Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Chevrolet Epica - Sorban hat

A koreai Chevrolet új középkategóriása méretével, de főként kifinomultságával jelentősen többet tud elődjénél.

Méretével és helykínálatával kevéssel a középkategória fölött áll az Epica. Oldalsó irányjelzői a tükörházakból villognak, ára és szereltsége jó, a kitörésgátló egyelőre hiányzik a kínálatból

A nem túlzottan sikeres Evandát váltó négyajtós szinte mindent bevet a jelentősebb piaci részesedésért, kedvező áron az eddigi legvonzóbb koreai csokornyakkendős. Vajon konkurense lehet-e a vele azonos tengelytávú Opel Vectrának?

A formaterv, – ahogyan ma minden távol-keleti mondja – Európának készült, a teljesen új, hagyományos négyajtós vonalai nyugodt ívekkel rajzoltak. A kifutó Evandánál 3,5 centiméterrel hoszszabb és 1-gyel magasabb Epica helykínálatával a nagyautókhoz közelít. Az anyagválasztás és a kidolgozás minősége finom: az ajtók és a műszerfal felső része puha, kellemes tapintású műanyag.

A műszerfal könnyedén olvasható, az ajtókon is végigfutó fémes betétei csak a jobbik szereltséggel járnak. A rádió valamennyi kivitelben kormányról vezérelhető, kijelzője nappal nehezen olvasható

A beltér átgondolt: filccel burkolt a műszerfali rekesz alja, mély üreget ad a kétfedelű könyöklő, a műszerfal utas felőli oldalán szatyorakasztó hajtható ki, pohártartó elöl és a nagy zsebet is adó hátsó könyöklőben egyaránt kettő akad. Noha ajtózsebek csak előre kerültek, azok szélesek és hosszúak. Az utastér négy felnőttnek is szellős, zajszigeteltségén határozottan érezhető a 3 milliméterrel növelt ablaküveg-vastagság. Az Epica futása csendes, a külföldi próba alapján az elülső McPherson- és a hátsó több lengőkaros felfüggesztések, valamint a motorok hangja is jól szigetelt. A 480 literes csomagtér filckárpitozása teljes, hossza a 2/1 arányban osztott hátsó támla előre-hajtásával bővíthető, az utastérből és a slusszkulcsról egyaránt gombbal nyitható ajtaját (a motorháztetőhöz hasonlóan) gáztöltésű teleszkópok emelik.

A motorpark prémiumkategóriát idéző: kizárólag soros hathengereseket kínál. Azok kompaktfelépítésük miatt, ráadásul kisebb helyigénnyel, keresztben állnak a motortérben. A könnyűfém blokkok 24 szelepesek, műanyag szívórendszerük változó szívócsőhosszt ad, vezérműláncuk teljes élettartamot kiszolgáló.

A szélső helyeken a láb- és a fejtér hátul is tágas, a csomagtér bővítésére a hátsó ülésnek csupán támlája hajtható le

A nálunk kedvezőbb biztosítási besorolású 2,0 literes (144 LE) alapáron ötgangos manuális váltót, míg a 2,5-ös (156 LE) szintén ötfokozatú, kézzel is dirigálható automatát kap. A japán Aisintől származó automata – a kézi kapcsolás lehetősége nélkül – a kisebbik motorhoz is megkapható.

Közös jellemző a motorok sima járása, alapjáraton észrevehetetlen és nagy fordulaton sem túlzottan erősödő hangja. Az automaták finoman kapcsolnak, (teljesen megegyező) fokozatosztásuk főként a 2,0 literesnél hosszú. Ugyanez mondható a kissé bizonytalanul megvezetett, hosszú úton járó karral kapcsolható manuális felsőbb fokozatairól is. Az alapkonfiguráció kivételével a kormány szervorásegítése sebességfüggő, valamennyi kivitel jellemzője a kissé eltúlzott, háromfordulatos áttétel és a túl nagy átmérőjű kormánykerék. A blokkolásgátlóval felügyelt tárcsafékek közül az elülsők belső hűtésűek. Indulóáron (5,2 millió forint) is gazdag alapfelszerelésű és elsősorban kényelemre optimalizált tágas négyajtóst kínál a Chevrolet. Az alapverzió (LS) egyebek mellett légkondit, elektromos tükröket és oldalablakokat, elülső front- és oldallégzsákokat, blokkolásgátlót, ködfényszórókat, 16 colos alukerekeket, állítható magasságú kormányt és vezetőülést, távirányítós központi zárat, CD-s (a bőrborítású kormánykerékről vezérelhető) rádiót ad. Az automata váltósok csakis a gazdagabb szinttel (LT), többek közt bőrkárpittal, tolatóradarral, 17 colos felnikkel, a járda mutatására tolatásnál lehajló utasoldali visszapillantóval, elektromos vezetőüléssel, fűthető elülső székekkel, fedélzeti számítógéppel, hatlemezes CD-tárral, nyolc hangszóróval, kipörgésgátlóval, hat légzsákkal, automata légkondival kaphatók. A kitörésgátló (ESP) jövő nyártól lesz elérhető. Az európai piacon különösen fontos közös csöves turbódízel (2,0 l: 150 LE, 310 Nm) még az idén kínálatba kerül.

Katona Mátyás

További képeink

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás