Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW 3 Touring - Térgép

A 3-as sorozat új modellje szellemes ötletekkel rakja tele a kombit.

Az amerikai hátsó ütközési tesztet (egy szilárd test 80 km/óra sebességgel csapódik be hátulról az autóba, 70 százalékos átfedés mellett) kiállta az autó. A Touring felfüggesztése a várható nagyobb terhelések miatt keményebb, mint a limuziné
A BMW 3-as Touring kategóriájában elsőként kinyitotta a hátsó szélvédőt, ekkor a takaró automatikusan feltekeredik, a csomagtér felszabadul az egykezes rámoláshoz. A térfedélhez elválasztó háló tartozik, ami a hátsó ülés lapjától vagy lehajtott ülések esetében a csomagtér padlójától egészen a tetőkárpitig feszíthető. A teret egészen a tetőig meg lehet tölteni, a csomagok nem veszélyeztetik az utasokat. Az ötödik ajtó két méter magasra emelkedik. A csomagtér minden modellváltozatban a modellhez méltóan tetőtől talpig szövetkárpit borítású.
A panorámatető és a nyitható üvegfelület a kategória legnagyobbja
A rögzítőhevederek és a rögzítési pontok a szériafelszereléshez tartoznak, a táska- és esernyőtartók, valamint a kinyitható táskaakasztók és a 12 voltos elektromos csatlakozó szintén. A BMW 3-as sorozat defektmentes abroncsokon jár, nincs szükség pótkerékre, így a csomagtér padlója alatti hely is hasznosítható. A bal oldal és a padló hálót kapott, a pótkerék helyén állítható osztású rekesz van. A padlófedél hátoldala mosható műanyag, a csomagtér szőnyegére vagy a lökhárítóra fektethető, a karcolásokat és a koszolódást megelőzi. A két pár sílécet befogadó sízsák kivehető a szárításhoz, nyáron tárolórekeszt, pohártartót vagy hűtőládát lehet a helyére tenni.

Az utánfutónak, lakókocsinak saját érzékelője van a kitörés megfékezéséhez. Ha észreveszi a belengést, az autó megfelelő kerekeinek fékezésével igyekszik egyenesbe hozni a vontatmányt. Egyébként a BMW 3-as Touringban a vonóhorog a padlólemez alól, pusztán egy gomb megnyomására emelkedik ki.

Minden modell hatfokozatú sebességváltóval készül, a többletfokozat rövidebb áttételeket enged, ezért csak a vezetőn múlik, hogy a terhelt vagy vontató autót nyomatékos tartományba kapcsolja. A hatfokozatú automata váltót is az autó jellegéhez hangolták. Az új Touring háromféle benzinmotorral (320i, 325i és a 330I), valamint két dízelmotorossal (320d és a 330d) már kapható. A hathengeres 325i, 330i és 330d modellekhez összkerékhajtás is rendelhető.

Cs. G.

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás