Bemutatók
Chevrolet Epica - Sorban hat
A koreai Chevrolet új középkategóriása méretével, de főként kifinomultságával jelentősen többet tud elődjénél.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A nem túlzottan sikeres Evandát váltó négyajtós szinte mindent bevet a jelentősebb piaci részesedésért, kedvező áron az eddigi legvonzóbb koreai csokornyakkendős. Vajon konkurense lehet-e a vele azonos tengelytávú Opel Vectrának?
A formaterv, – ahogyan ma minden távol-keleti mondja – Európának készült, a teljesen új, hagyományos négyajtós vonalai nyugodt ívekkel rajzoltak. A kifutó Evandánál 3,5 centiméterrel hoszszabb és 1-gyel magasabb Epica helykínálatával a nagyautókhoz közelít. Az anyagválasztás és a kidolgozás minősége finom: az ajtók és a műszerfal felső része puha, kellemes tapintású műanyag.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A beltér átgondolt: filccel burkolt a műszerfali rekesz alja, mély üreget ad a kétfedelű könyöklő, a műszerfal utas felőli oldalán szatyorakasztó hajtható ki, pohártartó elöl és a nagy zsebet is adó hátsó könyöklőben egyaránt kettő akad. Noha ajtózsebek csak előre kerültek, azok szélesek és hosszúak. Az utastér négy felnőttnek is szellős, zajszigeteltségén határozottan érezhető a 3 milliméterrel növelt ablaküveg-vastagság. Az Epica futása csendes, a külföldi próba alapján az elülső McPherson- és a hátsó több lengőkaros felfüggesztések, valamint a motorok hangja is jól szigetelt. A 480 literes csomagtér filckárpitozása teljes, hossza a 2/1 arányban osztott hátsó támla előre-hajtásával bővíthető, az utastérből és a slusszkulcsról egyaránt gombbal nyitható ajtaját (a motorháztetőhöz hasonlóan) gáztöltésű teleszkópok emelik.
A motorpark prémiumkategóriát idéző: kizárólag soros hathengereseket kínál. Azok kompaktfelépítésük miatt, ráadásul kisebb helyigénnyel, keresztben állnak a motortérben. A könnyűfém blokkok 24 szelepesek, műanyag szívórendszerük változó szívócsőhosszt ad, vezérműláncuk teljes élettartamot kiszolgáló.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A nálunk kedvezőbb biztosítási besorolású 2,0 literes (144 LE) alapáron ötgangos manuális váltót, míg a 2,5-ös (156 LE) szintén ötfokozatú, kézzel is dirigálható automatát kap. A japán Aisintől származó automata – a kézi kapcsolás lehetősége nélkül – a kisebbik motorhoz is megkapható.
Közös jellemző a motorok sima járása, alapjáraton észrevehetetlen és nagy fordulaton sem túlzottan erősödő hangja. Az automaták finoman kapcsolnak, (teljesen megegyező) fokozatosztásuk főként a 2,0 literesnél hosszú. Ugyanez mondható a kissé bizonytalanul megvezetett, hosszú úton járó karral kapcsolható manuális felsőbb fokozatairól is. Az alapkonfiguráció kivételével a kormány szervorásegítése sebességfüggő, valamennyi kivitel jellemzője a kissé eltúlzott, háromfordulatos áttétel és a túl nagy átmérőjű kormánykerék. A blokkolásgátlóval felügyelt tárcsafékek közül az elülsők belső hűtésűek. Indulóáron (5,2 millió forint) is gazdag alapfelszerelésű és elsősorban kényelemre optimalizált tágas négyajtóst kínál a Chevrolet. Az alapverzió (LS) egyebek mellett légkondit, elektromos tükröket és oldalablakokat, elülső front- és oldallégzsákokat, blokkolásgátlót, ködfényszórókat, 16 colos alukerekeket, állítható magasságú kormányt és vezetőülést, távirányítós központi zárat, CD-s (a bőrborítású kormánykerékről vezérelhető) rádiót ad. Az automata váltósok csakis a gazdagabb szinttel (LT), többek közt bőrkárpittal, tolatóradarral, 17 colos felnikkel, a járda mutatására tolatásnál lehajló utasoldali visszapillantóval, elektromos vezetőüléssel, fűthető elülső székekkel, fedélzeti számítógéppel, hatlemezes CD-tárral, nyolc hangszóróval, kipörgésgátlóval, hat légzsákkal, automata légkondival kaphatók. A kitörésgátló (ESP) jövő nyártól lesz elérhető. Az európai piacon különösen fontos közös csöves turbódízel (2,0 l: 150 LE, 310 Nm) még az idén kínálatba kerül.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...