Bemutatók
BMW M5 - Kolosszus
Az új M5-össel megszületett a BMW mindenkori csúcs izomautója. A paletta legerősebb gépét Forma–1-es ihletésű V10-es hajtja.
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az M5-ös az idén húszéves. Az 1984-ben debütált és a mindenkori müncheni kínálat legerősebb autóit felvonultató sorozat eddig összesen négy generációt élt meg, a frissen bemutatott legutóbbi modell azonban jócskán túltesz valamennyi elődjén. A tavalyi 5-ös sorozat műszaki alapjait használó lépcsőshátú elöl McPherson-, hátul sok lengőkaros, DeDion-rendszerű alu futóműve 2 centivel került közelebb a talajhoz, stabilizátorait, szilentblokkjait megerősítették, lengéscsillapítóit kicserélték. Az új csillapítók szabályozható karakterisztikájúak, feszességük ráadásul egy ujjal, a kormány MDrive feliratú gombjával változtatható. Az MDrive-kapcsoló az új M5-ös játék kulcsa. Csavargatásával a futómű három fokozatán kívül a kitörésgátló beavatkozási ingerküszöbe is emelhető három lépésben, sőt gombnyomásra a V10-es erőforrás viselkedése is szabályozható. Városban araszolgatva a gép automatikusan 400 lóerősre gyengül, így kellemesebb, nyomatékosabb karakterisztikával, résztehelési rapli nélkül viseli el a kényszerű lassú haladást. Az automatikus teljesítménycsökkentés természetesen egyetlen gombnyomással felülbírálható: a sebességváltó karja melletti billentyűsorból a P500-ast választva újra mind az 507 ló dolgoztatható, sőt létezik egy még hegyesebb P500 Sport állás is. Különlegesség, hogy a teljesítménycsök
a | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Forma–1-ből érkezett alapelvű, V10-es, 5,0 literes szívómotor természetesen teljesen alumíniumépítésű, forgattyúházát hat helyen csapágyazott főtengelye körül szürkeöntvény betétek is merevítik. A kettős-vanos változó vezérlésű gép nem valvetronicos, azaz szívócsövéből nem hiányzik a pillangószelep, sőt mindjárt tíz is van belőle, így minden hengernek jut egy-egy. A friss fejlesztésű motorirányító rendszer hengersoronként külön kezeli a pillangókat, a kopogást pedig – a gyertyákat használva jeladónak – kisegítő szenzorrendszer nélkül is észleli. Az elektronika az egyes hengerek égéslefutására a gyertyaelektródák körüli ionsűrűségből következtet, s ha kell, akár hengerenként külön-külön avatkozik be, finoman megváltoztatva a befecskendezés időzítését és az előgyújtási szöget. A hétfokozatú, robotizált SMG-váltóval együtt dolgozva a motorirányítás a vezető által kiválasztott kapcs
a | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A duplacsövű, teljesen rozsdamentes kipufogóból morgó tízhengeres 4,7 másodperc alatt gyorsul állásból 100-ra, végsebességét a motorelektronikán keresztül a BMW önkéntesen korlátozza 250 km/órára. Az autót kezelésbe vevő tuningcégek már ki is irtották az agykorlátot, az M5-ös így állítólag könnyedén kiakasztja a 330 km/ óráig skálázott sebességmérőt.
Szécsényi
Műszaki adatok
A BMW M5 fontosabb műszaki adatai | |
Hengerszám/szelepszám | 10/40 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 4999 |
Furat x löket [mm] | 92 x 75,2 |
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] | 507/373(7750) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 520(6100) |
Végsebesség [km/h] | 250 |
Gyorsulás (0–100 km/h-ra) [s] | 4,7 |
Hossz x szélesség x magasság [mm] | 4855 x 1846 x 1469 |
Tengelytáv [mm] | 2889 |
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1580/1566 |
Saját tömeg/megengedett össztömeg [kg] | 1830/2300 |
Fogyasztás [l/100 km] | |
város | 22,7 |
városon kívül | 10,2 |
vegyes | 14,8 |
Üzemanyagtartály [l] | 70 |
Csomagtartó [l] | 520 |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...