetve annak egyterű változata egyaránt friss 1,6-os benzinmotorokat kap, a C4-est új front-rész, a C4 Picassót számottevően kedvezőbb nyitóár is népszerűsíti.

Citroën C4

A C4 újítása leginkább a C4 Picassóéra hasonlító nagy légbeömlős első köténylemezről ismerhető fel, a frissítéssel a hosszúság 15 mm-rel nőtt, az 5-ajtós így 4,275, a kupé 4,288 méteren nyújtózik

Kívülről még a felületesebb C4-tulajok is alig ismerik fel a C4 külső változásait: új a nagy légbeömlős elülső köténylemez, friss vonások díszítik a motorházfedelet, illetve a ködfényszórók és az azokat környező, a csúcskivitelnél krómozott betétek is frissek. Hátul ennyi sem változott, mindössze a C4 Coupé lámpatestének betétei módosultak. Oldalról csupán a friss alufelni-paletta, vagy a két új, kékes-szürke „Bourrasque kék”, illetve fahéj színárnyalat árulkodhat az új modellről. Az utastérben már több a változás: nem csak az eddig is puha anyaggal borított műszerfal, az ajtók kárpitozása is módosult kissé, ami fontosabb talán: a fordulatszámmérő a fix középű kormánybelsőről a műszerpult közepére tett központi műszercsoportba költözött.

A legfontosabb újdonságok azonban a motortérben keresendők, a korábbi 110 lovas 1,6-os benzinest a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6 VTi (120 LE), szívó és kipufogó szelepeit egyaránt változóan vezérlő benzines váltja, míg a 2.0 16V (143 LE) variánst a szintén BMW-PSA, közvetlen benzinbefecskendezésű 1,6 THP (150 LE) turbómotor pótolja. Az új erőforrások a korábbiaknál nem csupán nagyobb teljesítményűek és nyomatékúak, hanem fogyasztásuk is kisebb. Az 1,6 VTi 6,9 l/100 km átlagfogyasztása 6, míg az új hatfokozatú kéziváltóval szerelt 1,6 THP 6,9 l/100 km vegyes fogyasztása csaknem 10 százalékkal alacsonyabb a korábbi variánsénál.

A menetdinamikai és fogyasztási adatokon túl egyéb finomságokat is hoznak az új motorok: rezgés és zajcsillapításuk számottevően jobb, belső súrlódásuk kisebb, elektromos, önszabályzó olajszivattyújuk a korábbi mechanikus hajtásúnál akár 1,25 kW-tal kevesebbet fogyaszt.

A műszerfal új kárpitjai a Citroën legelőkelőbb modelljéből a C6-ból érkeztek, a fordulatszámmérő a fix közepű kormánybelső tetejéről a központi műszer-blokkba költözött
 
A C4 Coupén a hátsó lámpa is módosult, az új 1,6 VTi-ért a korábbinál 50 000 forinttal kérnek többet, a THP felára további 350 000 forint. A C4 akciós alapára 2 990 000 Ft, 1,6 VTi 3 370 000 forinttól kapható
 
Az 1,6 THP motor turbóját a motorolaj mellett egy kiegészítő hűtővízkör is temperálja, ez szükség esetén leállított motornál is hűt a hosszabb élettartam érdekében
    

Citroën C4 Picasso

A C4 Picassóban „csupán” az 1,6-os benzinmotorok az újdonságok, hozzájuk azonban a korábbinál számottevően kedvezőbb belépőár társul

A 2004-ben érkezett C4-gyel szemben a 2007 tavaszán bemutatott C4 Picassóban most csupán az 1,6-os motorok az újak, persze ez is bőven elegendő. Az 1,6 VTi öt fokozatú manuális, a kevéssel később érkező 1,6 THP itt 6 fokozatú robotizált váltóval jön majd. A korábbi 1,8, 127 lovas benzinest

A C4 Picasso utastere, műszerfala nem változott, de így is az egyik legfuturisztikusabb belsejű egyterű

leváltó 1,6 VTi nem csupán alacsonyabb fogyasztásával, jobb menetdinamikai adataival, illetve szinte észrevétlen alapjáratával és általánosan csendes üzemével brillírozik, kisebb mérete miatt olcsóbb regisztrációs díjtételt hoz, ezt lejjebb tolt belépő árral toldotta meg a Citroën Hungária. A C4 Picasso ára így 520 000 forinttal lett kedvezőbb, a szinte állandó akciós árlista 4 190 000 forintos belépőárral indul.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás