Aktuális
BMW 730d - Rekorder
A vitatott forma bizonyított, eladási rekorder lett. Az idő múlik, most átrajzolták.
Első oldal
![]() | |
| |
Ebben a kategóriában a minőséget már nemcsak a résezéssel, a fényezés minőségével, az alkalmazott anyagokkal mérik, itt az ötleteknek, szolgáltatásoknak is főszerepük van. A kulcs nélküli beléptetőrendszer már kötelező szerelvény, amit a kilincsek alól a földre meredő fényemittáló diódák ki-beszállást megkönnyítő fénycsóvája tesz még érdekesebbé, a csomagtérfedél a távnyitó gombjának parancsára motorral nyílik és zárul, a fényszórók a kormány mozdulatait széles ívben követik jobbra, balra a szembejövők védelmében szerényebben, a hátsó lámpákhoz üvegszálon utazik a fény. De már a beszállás sem mindennapos, megvalósult a hangtalan ajtózáródás, elég csak behajtani, a villanymotor csendesen behúzza (à la Mercedes-Benz).
A beltér sem mindennapos. Hol tartunk, és micsoda hóbort, a bőr már a műbőrt utánozza, az ülést minden irányban áram mozgatja, fűthető, és masszíroz is. A hátsó fényvédő függöny gombnyomásra megy, akárcsak a kormányállítás.
![]() | |
| |
A méretek szinte adják a kényelmet, széles-magas, elöl is, hátul is terebélyes a hely, a nagy kesztyűtartóban elemlámpa töltődik, a középső kulccsal zárható könyöklőben elöl CD-k, titkos rekeszek, a csomagtérfedél működtetésének kikapcsolója lapul.
A műszaki töltet a technológia luxusát építi. Az indítómotor életre keltette teljesen új, 3,0 literes, hathengeres soros motor csendes és rezzenéstelen. Az alumínium hengersort koronázó könnyűfém hengerfejében két vezértengely és 24 szelep irányítja a levegő útját, a gázolaj közös csőben várakozik a hengerbe lépésre, és a 3. generációs rendszer 1600 bar nyomáson öt dózisban fecskendezi a hengerekbe, miközben a levegőt kompresszor teszi bele, köztes hűtőn keresztül. A kipufogógázok az adalékanyag nélküli részecskeszűrőből, ha nem is patyolattisztán, de az Euro4-es szabványnak megfelelve lépnek ki a levegőbe.
A bolygóműves váltó a hat fokozatával és a kormánynyakra tett előválasztó szarvkapcsolóval, a kormányba épített funkcióváltó gombbal és a kormányívbe süllyesztett váltógombokkal különleges. Az elsővel a D (drive), a P (park) és az R (hátramenet) választható, a kormánygommbal a normál és sportos automata és a kézi kapcsolás funkciója, a kormányív hátsó részébe mélyített kapcsolókkal kézzel lehet felkapcsolni, a vezető felé néző krómozott gombokkal pedig vissza.
A BMW legnagyobb értéke persze az utazási kényelme még a három (alap, alkalmazkodó és sport) közül a legegyszerűbb, alapfutóművel is. Nemcsak a motor csendes, hanem az egész beltér. A rugózás a szinte csupa könnyűfémből összeállított első McPherson-felfüggesztéseken és az ugyancsak könnyűszerkezetes, összetett hátsó független felfüggesztéseken csendes és kényelmes, az alapvetően jó úttartást kitörésgátló is ellenőrzi. A négy tárcsafék a hatalmas (extrás) 19-es kerekek mögött finoman dolgozik, a motor leállításával az elektromos kézifék vet horgonyt, és ez a rendszert átprogramozva, automatikus rögzítőfékként is működik, megállásokkor a gurulást akadályozó szerepét gázadásra szünteti meg.
A 7-es sorozathoz mérten viszonylag szerény szereltségű 730d már alapállapotában luxusra született, a felszereltség bővítésének csak a csillagos ég szab határt.
Surányi Péter
A Luxusautó 2005/2-es számából.
A BMW 730d számokban
Motor
Soros, hathengeres motor (alumínium), elöl hosszában hatfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata váltó, hátsókerékhajtás.
Hengerűrtartalom: 2993 cm3.
Hengerszám/szelepszám: 6/24.
Teljesítmény: 231 LE/170 kW (4000/min fordulaton).
Nyomaték: 520 Nm (2000/min fordulaton).
Karosszéria, futómű
Négyajtós, ötüléses acélkarosszéria. Elöl McPherson-, hátul
független, több lengőkaros DeDion-felfüggesztések spirálrugókkal. Fogasléces, sebességfüggő szervokormány. Menetstabilizáló rendszer (ESP).
Méretek
Hossz x szélesség x magasság: 5039x1902x1490 mm.
Csomagtér: 500 l. Menetkész tömeg: 1805 kg.
Üzemanyagtank: 88 l. Gumiméret: 245/55 R17.
Menetteljesítmények
Végsebesség: 238 km/h. Gyorsulás (0–100): 7,8 s.
Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 11,3/6,4/8,2 l/100 km.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...