Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW-újdonságok - Spórerõ

Károsanyag-kibocsátást csökkentő újdonságait a frissített 1-es és 5-ös sorozatban mutatta be a BMW.

Bemutató

Kissé átrajzolt lámpák, új köténylemezek és kétfázisú féklámpák. Az immár háromajtósként is kapható 1-es, a bázismodellek kivételével változó áttételű, elektrohidraulikus kormányművel is megrendelhető

A fogyasztás és vele együtt a levegőbe kipufogó káros anyagok mennyiségének csökkentésére, a legtöbb gyártóhoz hasonlóan, a BMW is rövid és hosszú távú megoldásokat egyaránt fejleszt. Míg az utóbbiak egyike lehet a benzinmotorjában hidrogént égető Hydrogen 7-es, az előbbiekkel az „Efficient Dynamics”- szlogen (hatékony dinamika) kíséretében most rukkolt ki a bajor márka.

Navigáció, iDrive-vezérlő, USB-csatlakozós MP3-as hifi mind-mind kapható a finomított belterű 1-eshez

Az új lökhárítókkal, alig láthatóan átalakított lámpatestekkel, kerekből szögletesre váltott ködfényszórókkal frissített s immár háromajtósként is kínált 1-es sorozat részben új motorparkot (116i: 115 LE, 150 Nm; 118i: 143 LE, 190 Nm; 120i: 170 LE, 210 Nm; 130i: 265 LE, 315 Nm; 118d: 143 LE, 300 Nm, 120d: 177 LE, 350 Nm) kapott. Új a fogyasztás csökkentését célzó elektrohidraulikus kormányszervo, az elektromos meghajtású hűtővízpumpa és a nyomásfigyelő elektronikával felszerelt, defektmentes abroncskészlet. A váltók mind hatfokozatúak, felárért automaták, a motorpaletta újdonságai a jelentősen izmosított 2,0 literesek: az alapáron részecskeszűrős dízelek immár alublokkosak s a benzinesek is közvetlen befecskendezésesek (a befecskendezési nyomás 200 bar, a fúvókák a dízeleknél ma szokásos módon piezokristályosak). Az alapáron hat légzsákkal és kitörésgátlóval kínált 1-es felárért mért bixenon fényszórói kanyarkövetők is lehetnek. Az új motorokhoz a váltó üresbe kapcsolásakor és a kuplung felengedésekor a motort leállító, de ismételt pedálérintésre újraindító start/stop-segéd, valamint a váltások esedékességét jelző elektronika is társul.

Az 5-ös sorozat frissített köténylemezéből a féket is vezérlő távtartós sebességszabályozó és az araszoló elektronika radarjai tekinthetnek előre. A távolsági fényt kapcsoló szenzor a szélvédő tetejénél figyelhet

Az alapmodell kivételével szériában járó „fékenergia-visszanyerő funkció” elnevezés kissé félrevezető: csupán a generátor motorfékezés közbeni fokozott, gázadáskor csökkentett áramtermelését jelenti.

A kötelező frissítésen átesett ötös sorozatban a start/stop-elektronika kivételével valamennyi „diétás” program megtalálható. Új lámpákkal, köténylemezekkel és felnikkel sminkelték át a modellsort. A motorparkban (523i: 190 LE, 235 Nm; 525i: 218 LE, 270 Nm; 530i: 272 LE, 320 Nm; 540i: 306 LE, 390 Nm; 550i: 367 LE, 490 Nm; 520d: 163 LE, 340 Nm; 525d: 197 LE, 400 Nm; 530d: 235 LE, 500 Nm; 535d: 286 LE, 580 Nm) a 2,5 és 3,0 literes soros hathengeresek – üzemmódjuktól függetlenül – közvetlen befecskendezésesek, s immár a dízelek is alublokkosak.

Számos apróság mellett az ajtókárpitok is módosultak az ötösben. Az új automatákhoz elektronikus választókar jár, az 530i, az 550i, az 530d és az 535d kormányról szintén kapcsolgatható sportautomatával is kérhető

A négyhengeres alapgépek kivételével szériatartozék a „fékenergia-visszanyerés”, s a kéziváltósokhoz jár az ideális kapcsolási időre figyelmeztető elektronika is. A többi opciós újdonság, az alap 8 légzsákkal, s a fékeket nedves időben apró, észrevehetetlen fékezésekkel szárító kitörésgátlóval együtt, inkább a kényelmet, s a menetbiztonságot szolgálja. Az automata váltósokhoz felárért kínált távtartós tempomat akár megállásig is képes fékezni, majd az akadály eltűnésekor a gázpedál vagy a vezérlőfül érintésére magától a beállított tempóra gyorsít. Ha megvesszük a rendszert, a sávelhagyásra a kormány finom rezgése figyelmeztethet, s az 1-es sorozatból már ismerős kétféle kanyarfényt ismerő bixenon fényszórópár itt pluszpénzért még a reflektort is maga kapcsolja. Az éjszakai vezetést segíti a hőkamera, amely képet továbbít az akár hangutasítással is vezérelhető navigációs rendszer monitorjára. A csökkentett károsanyag-kibocsátású, izmosított és intelligens 1-es és 5-ös sorozat már itthon is kapható, a háromajtós 1-esek május végén érkeznek hozzánk.

Katona Mátyás 

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgalériák

A BMW 120i fotói

A BMW 530i fotói

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás