Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW R 1200 S - Fekvőtámasz

A bajorok bekeményítettek, s 2006-ra elkészítették minden idők legsportosabb boxerét

Mire is való?

Az ülés alatt vezetett kipufogó miatt különösen látványos a félkarú lengővillával vezetett hátsó kerék
Az ülés alatt vezetett kipufogó miatt különösen látványos a félkarú lengővillával vezetett hátsó kerék

Az R…S sorozat nem új, 1100-as bokszerrel debütált még évekkel ezelőtt, aztán 1150-essé hízott, de túrasportos jellege változatlanul megmaradt. Mivel a megcélzott vevők többsége nem igazán értette, mit is akarnak a kék-fehérek, a túrázóknak túl sportos a sportolóknak pedig túl túrás gép egyik sorozata sem fogyott jól. A gyáriak még a versenyzésbe is beszálltak vele, de az üzlet így sem indult be igazán.

Aztán 2006-ra eljutott hozzájuk a „piac hangja”, s az időközben tovább finomított kiegyenlítő tengelyes, duplagyertyás, befecskendezős, katalizátoros kéthengerest 1200-asra fúrva beépítették egy kanyarbolond, s műalkotásnak sem utolsó térhálós vázba, hegyes, keskeny és leszegett fejű félidomot és magasra emelt, vékony párnájú ülést szereltek rá, a rövid kormányvégeket pedig az elképzelhető legmélyebb pozícióba állították. Nesztek! Így már tudjátok mire való?

A műszerfal egyszerű rajzolatú, a motorolaj hőmérsékletét folyadékkristályos műszer mutatja, benzinóra azonban nincs
A műszerfal egyszerű rajzolatú, a motorolaj hőmérsékletét folyadékkristályos műszer mutatja, benzinóra azonban nincs

A legfőbb ellenfelekké előlépő kéthengeres sportmotorok között a BMW kicsit nehéz és gyenge is, a spontán gázreakciójú erőforrás és a jó futómű azonban sok mindenért kárpótol.

Az ezerkettes boxer a létező legerősebb változatában 122 lóval dolgozik, magas kompressziója miatt kizárólag 98-assal itatható. Az indítógombot megnyomva előbb idegesen megrázza magát majd a jellegzetes BMW dorombolós morgással életre kel. A gázt hidegen is élénken veszi, hosszirányú főtengelyének billentő nyomatéka a kiegyenlítő tengely ellenére már az alapjárat közelében érezhető. A sebességváltó minden BMW-énél határozottabban kattan fokozatba, a kuplung (hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz) azonban meglepően könnyen jár.

A cikk még nem ért véget. Lapozzon!

Utas és benzinóra nélkül

A jelenlegi boxer-paletta legizmosabbja a 122 lovas duplagyertyás
A jelenlegi boxer-paletta legizmosabbja a 122 lovas duplagyertyás

186 centivel és 110 kilóval nem vagyok az a kimondottan sportos, sportmotoros alkat, így nem meglepő, hogy első próbálkozásra alig értem el a markolatokat, s a lábamat sem tudtam felpréselni a lábtartóra. „Nem baj, majd bele jövök” gondoltam, de az első harminc kilométer után meg akartam halni! A súlyom jelentős része a kezemen, a combjaim görcsben, a szél meg rángatja a fejemet. Aztán tanácsot kértem néhány ilyen jellegű gépeket hajtó baráttól, akik segítettek a helyes póz megtalálásában, s igazuk is lett. Ettől kezdve akár 120 kilométert is képes voltam megtenni egyhuzamban, igaz nem fáradtságmentesen, de kibírható pozitúrában. Kifejezetten tetszett, hogy 120 felett a menetszél kellemesen tehermentesítette a kezemet.

Az utas helye szinte használhatatlan. A magasra emelt minimál párnán kuporgó szerencsétlen fejét már országúti tempónál rángatják a légörvények, így az R 1200 S az egyedül motorozók gépe. Ha megtaláljuk vele az összhangot, szinte hozzánk nő, feszes hangolású, pontos futóműve játszi könnyedséggel borítható egyik ívről a másikra, a két henger pedig már alacsony fordulatról elemi erővel tol.

Látványos kipufogóvég és örök életű LED-es hátsó világítás

Látványos kipufogóvég és örök életű LED-es hátsó világítás

 

A kardánhajtás reakciói, a félkarú lengővilla okos kitámasztásai ellenére mindig érezhetők, de viszonylag könnyen hozzájuk lehet szokni. A fényszóró erős, a meglepően egyszerű skálázású műszerek még sötétben is jól olvashatók (benzinóra érthetetlen módon nincs, csak egy az utolsó négy liternél kigyulladó jelzőfény), s a tükrök képe is megfelelő. A blokkolásgátlós fékek a BMW-től megszokott módon finoman adagolhatók, és kifáraszthatatlanok.

Az R 1200 S valódi sportszer, a legfinomabb fajtából, kizárólag a különlegességek értőinek. Nem a leggyorsabb, és nem is a legkönnyebb, de finom kidolgozása, értékes részletmegoldásai, na meg persze a hangja és élénk gázreakciója sok mindenért kárpótol.

SzG

Lapozzon az adatokhoz és a képgalériához!

Adatok és képgaléria

Tekintse meg képgalériánkat!

BMW R 1200 S adatok

Motor:

Kéthengeres levegő-olajhűtéses boxer, hengerenkénti négyszelepes, hengerenkénti befecskendezős, 1170 cm3

Teljesítmény:

122 LE (8250/min)

Nyomaték:

112 Nm (6800/min)

Fékek (elöl/hátul):

320 mm dupla tárcsa, 265 mm szimpla tárcsa

Gumik (elöl/hátul):

120/70 ZR 17, 180/70 ZR 17

Saját tömeg:

213 kg

Végsebesség:

240 km/h

Gyorsulás (0-100 km/h):

3,1 s

Alapár:

3 528 000 Ft

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás