Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Chevrolet Kalos 1.2 8V/ Skoda Fabia 1.2/ Suzuki Swift 1.3/ Toyota Yaris 1.0 VVT-i - Középkezdés

A hazai piac legnépesebb osztályát a Suzuki vezeti. Az új Swift nemcsak gyáron belüli konkurenciát jelenthet, hanem a többi résztvevőt is lecsúszással fenyegeti.

Képekben

A leghangosabb Kalos hosszú löketűjét takarékos váltóhoz kapcsolták, ezzel a zajos zóna is kikerült az utazósebességből
Látványra is a legjobban a legerősebb, a Swift mutat. Csendes, és szívesen forog, váltója nagyon precíz
Az egyetlen háromhengeres a me-zőnyben. A Fabia motorja – méréseink szerint – mégis a legcsöndesebb

Toronymagasan a legkorszerűbb a legkisebb, a Yaris motorja, folyamatosan változó szelepvezérlésével. Teljesítményleadásával a próba legjobbja volt
A Suzukiban hátul a belmagasság rendben van, az ablakkeret a beszálláshoz csöppet alacsony. A térdek elött megfelelő, de a sípcsontnál kicsit szűk a hely. Az ülőlap széles, a támla elég magas
A Skoda hátsó sora: a fej fölötti tér a magas termetűeknek kicsit alacsony, a lábhely az osztályhoz képest nagy


A fej fölötti magasság a Yarisban a legkisebb, a térdhely a többihez
képest nagy, az ülőlap viszont rövid
A Kalos háttámlája magas, a szélső fejtámlák nem tolhatók be, a fejtér középtermetűekhez méretezett a lábtérrel együtt
Mind a négyen a nagy utastérre hajtanak a szinte függőlegesen
lezuhanó hátsó ajtaikkal; a nagyobb hossz miatt a Skoda a kivétel

A Fabia csomagtere a legnagyobb, ajtaja magasra emelkedik. Az ülőlap előrehajtható, a fémhátú támla nem fekszik ki teljesen vízszintesen. A most kapható alapkivitel hátsó ülése osztott
A Yaris csomagtere a legkisebb, a támlák előrehajtásával, és a pad előrecsúsztatásával növelhető. Támladöntéskor a raktér erősen lépcsőssé válik
A Swift csomagtér-térfogata kisebb, ajtaja nem nyílik elég magasra, nyílása is keskeny, mindezt az ülésmozgatás sokoldalúságával kompenzálja: az ülések összehajtva egyszerűen hajthatók előre

A Kalos csomagterének a többihez képest keskenyebb ajtaja magasra nyílik, mögötte rövid, magas a tér, az üléslap egyben, a fémhátú támlák osztva dönthetőek

Kicsit nyugtalan Yaris-műszerfal. A vezető előtti sima felülettel nem tudtak mit kezdeni. A kijelzése világos, rakodóhelyből itt van a legtöbb

A kiegyensúlyozottság és masszívság érzetét kelti a Kalos műszerfala. A négyküllős kormány forgás közben kitakarja a műszereket

A Skoda az osztály egyetlen autója puha műszerfal bevonattal. Jól áttekinthető, könnyű az eligazodás
A legkorszerűbb műszerfal a mezőnyben. Kemény, de finom anyagokat alkalmaz. Áttekinthető és nyugodt látvány a Suzukiban

 

Az Autó2 újság 2005/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Összehasonlító műszaki táblázat

Chevrolet Kalos 1.2 8V Plus Skoda Fabia 1.2 Classic Suzuki Swift 1.3 GLX Toyota Yaris 1.0 VVT-i Terra
Motor Soros négyhengeres benzinmotor Soros háromhengeres benzinmotor Soros négyhengeres benzinmotor
Befecskendezés Hengerenkénti szívócső-befecskendezés
Vezérlés/szelepszám SOHC/8 SOHC/6 DOHC/16
Hengerűrtartalom [cm3] 1150 1198 1328 998
Furat x löket [mm] 68,5×78 76,5×86,9 78,0×69,5 69,0×66,7
Kompresszióviszony 9,3:1 10,3:1 9,5:1 10,0:1
Teljesítmény [LE/kW(1/perc)] 72/53(5400) 54/40(4750) 92/68(5800) 65/48(6000)
Nyomaték [Nm(1/perc)] 104(4400) 106(3000) 116(4200) 90(4100)
Végsebesség [km/h] 157 151 175 155
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s] 13,7 18,4 11 13,6
Fogyasztás:
város/városon kívül/vegyes [l/100km]
8,4/5,5/6,6 7,7/4,8/5,9 8,0/5,1/6,2 6,8/4,9/5,6
Hossz x szélesség x magasság [mm] 3880x1670x1495 3960x1645x1450 3695x1690x1500 3640x1660x1500
Tengelytáv [mm] 2480 2460 2380 2370
Nyomtáv elöl/hátul [mm] 1450/1410 1435/1425 1470/1480 1440/1420
Saját tömeg [kg] 960 1060 990 880
Megengedett össztömeg [kg] 1455 1570 1485 1350
Csomagtér [l] 220-980 260-1015 213-562 205-950
Csomagtér szélessége [mm] 960 970 1020 970
Csomagtér hossza [mm] 520 640 500 400-550
Csomagtér hossza első ülésig [mm] 1220 1400 1260 1200
Lábtér elöl [mm] 490-660 500-680 430-660 430-630
Lábhely hátul [mm] 150-340 120-330 130-350 160-400
Ülőlap hossza elöl [mm] 480 500 480 490
Ülőlap hossza hátul [mm] 460 460 480 460
Belmagasság elöl [mm] 960-980 960 950-980 970
Belmagasság hátul [mm] 900 920 900 910
Belső szélesség elöl [mm] 1370 1380 1370 1360
Belső szélesség hátul [mm] 1360 1380 1350 1360
Gumik 185/60 R14 165/70 R14 185/60R 15 175/60 R 14
Alapár [Ft] 2 219 000 2 660 000 2 450 000 2 462 000

A tesztelt modellek felszereltsége és extraárai (Ft)

Chevrolet Kalos1.2 Plus Skoda Fabia 1.2 Classic Suzuki Swift 1.3 GLX Toyota Yaris 1.0 VVT-i Terra
Vezetőoldali légzsák + + + +
Utasoldali légzsák –* 44 000 + +
Oldallégzsák elöl –* 56 000** –*
Függönylégzsák –*
ABS + EBD –* 92 000 + +
Fékasszisztens +
Fordulatszámmérő + + + +
Szervokormány + + + +
Állítható kormány Fel-le Négy irányban Fel-le Fel-le
Állítható magasságú vezetőülés + 16 000 + –*
Dönthető hátsó ülés Osztva Osztva Osztva Osztva
Hárompontos biztonsági öv minden üléshez + + + +
Fejtámla minden üléshez + + + +
Elektromos ablakemelő elöl + 57 000 + –*
Elektromosan állítható és fűthető tükör –* 28 000 + –*
Színezett üvegek + + + +
Metálfényezés 70 000 70 000 70 000 60 000
Klímaberendezés Manuális 200 000 Automata 275 000 Manuális 200 000*** Manuális 225 000
Fedélzeti számítógép + +
Piperetükör a napellenzőkben Jobb/bal Jobb Jobb/bal Jobb/bal
Ködfényszóró –* 14 000 –*
Csomagtér világítás + –**** + +
Pollenszűrő + + +
Isofix gyermekülés rögzítés + + + +
Audiorendszer CD-s rádió Rádió-előkészítés Rádió-előkészítés Rádiós magnó
Központizár Távirányítós Kulcsos: 51 000
Távirányítós: 83 000 Távirányítós –*
Pótkerék Teljes Teljes Szükség Szükség

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás