Használtautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bizonyítvány: Renault Mégane II - Második menet!

A Mégane a legtöbb gondot futóművével és elektronikájával okozza használóinak

Karosszéria, fényezés

A 2003-ban „Az év autójának” választott „új” Mégane - a Scénicet és a kemény tetős kabriót is ideszámolva - összesen hét karosszériaváltozattal fut
A 2003-ban „Az év autójának” választott „új” Mégane – a Scénicet és a kemény tetős kabriót is ideszámolva – összesen hét karosszériaváltozattal fut

Karosszéria, fényezés Dicséret: A lemezek és a műanyag elemek fényezése időtálló, nem hámlik, az autó (elődjéhez hasonlóan) azon kevesek közé tartozik, amelyek bármilyen színben (nemcsak vastag lakkos metálban) jól tűrik a gépi autómosást. A négyajtós és a kombi csomagtartója különösen tágas, jól pakolható, a karosszériaelemek illesztése pontos. Panasz: A fényszórók hajlamosak a beázásra, az ajtópántok, különösen a háromajtósokon már kis futásteljesítménynél megereszkedhetnek, az ajtók ilyenkor nehezen csukhatók. A meredek hátú három- és ötajtósok szélzaja erős, de a többi kivitel karosszériája is hangosabb az elődmodellénél. A hátralátást erősen korlátozzák a hátsó oszlopok, a három- és ötajtósok csomagtartója rosszul pakolható, kicsi. A kabriók tetejéről olykor a nyitó/csukó mechanizmus hántja le a festéket.

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Futómű, fékek

 

Futómű, fékek Dicséret: A Mégane futóműve kényelmes hangolású, a kormányzás pontos, az elektromos szervo rásegítőereje jól eltalált. A kanyartulajdonságok biztonságosak. Panasz: Az elülső kerékcsapágyak már akár 30 000 kilométer után zajosakká válhatnak, a hátsó lengéscsillapítók olajszivárgása pedig a futómű pattogásán érezhető a leginkább. A fékek gyengék, a fékút hosszú. Az elektromos fékerőelosztó hibáját jelzik a könnyen megcsúszó hátsó kerekek. Az elektromos szervo kormány-visszatérítő ereje a korai kiviteleken néha túlzott, a szervomotor zárlata gyakori.

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Fenntartás, költségek – szerviz

 

Fenntartás, költségek Dicséret: A Mégane viszonylag olcsón fenntartható, gazdaságos üzemű típus. Az alap benzinesek és a dízelek – különösen az erősebb 1,5 literes dCi – fogyasztása csekély. Panasz: Utángyártott alkatrészből sok van a piacon, a gyári cseredarabok drágák. A biztosítási díjak legfeljebb átlagosak.

Szerviz Dicséret: A szervizek tiszták, szépek, a várakozóhelyek kialakítása kulturált, az autók kezelése (ülés-, kormányvédők használata) példás. Panasz: A hibák gyakran feltáratlanok maradnak, és a munkafelvételeknél az időpont-egyeztetés is nehézkes. Az apró, bosszantó, főként elektromos hibák elhárítása gyakran többszöri próbálkozásra is sikertelen.

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás