Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW K 1200 GT - Sportos

A BMW négyhengeres sportmotort dugott legizmosabb túrázójába

Sorban

A BMW-től megszokott gondozásmentes kardánhajtás a négyhengeresnél (a bokszerekével ellentétben) szinte teljesen reakciómentes
A BMW-től megszokott gondozásmentes kardánhajtás a négyhengeresnél (a boxerekével ellentétben) szinte teljesen reakciómentes

A BMW motorkerékpáros jelölései könnyen áttekinthetők: ha R akkor boxer, ha K akkor pedig soros négyhengeres. Az 1200 ugyebár a hengerűrtartalom, a GT pedig nem is szorul magyarázatra.

A minden ízében modern, befecskendezős, (a vázban a márka korábbi szokásaival ellentétben keresztben forgó) soros négyhengeres erőmű egyenesen a 167 lovas K 1200 S sportgépből érkezett, bár teljesítményét „visszavették”, így „csak” 152 lóerőt küld hátra. Az áthangolás főként a nyomatéki karakterisztikának tett jót, a GT erőgépe, az S-étől eltérően már 2500/perctől dolgoztatható és innen szinte hisztimentesen húz is. Igazi élettere persze – eredetéhez igazodóan – a 4000-től 9000-ig terjedő tartomány, itt erős és rugalmas, miközben a kipufogóból nem a japán négyhengereseknél szokásos magas hangrendű visítás tör elő, hanem afféle béemvés, kicsit morgós VRRUUUOOOOOOOMM.

 

A béemvészürke metálfényezés kifejezetten elegánssá teszi a GT-t, a dobozok néhány mozdulattal leemelhetők
A béemvészürke metálfényezés kifejezetten elegánssá teszi a GT-t, a dobozok néhány mozdulattal leemelhetők

A GT finom szerkezetű, hegesztett alu váza azonos az S-ével, s kerekei, integrál (mindkét kerékre egyszerre ható, blokkolásgátlós) fékrendszere, sőt, teljes erőátvitele is onnan való, a legjelentősebb eltérést a magas túraidom mutatja, orrán a hatalmas, felárért (motoron a világon először) xenon izzós reflektorral. Az állítható magasságú, s a márkától megszokottan keményre tömött ülés méretes, ketten sok száz kilométeren át is jól elférnek. A vezetői helyzet kicsit rendőrmotoros: kinyújtott kezekkel, egyenes derékkal, finoman guggolós pózban ül a motoros. Az elsőre szokatlan testtartás valójában kényelmes, a már belendült GT szinte kismotoros könnyedséggel terelgethető.

A cikk még nem ért véget. Lapozzon!

 

Egyenesen

A jól leolvasható műszerfal középső, folyadékkristályos kijelzőjén a fedélzeti számítógép az átlagfogyasztást, átlagsebességet, külső hőmérsékletet, még megtehető utat és olajszintet is mutatja
A jól leolvasható műszerfal középső, folyadékkristályos kijelzőjén a fedélzeti számítógép az átlagfogyasztást, átlagsebességet, külső hőmérsékletet, még megtehető utat és olajszintet is mutatja

Menet közben az 1200-as kétarcú egyéniség. Egyenesfutása megingathatatlan, és kevés gázzal kimondottan túratempóban is lehet vele haladni, a hatodik pedig, már akár 70 km/órától kapcsolható. De ha sietni kell: elég leheletnyit rágondolni a gázmarkolatra, s a GT máris erőből húz. Az idom szélvédelme tökéletes, a szélvédő fokozatmentes magasságállítása alapáras, legfelső helyzetében még az utastól is jól fogja a szelet. Az alacsony súlypontú, nehéz szerkezet könnyedén borítható ívre, és az ívváltások is szépen megrajzolhatók vele.

A három, méretes és természetesen néhány mozdulattal lecsatolható túradobozban bőségesen elfér két személy úti holmija, a felszereltség pedig a BMW-től megszokott extrákkal kényeztet. A GT-hez rendelhető gombnyomásra háromféle csillapítási karakterisztikával, és kétféle rugó előfeszítéssel dolgozó felfüggesztés, markolat- és ülésfűtés, sőt sebességtartó is. A tesztmotor xenon fényszórója motorkerékpáron eddig ismeretlen fényerővel világít, a 24 literes benzintankkal pedig 500 kilométer körüli a hatótáv.

 

Így néz ki a világ első sorozatgyártású motoros xenon fényszórója
Így néz ki a világ első sorozatgyártású motoros xenon fényszórója

A K 1200 GT élettere az országút és az autópálya, de alacsony súlypontjával a városi forgalomban sem esetlen, ott csak a súlya okozhat gondot, parkoláskor.

SZG

Lapozzon az adatokhoz és a képgalériához!

Adatok és képgaléria

Tekintse meg képgalériánkat!

BMW K 1200 GT adatok

Motor:

Soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, hengerenkénti befecskendezős, DOHC, 1157 cm3

Teljesítmény:

152 LE (9500/min)

Nyomaték:

130 Nm (7750/min)

Fékek (elöl/hátul):

320 mm dupla tárcsa, 294 mm szimpla tárcsa

Gumik (elöl/hátul):

120/70 ZR 17, 180/70 ZR 17

Saját tömeg:

282 kg

Végsebesség:

260 km/h

Gyorsulás (0-100 km/h):

3,1 s

Alapár:

4 718 000 Ft

 

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás