2009. március 16. hétfő, 00:52
Citroën C1 1.0 VVT-i SX - Irány a város!
Az alig 3,5 méteres mini főképpen a városi közlekedés eszköze. Műszaki alapja a Toyotától származik, a többi francia.
Képekben
Az Autó2 újság 2005/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei, hátrányai
Karosszéria, felfüggesztés |  | Motor, erőátvitel |
 | Tágas utastér |  | Jó úttartás | |  | Szűkös lábtér hátul |  | Kemény rugózás |  | Kis csomagtér | | |  | Jó nyomatékú, korszerű motor |  | Pontos váltó | | |
 |
Biztonság | | Költségek |
 | Négy légzsák, ABS az alapárban |  | Felárért függönylégzsák |  | Kedvező törésteszteredmény | | | |  | Csekély fogyasztás |  | Extragarancia két évre | |  | Gyakori szervizigény |  | Magas ár | |
Az Autó2 újság 2005/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor
Vízhűtéses, háromhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve.
Négy helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely, VVT-i változó szelepvezérlés, lánchajtás.
Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus befecskendezés.
Hengerűrtartalom: 998 cm3, furat 71, löket 84 mm.
Sűrítési arány 10,5: 1.
Teljesítmény 68 LE/50 kW (6000/min).
Nyomaték: 93 Nm (3600/min).
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,55; II. 1,91; III. 1,31; IV. 1,03; V. 0,85; H: 3,21. Végáttétel: 3,55. Huzalos működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések háromszöglengőkarok, kanyarstabilizátor.
Hátul csatolt felfüggesztés, stabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS.
Karosszéria
Ötajtós, négyüléses önhordó acélkarosszéria.
Saját tömeg: 800 kg.
Megengedett össztömeg: 1190 kg.
Üzemanyagtartály: 40 l.
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h) 13,7 s
Végsebesség: 157 km/h
Fogyasztás (EU)
város: 5,5 l/100 km városon kívül: 4,1 l/100 km
vegyes: 4,6 l/100 km (Gyári adatok)
A szériakivitel érdemleges tartozékai
A gazdagabb SX-kivitel részei a vezető- és utasoldali légzsákok, az oldallégzsákok, az indításgátló, az ABS, a színezett üvegek, az elektromos szervokormány, a magasságában állítható kormányoszlop, a teljes pótkerék, az oldalsó védőcsíkok, az osztva dönthető hátsó üléstámla, a velúr üléshuzat, a színre fújt lökhárítók és tükrök, a rádió-előkészítés.
Ára: 2 594 000 Ft
A Citroën C1 és néhány ötajtós konkurense
| Citroën C1 X 5-ajtós | Chevrolet Matiz 1.0 Elite | Fiat Panda 1.2 Dynamic | Hyundai Atos 1.1 Base | Kia Picanto 1.0 LX Base | Opel Agila Viva 1.0 XE | Suzuki Alto 1.1 GL |
Hengerűrtartalom [cm3] | 998 | 995 | 1242 | 1086 | 999 | 998 | 1061 |
Teljesítmény [LE] | 68 | 63 | 60 | 59 | 61 | 60 | 62 |
Gyorsulás 0–100 km/h [s] | 13,7 | 13,7 | 14 | 15,8 | 16,3 | 17,7 | 12,8 |
Végsebesség [km/h] | 157 | 152 | 155 | 152 | 152 | 145 | 155 |
Fogyasztás [l/100 km] városban | 5,5 | 8,8 | 7,1 | 7,4 | 6,3 | 7 | 6,5 |
Fogyasztás [l/100 km] városon kívül | 4,1 | 5,3 | 4,8 | 5 | 4,1 | 5,1 | 4 |
Csomagtér [l] | 139/751 | 145/830 | 205/775 | 253/990 | 155/880 | 240/1250 | 175/430 |
Tengelytáv [mm] | 2340 | 2340 | 2300 | 2380 | 2370 | 2360 | 2360 |
Hossz x szélesség [mm] | 3430×1635 | 3495×1495 | 3540×1590 | 3565×1525 | 3495×1595 | 3535×1620 | 3495×1475 |
Comments
comments