Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW M6 - Vadászgép aszfaltra

Alaposan felpaprikázta luxuskupéját a BMW. Az M6 Forma–1-es technikát ad, és vérpezsdítő élményt ígér.

Első oldal

Nem tagadhatja senki, az egyébként is tekintélyt parancsoló 6-ost sikerült még „keményebbre“ formázni. A visszapillantó tükörben különösen ijesztő
A két évvel ezelőtt bemutatkozott új 6-os sorozat eddig sem vérszegény motorjairól volt híres, most azonban igazi versenytechnikát építettek a bajor ragadozóba. A csúcskivitel az M (Motorsport) jelölést viseli a ruháján, akárcsak a BMW többi sportos típusa. Az M6 első ránézésre kiemelkedik a család tagjai közül. A lökhárító alján jócskán megduzzadt a levegőnek utat engedő beömlőnyílás, a korábban a ködfényszórónak helyet adó oldalsó mélyedések is kinyíltak, hogy ott is levegő áramolhasson a motor felé. A tervezők speciális, különösen könnyű, ötküllős, 19 colos könnyűfém keréktárcsát készítettek az autó számára. Áramvonalas tükörházak költöztek az oldalajtókra, hátulról pedig a lökhárító alján terpeszkedő légterelő diffúzor és a négy krómozott kipufogóvég különbözteti meg a szelídebb rokonoktól az M6-ost. A tömegcsökkentés és az alacsonyabb súlypont jegyében bőven alkalmaztak alumíniumot és műanyagot. Nem hagyományos acélból, hanem szénszálas műanyagból készült a tető.

A tüzes külső mellett a belső is figyelemfelkeltő. Az elülső sportülések hatalmas oldalsó bordái remekül tartják a testet, de még a hátsó két ülőhelyen is látszik, hogy nem átlagos autóról van szó. A kárpitozás igényes bőr, jutott alumínium és fa is az utastérbe.

Nemcsak jól néz ki, szépen is muzsikál a négy krómozott végű kipufogó. Az útfogást a középső diffúzor is segíti
Az izgalmas ruha alatt lenyűgöző technika rejtőzik. A motortérben az M5-ös limuzinban már bizonyított tízhengeres benzines V-motor dolgozik. A Forma–1-es erőgépekkel igen szoros rokonságot mutató aggregát félszáraz karteres kenésű. A nagyvas 507 lóerőt ad le, nyomatéka 520 Nm. Igaz, alaphelyzetben a motor mindössze 400 lóerőt juttat a hátsó kerekekhez, de a „power“ gomb megnyomásával, vagy a háromküllős volánon lévő „M“ gomb benyomásával máris rákapcsol további száz telivér. Teljes erőbedobással 4,6 másodperc alatt ér 100-as tempóra a bajor sportautó.

Az SMG fantázianevű váltó 7 sebességes, szekvenciális kapcsolású, kézi vagy automata üzemmódban egyaránt működő profi szerkezet, a váltási reakcióidő külön beprogramozható. Kezelni a hagyományos váltókarral és a kormány mögötti kapcsolókkal is lehet.

Jól „kipátnázott“ kiképzésű ülések akadályozzák meg, hogy az utasok egy-egy kanyarban kicsússzanak a helyükről. Hátul is formázottak a fotelok 
Az M6 versenytempóhoz igazított, keményített sportfutóművel és malomkőnyi tárcsákkal felvértezett fékrendszerrel küzd az elemekkel. Nem aprózták el a kerekeket sem: elöl 245/40, hátul 285/35 méretű gumik koptatják az aszfaltot. A lengéscsillapítóknál három beállításból választhat a pilóta, s nem hiányzik az elektronikusan záródó differenciálmű. Az összes elektronikus segédberendezés jár a kupéhoz, a menetstabilizáló programja olyan, hogy a vezető a keresztben csúszás minden gyönyörét kiélvezheti, miközben az elektronika állandóan figyel, és szükség esetén beavatkozik.

A legizgalmasabb bajor igazi unikum a piacon. Jó hír a márka szerelmeseinek, hogy a többi 6-oshoz hasonlóan az M is elérhető Magyarországon. A BMW-k non plus ultrájának minden egyes lóerejéért közel 60 000 forintot kell fizetni. Nem kis summa egy autóért, de baráti ár egy közúti vadászbombázóért.

MiKa

A Luxusautó 2005/2-es számából.

A BMW M6 számokban

Motor
Tízhengeres V-elrendezésű benzinmotor elöl hosszában beépítve,
hétfokozatú szekvenciális automata váltó, hátsókerékhajtás.
Hengerűrtartalom: 4999 cm3
Furat x löket: 92×75,2 mm.
Hengerszám/szelepszám: 10/40.
Teljesítmény: 507 LE (7750/min fordulaton).
Nyomaték: 520 Nm (6100/min fordulaton).

Karosszéria, futómű
Négyüléses, kétajtós önhordó acélkarosszéria. Elöl McPherson-, hátul DeDion-
rendszerű négy lengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék.

Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság: 4870x1855x1375 mm.
Saját tömeg: 1785 kg.
Csomagtartó: 450 l.
Üzemanyagtartály: 70 liter.
Gumiméret elöl és hátul: 255/40 R19 és 285/35 R19.

Menetteljesítmények
Végsebesség: 250.
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,6 s.
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 22,7/10,2/14,8 l/100 km

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás