Újautó
Citroën C4 1.6i VTR - Négymás
A C4-család vagánya a kupés építésű háromajtós.
Összefoglaló
![]() | |
| |
A merész vonalú ötajtós alap-C4 még merészebb változata a metszett hátú kivitel.
Karosszéria, utastér
Az autó eleje az oldalajtók egy darabjáig akár az ötajtósé, onnan a hátfalig egyre eltérőbb. Az előresikló elülső ülés visszatalál korábbi helyére, mozgatásához nem kell mélyre hajolni, ki-beszálláskor magas peremen muszáj átlépni. A hátsó ülések fölött ereszkedő tetőív kívülről izgalmas látvány, belülről helyszűke a középtermetűnél magasabbaknak. A térdek előtti távolság elegendő. A fejtámaszok nem húzhatók elég magasra. Széles az utastér, magas a középső padlóhullám. A hátsó ablakok nem nyithatók. Az üléslapok és támlák osztva hajthatók előre, a támla biztonsági szintkülönbséggel fekszik vízszintesre. A lehajtott ülésekkel hosszúra növekszik a kis csomagtér. A raktér a pereméhez mérten mély, a fal nemcsak magas, hanem vastag is. A rakodótálca szabályos négyszög. Az ajtónyílás felülről nagy felületet tár fel, kihasználásához könnyű eltávolítani a kalaptartót. A hátsó ajtó üvegközi osztócsíkja el tudja fedni a belső tükör oldalról is szűkre szabott képében a mögöttes járműveket. A
a | |
![]() | |
| |
Motor, erőátvitel
A csöndes motor elinduláskor nem gyorsít nagyon, de hamarosan ledolgozza a hátrányt, s az előzésekkor elegendő erőtartalékot lehet mozgósítani. Már a 2200-as fordulattól (ötödikben 70 km/óra fölött) megélénkül, a lendület a 4000-es fordulat fölé ér. A hangereje ekörül megerősödik, s a 120-as tempó fölött szívesen kapcsolna feljebb a vezető, de az ötödiknél nincs tovább. A váltókar kicsit hosszú úton, pontosan talál a fokozatokba.
Vezetés, menettulajdonságok
A rugózás kellemes, a Citroën úttartása biztos, a hirtelen irányváltásokat jól viseli. Az úthibák hiánytalanul eljutnak az utastérbe, a hátsó futómű hanggal is jelzi az egyenetlenségeket. A lyukak, buckák ütésén a kíméletes ülések enyhítenek. Jó burkolaton csöndes a gördülés.
Felszereltség
A csomagtér ajtókivágása hosszú, a perem sok, a raktér kicsi, és jól pakolhatóan sík
A motorhoz és az ajtószámhoz tartozó egyetlen kivitel fontosabb tartozéka az elülső, oldalsó és függönylégzsákpár, a fedélzeti számítógép, az állítható kormány- és vezetőülés-magasság, az ABS, EBD, az automatikus vészvillogó, a pánikfékrendszer, az elektromos tükör- és ablakmozgatás, a ködfényszóró, az indításgátló, a rögzített agyrészű multikormány, a sebességtartó és -korlátozó, a tűzmegelőző rendszer, a változó rásegítésű szervokormány, a manuális klímaberendezés, az osztva dönthető hátsó ülés, a beltérillatosító és a CD-s rádió.
Költségek
Semmi kilengés: a fogyasztási értéke (vegyes: 7,1 l/100 km) nem meglepetés. Az átlagot alig meghaladó árával a háromajtós versenytársak mezőnyébe simul. Nem kiemelkedő a két év garancia, ez felárért a kétszeresére hosszabbítható. Dicséretes a szervizlátogatások 30 000 km-es távolságtartása. Földvári A
Adatlap
Motor
Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1587 cm3, furat 78,5, löket 82 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 110 LE/80 kW (5700/min). Nyomaték: 147 Nm (4000/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás.
Futómű
Elöl pseudo-McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés, hosszlengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Gumiméret: 205/55 R16.
Karosszéria
Háromajtós, ötszemélyes. Csomagtér 314/1083 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4260x1773x1471 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1275/1720 kg.
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s. Végsebesség: 194 km/h.
Fogyasztás
(városban/városon kívül): 9,5/5,7 l/100 km.
Ára: 3 755 000 Ft + 315 000 Ft reg. adó
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | |||||||||||||||||||||||||
|
|
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...