Bemutatók
BMW-újdonságok - Spórerõ
Károsanyag-kibocsátást csökkentő újdonságait a frissített 1-es és 5-ös sorozatban mutatta be a BMW.
Bemutató
A fogyasztás és vele együtt a levegőbe kipufogó káros anyagok mennyiségének csökkentésére, a legtöbb gyártóhoz hasonlóan, a BMW is rövid és hosszú távú megoldásokat egyaránt fejleszt. Míg az utóbbiak egyike lehet a benzinmotorjában hidrogént égető Hydrogen 7-es, az előbbiekkel az „Efficient Dynamics”- szlogen (hatékony dinamika) kíséretében most rukkolt ki a bajor márka.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az új lökhárítókkal, alig láthatóan átalakított lámpatestekkel, kerekből szögletesre váltott ködfényszórókkal frissített s immár háromajtósként is kínált 1-es sorozat részben új motorparkot (116i: 115 LE, 150 Nm; 118i: 143 LE, 190 Nm; 120i: 170 LE, 210 Nm; 130i: 265 LE, 315 Nm; 118d: 143 LE, 300 Nm, 120d: 177 LE, 350 Nm) kapott. Új a fogyasztás csökkentését célzó elektrohidraulikus kormányszervo, az elektromos meghajtású hűtővízpumpa és a nyomásfigyelő elektronikával felszerelt, defektmentes abroncskészlet. A váltók mind hatfokozatúak, felárért automaták, a motorpaletta újdonságai a jelentősen izmosított 2,0 literesek: az alapáron részecskeszűrős dízelek immár alublokkosak s a benzinesek is közvetlen befecskendezésesek (a befecskendezési nyomás 200 bar, a fúvókák a dízeleknél ma szokásos módon piezokristályosak). Az alapáron hat légzsákkal és kitörésgátlóval kínált 1-es felárért mért bixenon fényszórói kanyarkövetők is lehetnek. Az új motorokhoz a váltó üresbe kapcsolásakor és a kuplung felengedésekor a motort leállító, de ismételt pedálérintésre újraindító start/stop-segéd, valamint a váltások esedékességét jelző elektronika is társul.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az alapmodell kivételével szériában járó „fékenergia-visszanyerő funkció” elnevezés kissé félrevezető: csupán a generátor motorfékezés közbeni fokozott, gázadáskor csökkentett áramtermelését jelenti.
A kötelező frissítésen átesett ötös sorozatban a start/stop-elektronika kivételével valamennyi „diétás” program megtalálható. Új lámpákkal, köténylemezekkel és felnikkel sminkelték át a modellsort. A motorparkban (523i: 190 LE, 235 Nm; 525i: 218 LE, 270 Nm; 530i: 272 LE, 320 Nm; 540i: 306 LE, 390 Nm; 550i: 367 LE, 490 Nm; 520d: 163 LE, 340 Nm; 525d: 197 LE, 400 Nm; 530d: 235 LE, 500 Nm; 535d: 286 LE, 580 Nm) a 2,5 és 3,0 literes soros hathengeresek – üzemmódjuktól függetlenül – közvetlen befecskendezésesek, s immár a dízelek is alublokkosak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A négyhengeres alapgépek kivételével szériatartozék a „fékenergia-visszanyerés”, s a kéziváltósokhoz jár az ideális kapcsolási időre figyelmeztető elektronika is. A többi opciós újdonság, az alap 8 légzsákkal, s a fékeket nedves időben apró, észrevehetetlen fékezésekkel szárító kitörésgátlóval együtt, inkább a kényelmet, s a menetbiztonságot szolgálja. Az automata váltósokhoz felárért kínált távtartós tempomat akár megállásig is képes fékezni, majd az akadály eltűnésekor a gázpedál vagy a vezérlőfül érintésére magától a beállított tempóra gyorsít. Ha megvesszük a rendszert, a sávelhagyásra a kormány finom rezgése figyelmeztethet, s az 1-es sorozatból már ismerős kétféle kanyarfényt ismerő bixenon fényszórópár itt pluszpénzért még a reflektort is maga kapcsolja. Az éjszakai vezetést segíti a hőkamera, amely képet továbbít az akár hangutasítással is vezérelhető navigációs rendszer monitorjára. A csökkentett károsanyag-kibocsátású, izmosított és intelligens 1-es és 5-ös sorozat már itthon is kapható, a háromajtós 1-esek május végén érkeznek hozzánk.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Képgalériák
Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...