Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

BMW 130i - Erőmű

Az autógyártás egyik különleges mutatványa a „kis autóban erős motor” ellentét legyőzése. A BMW a 130i-vel példát mutat.

Az élményforrás: selymesen forgó 265 lóerős motor, hátsókerékhajtás a kompaktméretekhez

A BMW már Magyarországon is kínálja az 1-es sorozat és a kompaktkategória legerősebb sportos modelljét a 265 lóerős 130-ast, amelyben a hathengeres, soros 3 literes motoruk dolgozik. A könnyűfém egység nyomatéka 315 Nm. Rövid próbánk alatt nemcsak az derült ki, hogy a gép könnyen veszi a fordulatot, hanem az időben és mozgási útjában is befolyásolt szelepmozgatás jóvoltából 2000-es fordulat alatt is húz, 5-ben, sőt 6 fokozatban is lehet a városban poroszkálni. A sportjelleghez illőbb viszont az a ritkán átélt élvezet, amit gázadáskor nyújt. A 6,1 sec alatt 100 km/órára felérő autóban a motor pillanatok alatt felkergeti a fordulatszám mutatót 7000-re, ami alig esik vissza a rövid váltási utak és a testhezálló áttételek miatt. A hatfokozatú váltóban különösen a legfontosabb autópályás előzési áttételek, a 3-as és a 4-es vannak egymás nyakán, a legcombosabbnak talált 5000-környéki fordulat alig csökken, a magasabb fokozatot gyorsan elkapja a hajtáslánc. A német autópályán kipróbálhattuk a végsebességet is, amit a 130 km/órát átlépve még huszárosan gyorsulva, hatodikban ér el. A mutató a 250-es vonalat takarja, rángatással jelző undorító elektronikai beavatkozást semmi sem indokolja, az autó stabil, a motor finoman, vibrációmentesen dolgozik, a zaj sem utal a sebességre. A 130-as BMW rácáfol arra, hogy csak a nagy testű autók zabálják fel a sebességérzést. A legmaradandóbb benyomást mégsem az erőfitogtatás, hanem a kezelőszervek, a mozgás, a sportos ülések tartása és a hátsókerékhajtás kanyarszűkítő hatása nyújtotta hatáselemek ritkán tapasztalható harmóniája jelenti. Ehhez magasfokú biztonsági (pl. három Isofix-gyerekülés, kanyarfény, támlaszélesség-állítás, hirtelen gázelvételre előfeszülő fékek, aktív kormányzás) és hightech kényelmi felszerelések társulnak.

Csikós

Az Autó2 újság 2005/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás