Aktuális
Cadillac CTS - Itt van Amerika
A General Motors gyöngyszeme, a Cadillac betörni készül Közép-és Kelet-Európába, hamarosan Magyarországon is megjelenik a tradicionális márka. A hazai forgalmazás beindítása előtt számot adott tudásáról az Újvilágban igen kelendő CTS.
Első oldal
![]() | |
| |
A lépcsőshátú karosszéria 4828 mm-es hosszával a terjedelmesebb nagyautók közé tartozik, az arányok a klasszikus limuzinos hagyományokat tükrözik. A formáról nincs értelme sokat beszélni, hiszen valakinek vagy tetszik, vagy nem. Egy biztos: a szögletes vonalak elölről és hátulról nézve is egyértelműen azonosítják az amerikait, nem marad észrevétlen, aki ilyennel érkezik. Ezen a szinten fél siker a jól eltalált formaterv, de az érvényesüléshez izgalmas beltartalom is kell, főleg az igényes európai piacon. A Cadillac nem titkolja, hogy az öreg kontinensre küldte „továbbképzésre” a CTS-t. Az utastéren látszik az igyekezet, puhák a műanyagok, szép a kidolgozás, a minőségi összhatás kellemes, de néhány kapcsolónál, a fa- és aluhatású elemeknél visszaköszön az „amerikai fíling”. Az elülső ülések meglepően kemények, oldaltartásuk csekély, viszont az ülőlap elég hosszú, és nem fárasztó bennük az utazás. A kormány fel-le mozgatását engedő csuklós mechanizmus nem túl nyerő megoldás. A helykínálatra alapvetően nincs panasz, mindkét sorban elegendő a tér, hogy akár öt termetes felnőtt is együtt utazzon. Az USA-autók elengedhetetlen része, a pohártartó itt sem hiányzik (négy jutott az utasoknak), egyéb rakodóhelyből lehetne több. A 420 literes csomagtartó bővíthető, osztottak a hátsó üléstámlák.
![]() | |
| |
A Cadillac európai premierje egybeesik két új erőforrás bemutatkozásával is. A 2,8 és 3,6 literes, hengerenként négyszelepes, 60 fokos hengerszögű V6-osok teljesen alumíniumból készülnek, változó a szelepnyitás és a szívócsőhossz. A kisebbik 215 LE-t és 262 Nm-et, a nagyobbik 257 LE-t és 340 Nm-et szolgáltat.
A tesztúton mindkettőt vezettük, ötsebességes automatával (hatsebességes kéziváltó a másik alternatíva). Hangjuk egyformán kellemesen bizsergető, készségesen pörögnek fel. A kézikapcsolási opciót nélkülöző váltóval kellő dinamizmussal mozog a CTS, igaz, a finoman dolgozó szerkezet padlógáznál lassan reagál a vezető akaratára, még „sport”-állásban is késlekedik.
Sokat vártunk a futóműtől, a Cadillac a Nürburgringen állította be az európai ízléshez. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul öt lengőkarból álló szerkezet hangolása keményebb a kategóriában megszokottnál, igazodik a sportos stílushoz. A keresztbordákon el-elpattannak az útról a kerekek, ezért rossz minőségű felületen kicsit bizonytalan az úttartás. Ha sima az aszfalt, biztosan fekszik a CTS, ebben nagy szerepe van az ideális tengelyterhelésnek: előre 53, hátra 47 százalék jut a közel kéttonnás üres tömegből. A hátsókerékhajtást menetstabilizáló rendszerrel és kipörgésgátlóval is zabolázzák. A kormány igen könnyű, két ujjal tekerhető, viszont lehetne közvetlenebb. A fékben nem csalódik a vezető, meggyőzően látja el feladatát.
A CTS-vásárló alapáron jól felszerelt géphez jut, a biztonsági és a kényelmi extrák listája igen hosszú. A kulcskérdés az, hogy a látványos külsejű Cadillac milyen árral és szolgáltatásokkal száll szembe az óvilági versenytársakkal. Nos, az itthoni forgalmazó a márkához illő szervizzel is készül, a háttér tehát biztosított. Dízelmotor egyelőre nincs, ez jelentős hátrány a többiekkel szemben. A legolcsóbb CTS 42 000 euróért kelleti majd magát. A körülbelül 10,5 millió forint a prémiumszegmensben nem rossz ajánlat. Ha itthon bejön a forma, a siker sem marad el.
Ka. Mi.
A Luxusautó 2005/1-es számából.
V. mint vadító
![]() | |
| |
A Luxusautó 2005/1-es számából.
A Cadillac CTS számokban
A Cadillac CTS számokbanMotor
V6-os benzinmotor, változó szelepnyitás és szívócsőhossz. Hatfokozatú kéziváltó vagy ötfokozatú automata, hátsókerékhajtás.
Hengerűrtartalom: 2792 (3564) cm3.
Furat x löket: 89×74,8 (94×85,6).
Hengerszám/szelepszám: 6/24.
Teljesítmény: 215 (257) LE (7000/min (6200/min) fordulaton).
Nyomaték: 262 (340) Nm (3300/min (3200/min) fordulaton).
Karosszéria, futómű
Ötüléses, négyajtós önhordó karosszéria. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul öt lengőkaros megoldás
spirálrugókkal. Négykeréktárcsafék, ABS, fékasszisztens. Kipörgésgátló, menetstabilizáló rendszer.
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság: 4828x1795x1441 mm.
Csomagtartó: 420 l.
Üzemanyagtank: 64 l.
Gumiméret: 225/55 R16.
Menetteljesítmények
Végsebesség: 226 (240) km/óra.
Gyorsulás (0–100 km/óra): 8,2 (7) s.
Átlagfogyasztás 11,9 (11,4) l/100 km.
*Zárójelben az erősebb motor adatai
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...