Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Citroën C1 1.0 VVT-i SX - Irány a város!

Az alig 3,5 méteres mini főképpen a városi közlekedés eszköze. Műszaki alapja a Toyotától származik, a többi francia.

Képekben

Új autó a régi falaknál: szűk parkolóban védelmet jelent az oldalsó gumicsík
Alulról-felülről légnyílások szegélyezik a sötét lökhárítót. A többi része a karosszéria színére festett
A műszerfal kemény műanyaga sok pakolóhelyet rejt. A középkonzol két oldalán forgótárcsa szabályozza a légáram irányát és hőmérsékletét

A becsukott ajtó részben elfedi a hátulsó oszlopot. A kerék kis híján kilóg az autó mögött
A sebességmérőbe kapaszkodó fordulatszámmérő a másik óránál kisebb, de szintén jól látható
Íves: emelkedik az övvonal, ereszkedik a tetőív, a lökhárító a sárvédőbe kanyarodik


Sok a műanyag, az ajtókon kilátszik a burkolatlan lemez. Az ülés magas, sík, a pedálok távolsága megfelelő
A magasságszabályozós kormány helyzetváltozásával tart a kormányoszlopra szerelt sebességméő is
Rövid és mély a csomagtartó, az osztott háttámla lehajtható, az ülőlap fix

Az Autó2 újság 2005/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei, hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Tágas utastér
Jó úttartás
Szűkös lábtér hátul
Kemény rugózás
Kis csomagtér
Jó nyomatékú, korszerű motor
Pontos váltó
Biztonság Költségek
Négy légzsák, ABS az alapárban
Felárért függönylégzsák
Kedvező törésteszteredmény
Csekély fogyasztás
Extragarancia két évre
Gyakori szervizigény
Magas ár

Az Autó2 újság 2005/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor
Vízhűtéses, háromhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve.
Négy helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely, VVT-i változó szelepvezérlés, lánchajtás.
Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus befecskendezés.
Hengerűrtartalom: 998 cm3, furat 71, löket 84 mm.
Sűrítési arány 10,5: 1.
Teljesítmény 68 LE/50 kW (6000/min).
Nyomaték: 93 Nm (3600/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,55; II. 1,91; III. 1,31; IV. 1,03; V. 0,85; H: 3,21. Végáttétel: 3,55. Huzalos működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések háromszöglengőkarok, kanyarstabilizátor.
Hátul csatolt felfüggesztés, stabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS.

Karosszéria
Ötajtós, négyüléses önhordó acélkarosszéria.
Saját tömeg: 800 kg.
Megengedett össztömeg: 1190 kg.
Üzemanyagtartály: 40 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h) 13,7 s 
Végsebesség: 157 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 5,5 l/100 km városon kívül: 4,1 l/100 km
vegyes: 4,6 l/100 km (Gyári adatok)

A szériakivitel érdemleges tartozékai
A gazdagabb SX-kivitel részei a vezető- és utasoldali légzsákok, az oldallégzsákok, az indításgátló, az ABS, a színezett üvegek, az elektromos szervokormány, a magasságában állítható kormányoszlop, a teljes pótkerék, az oldalsó védőcsíkok, az osztva dönthető hátsó üléstámla, a velúr üléshuzat, a színre fújt lökhárítók és tükrök, a rádió-előkészítés.

Ára: 2 594 000 Ft

A Citroën C1 és néhány ötajtós konkurense

Citroën C1 X 5-ajtós Chevrolet Matiz 1.0 Elite Fiat Panda 1.2 Dynamic Hyundai Atos 1.1 Base Kia Picanto 1.0 LX Base Opel Agila Viva 1.0 XE Suzuki Alto 1.1 GL
Hengerűrtartalom [cm3] 998 995 1242 1086 999 998 1061
Teljesítmény [LE] 68 63 60 59 61 60 62
Gyorsulás 0–100 km/h [s] 13,7 13,7 14 15,8 16,3 17,7 12,8
Végsebesség [km/h] 157 152 155 152 152 145 155
Fogyasztás [l/100 km] városban 5,5 8,8 7,1 7,4 6,3 7 6,5
Fogyasztás [l/100 km] városon kívül 4,1 5,3 4,8 5 4,1 5,1 4
Csomagtér [l] 139/751 145/830 205/775 253/990 155/880 240/1250 175/430
Tengelytáv [mm] 2340 2340 2300 2380 2370 2360 2360
Hossz x szélesség [mm] 3430×1635 3495×1495 3540×1590 3565×1525 3495×1595 3535×1620 3495×1475

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás