Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Chevrolet Kalos 1.4 Direct, Dacia Logan 1.4, Renault Thalia 1.4 Premiere - Fapados járat

A Dacia új jövevény a legkisebb családi limuzinok között; a Renault régi, a Chevrolet régi-új. A legolcsóbb alapmodelleket hasonlítjuk össze.

Képekben

A Logan magasabb társainál, és a legfontosabb piacokon várható használati szokások miatt körben műanyag szoknya védi, amely elöl a motorháztetőig emelkedik. A Kalos övvonala húz a legmeredekebben felfelé, a Clióból a Thaliába való átmenetet jelentő C-oszlop zavarja a hátralátást
A Logan lámpája keveset mutat magából oldalra, viszont találkozása a sárvédővel egyenes, ami tükrözi az autó egyszerű dobozformáját. A Thalia és a Logan raktere egyformán 510 liter
A legnagyobb nyílása a Logan csomag-tartójának van, a legmagasabb cuccok a Kalosba férnek. A Kalos kasztnija sérülékeny, a Thaliáét gumicsík védi, a legellenállóbb a hatalmas műanyag lökhárító a Loganon

Egyszerű szerelvények, egyszerű vonalak, sok műanyag a Kalos utasterében, de az összhatás nem kellemetlen
A Loganban a műanyag az úr, a sötét színek miatt komor a tér. A Renault-műszerek és kormánykapcsolók mutatják az eredetet. A kacathely hiányán némileg segít a kesztyűtartó feletti üreg
A Thalia hozza a legtöbb textilt és némi „nagyobb autós” hatást a műszerfalszerelvények és a felületek kiképzésével

A Kalos hátsó üléseinek támlája magas, az üléskiképzés nem túlzottan kontúros, nem akadálya a középső utas kényelmes elhelyezkedésének. Az utasülés zsebei sem kárpótolnak a rakhelyek hiányáért
A Logan hátsó lábtere óriási, de nincs hely a kisebb tárgyaknak. A középső utasnak a hármasból itt a legkényelmesebb
A Thaliának sincs hátsó zsebe, rekesze, viszont utas híján itt „simíthatók” legjobban a támlához a fejtámlák a hátralátás javítására
Üléshajtás után magas lépcső marad a Kalosban, a merevítőgerenda védi a felhajtott támlás teret
A Logan támlája nem hajtható előre, a raktér olcsón kárpitozott
A Thalia támlája egyben dönthető előre, az átlagos mérethez állított elülső üléseknél nem kell kivenni a fejtámlákat. A nehezen tisztítható habbetét nem olyan jó megoldás, mint a lemezburkolatos Kalos-ülésaljé. A csomagtér filckárpitozású, üléshajtás után lépcsős, de semmi nem véd az előrecsúszó csomagoktól
Csendes és jól húz a Kalos Opeltől származó motorja. A hármasból a legerősebb
A Thalia és a Logan Renault motorja közötti különbséget a kisebb súrlódást okozó himbagörgők jelentik, a Dacia „francia” motorját Pitesti-ben készítik

Az Autó2 újság 2004/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Összehasonlító műszaki táblázat

Összehasonlító műszaki táblázat
 
Chevrolet Kalos
Dacia Logan
Renault Thalia
Motor
Soros négyhengeres benzinmotor
Befecskendezés
Hengerenkénti
Vezérlés/szelepszám
SOHC/8
Hengerűrtartalom [cm3]
1399
1390
1390
Furat x löket [mm]
77,9 x 73,4
79,5 x 70
79,5 x 70
Kompresszióviszony
9,5:1
9,5:1
9,5:1
Teljesítmény [LE/kW(1/perc)]
83/61(5600)
75/55(5500)
75/55(6000)
Nyomaték [Nm(1/perc)]
123(3000)
112(3000)
114(3750)
Végsebesség [km/h]
170
162
170
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s]
13,3
13
12,5
Fogyasztás: városon kívül/város [l/100km]
5,5/10,2
5,5/9,2
5,7/9,7
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4325 x 1670 x 1495
4250 x 1735 x 1525
4150 x 1639 x 1417
Tengelytáv [mm]
2480
2630
2472
Nyomtáv elöl/hátul [mm]
1450/1410
1466/1456
1406/1386
Saját tömeg [kg]
1038
975
1015
Megengedett össztömeg [kg]
1500
1540
1460
Csomagtér [l]
320
510
510
Csomagtér szélessége [mm]
980
1020
960
Csomagtér hossza [mm]
830
1000
1090
Csomagtér hossza az elülső ülésig [mm]
1600
nincs
1560
Lábtér elöl [mm]
500–710
510–670
480–680
Lábhely hátul [mm]
150–370
210–410
110–330
Ülőlap hossza elöl [mm]
490
480
480
Ülőlap hossza hátul [mm]
480
470
450
Belmagasság elöl [mm]
940
970
930
Belmagasság hátul [mm]
910
890
890
Belső szélesség elöl [mm]
1390
1420
1370
Belső szélesség hátul [mm]
1350
1420
1340
Gumik
175/70 R13
165/80 R14
165/65 R14
Pótkerék fajtája
Teljes
Teljes
Teljes
Alapár [Ft]
2 260 000
1 749 000
2 099 000

Felszereltség és extraárak

A tesztelt modellek felszereltség- és extraárai
 
Chevrolet Kalos 1.4 Direct
Dacia Logan 1.4
Renault Thalia 1.4 Premiere
Vezetőoldali légzsák
+
+
+
Utasoldali légzsák
65 000
40 000
+
Oldallégzsák elöl
Blokkolásgátló
150 000
Szervokormány
+
100 000
Ködfényszóró
35 000
Színezett lökhárító
+
+
Belülről állítható külső tükör
+
+
Elektromos tükörállítás
Elektromos elülső ablakemelők
+
45 000
Állítható magasságú elülső biztonsági öv
+
+
Övfeszítős elülső övek
+
+
Három 3 pontos automata biztonsági öv hátul
+
+
+
Fényszórómagasság-állítás
Elektronikus
Mechanikus
Elektronikus
Digitális óra
+
+
+
Három hátsó fejtámla
+
+
+
Állítható magasságú kormány
+
15 000
Állítható magasságú vezetőülés
+
Központi zár
+
Távirányítós: 45000
Indításgátló
+
+
+
Manuális légkondicionáló
Audiorendszer
4 hangszórós CD-s rádió
Rádió-előkészítés
Rádió-előkészítés
Metálfény
60 000
55 000
65 000
Könnyűfém keréktárcsa
Dönthető hátsó ülés
40/60 arányban
Egyben
Csomagtérvilágítás
+
+
Fordulatszámmérő
+
Belülről nyitható tanksapka
+
Belülről nyitható csomagtérfedél
+
Gyermekülés-előkészítés
+

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás