Hírek
Budapesten az új Renault Clio!
Június 16-án, délelőtt 11 órakor 17 országban mutatkozott be a Renault sikeres kisautójának harmadik generációja. Egyelőre csak álló helyzetben mustrálhattuk.
![]() | |
| |
Az 1991-ben Év Autója díjat nyert első generáció, s az annál is sikeresebb második generációt is túlnövő kisautó, a Renault palettáján ősztől a hagyományosabb kialakítású, de jól felszerelt autóra vágyó vevőkört várja. A Dacia Logannak, a Nissan Micrának és a Renault Modusnak is alapot adó, a Renault-Nissan konszern B-platformja ezúttal 3986 mm hosszú karosszériát hord.
![]() | |
| |
A méretnövekedés hosszban 17,5, tengelytávban 10, magasságban 6, szélességben pedig 7 centiméter az elődhöz viszonyítva. A méretgyarapodások belül szélességben, magasságban feleződnek, a hossznövekedés elsősorban hátul érezhető: próbánk szerint 180 centi magasságúak még éppen elférnek egymás mögött, ez dicséretes egy kisautónál. A csomagtér 288 literes, 33 litert hízott, oldalfalai síkok, osztott támladöntéssel bővíthető, a csomagok előretörését küszöb tartóztatja. A beltér finom anyagai a Mégane formavilágát hozzák, kulcs nélküli nyitás, indítás, gumiabroncs nyomás ellenőrző, kanyarfényszóró és kitörésgátló is rendelhető lesz. Az ősztől Franciaországban, 2006-tól pedig Törökországban is készülő Clio III-at mindössze 28 hónap alatt fejlesztették, sok a márka más modelljeiből már ismerős elem.
![]() | |
| |
A motorpaletta szinte az elődé, a benzinesek (1,2 – 75 LE, 1,4 – 100 LE, 1,6 – 110 LE) mind 16 szelepesek és rendre teljesítik az Euro4-es környezetvédelmi normát, ahogyan a 70, 85 és 105 lóerővel érkező 1.5 dCi motorok is. Automata váltó az 1,6 literes benzineshez, kormányszarvakkal is vezérelhető robotizált egység pedig az 1,2 literes benzineshez, valamint a 85 lóerős dízelhez lesz válaszható. A motorpalettára késleltetve érkezik majd a 140 lóerős 2,0 literes benzines, mely szintén kapható lesz hagyományos automata váltóval.
![]() | |
| |
A Renault által ügyesen kiemelt biztonság nem csupán a lehető legjobb EuroNcap minősítésre hajt, az utasok védelmét a háromajtós változatokban elülső front, oldal, övalácsúszás gátló és hátsó oldallégzsákok szolgálhatják a karosszériamerevítések és az öv-erőfeszítős, kétlépcsős öv-erőhatárolós biztonsági övek mellett, az ötajtós változatokban az övalácsúszást gátló légzsákokat kiegészítő övfeszítők helyettesítik. A hátsó ülés középső helyét a 6-10 éves gyereknek formázták rövidebb ülőlaprészével, övterelőjével és lehajtható fejtámaszával.
A legfőbb vevőcsábítónak a dinamikus dizájnt, a vezetési élményt és a helykínálatot célul tűzött harmadik generációs Clioról az importőr képviseletében, Kismartoni Péter kommunikációs igazgató további részleteket ígért a szeptemberi értékesítés kezdet előtt. Azt már most tudni lehet, hogy az elődhöz hasonlóan lesz sportváltozat is, s néhány egyéb márka politikájához hasonlóan a lehető legszélesebb vevőkör elérése érdekében az előd 2006 végéig az utódnál szerényebb szereltséggel és árral, de gyártásban marad.
Tekintse meg a bemutatón készült fotóinkat és a Renault Clio III gyári képeit!
Katona Mátyás
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...