Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW 7-es - Ráncbaszedték

Minden idők legsikeresebb 7-es sorozata fél életének kötelező vérátömlesztésén esett át. A váltás több mint egyszerű újrasminkelés.

Költséges, de alig észrevehető változtatások elől és hátul, a motorválaszték alapvetően alakult át
Chris Bangle sokat kritizált stílusindító modellje túl van a tetszési bizonyítvány osztáson. Lehet fanyalogni, de az eladási számok minden idők legsikeresebbjévé tette az 1970-ben indított sorozat, mai 4. generációját. A külső púderezés talán minimális, de mégis nagyvonalú. Új a meredekebb, és boltozatosabb gépháztető, a vese nagyobb, krómosabb, a lámpák könnyzacskója széria xenon fényszórót és tompítottat díszit, a lökhárítók elöl hátul mások, akárcsak a küszöbözés és a fehér oldalvillogó, hátul jött a kétfokozatú féklámpa és a lámpablokk sem a régi, a csomagtértető magasabb, a króm dísz is új.
Kicsit átdolgozott belső. Újdonság a hátsó digitális televízió, amin az onnan kezelhető iDrive szolgáltatásai is használhatóak, a CD futómű már MP3-at is lejátszik
A belső picit változott, új fabetétet, új fémhatású festést alkalmaznak, a négyküllős kormánykerék kontúrozása más, az iDrive elektronikus kapcsolórendszer jobban szolgálja a felhasználót meg a grafikáját átszabták.

A futómű alapelképzelésében nem változott, elől a mérethez és presztízshez méltatlan McPhersonok könnyűfém anyaghasználati bravúrja maradt, a hasonlóan technológiás és könnyűfémezett összetett hátsó felfüggesztésekkel együtt, de ott a nyomtáv 14 mm-rel nőtt. Újdonság, hogy a három futómű hangolásból lehet választani, az alap, az alkalmazkodó és a sport csomag közül. A középső változat az útburkolattól és vezetési stílustól) automatikusan változó lengéscsillapító rendszert (EDS-C-t), és a folyamatos kanyarstabilizátor szabályozást is adja. Mindez, extraként a hátsó levegős szintszabályozással is kiegészíthető.

Teljesen új a 730i soros hathengeres motorja, a korábbi 735i és 745i motorját a 740i (306 LE, 390 Nm) és a 750i váltotta le (367 LE, 490 Nm). A 730d ezentúl 231 lovas, a 740d helyére érkezett 745d 4,5 literes V8-as öngyújtósa 300 lovas, nyomatéka 700 Nm
A motorválaszték vett nagy fordulatot. A 730i 3,0 l motorja teljesen új, a soros hathengeres ezúttal persely nélküli alumínium-magnézium présöntvényt kapott. A belső rész alumínium, amit a ráöntött magnézium köpeny ölel körül. A motor tömege 10 kg-mal alacsonyabb, a teljesítmény 258 LE, a nyomaték 300 Nm. A V8-as sorozat korábbi 735i és 745i motorját a 740i (306 LE, 390 Nm) és a 750i váltotta le (367 LE, 490 Nm). A benzinesek közül a viszonylag friss, közvetlen befecskendezéses (2003-as) V12-es maradt a régi. Az összes benzinmotor gázpedálja, fojtószelep helyett változó szelepvezérlésre (Valvetronic) hat, mindkét vezértengelye folyamatosan változó vezérlésű (kettős Vanos) és dugattyúik, persely nélkül az alumínium hengerfalon futnak. Mindkét dízel is csupa könnyűfém, acél perselyekkel, a 3,0 literes soros hathengeres 231 LE-s (520 Nm). Az új V8-as 4,5 literes 300 LE-s (700 Nm), mindkettő 3. generációs (öt dózisos), piezo kristályos, közvetlen befecskendezéses (1600 bar), közös csöves, változó geometriás turbós, köztes hűtős, adalék anyag nélküli részecskeszűrős (Euro4). A 3,0 literes, most a könnyűfém blokkal 25 az utóbbi 30 kg-mal lett könnyebb, és a magasabb teljesítmény ellenére csökkent a fogyasztásuk. Minden motorhoz a hatfokozatú automata váltó tartozik (Steptronic, kormányról kapcsolható, kézi üzemmóddal.

A változások a 7-es sorozat 14 cm-rel hosszított „L” változatára is vonatkoznak, ami az eladások 50 %-át hozza. A hosszított modellekhez és a 760i-hez a hátsó szint tartó légrugó rendszer széria tartozék, de más kivitelhez is rendelhető.

A luxusgép április végén, május elején jön Magyarországra, jelenleg még nem ismert áron.

Surányi Péter

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás