Használtautó
Bizonyítvány: Renault Mégane II - Második menet!
A Mégane a legtöbb gondot futóművével és elektronikájával okozza használóinak
Karosszéria, fényezés
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Karosszéria, fényezés Dicséret: A lemezek és a műanyag elemek fényezése időtálló, nem hámlik, az autó (elődjéhez hasonlóan) azon kevesek közé tartozik, amelyek bármilyen színben (nemcsak vastag lakkos metálban) jól tűrik a gépi autómosást. A négyajtós és a kombi csomagtartója különösen tágas, jól pakolható, a karosszériaelemek illesztése pontos. Panasz: A fényszórók hajlamosak a beázásra, az ajtópántok, különösen a háromajtósokon már kis futásteljesítménynél megereszkedhetnek, az ajtók ilyenkor nehezen csukhatók. A meredek hátú három- és ötajtósok szélzaja erős, de a többi kivitel karosszériája is hangosabb az elődmodellénél. A hátralátást erősen korlátozzák a hátsó oszlopok, a három- és ötajtósok csomagtartója rosszul pakolható, kicsi. A kabriók tetejéről olykor a nyitó/csukó mechanizmus hántja le a festéket.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Futómű, fékek
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() |
Futómű, fékek Dicséret: A Mégane futóműve kényelmes hangolású, a kormányzás pontos, az elektromos szervo rásegítőereje jól eltalált. A kanyartulajdonságok biztonságosak. Panasz: Az elülső kerékcsapágyak már akár 30 000 kilométer után zajosakká válhatnak, a hátsó lengéscsillapítók olajszivárgása pedig a futómű pattogásán érezhető a leginkább. A fékek gyengék, a fékút hosszú. Az elektromos fékerőelosztó hibáját jelzik a könnyen megcsúszó hátsó kerekek. Az elektromos szervo kormány-visszatérítő ereje a korai kiviteleken néha túlzott, a szervomotor zárlata gyakori.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Fenntartás, költségek – szerviz
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() |
Fenntartás, költségek Dicséret: A Mégane viszonylag olcsón fenntartható, gazdaságos üzemű típus. Az alap benzinesek és a dízelek – különösen az erősebb 1,5 literes dCi – fogyasztása csekély. Panasz: Utángyártott alkatrészből sok van a piacon, a gyári cseredarabok drágák. A biztosítási díjak legfeljebb átlagosak.
Szerviz Dicséret: A szervizek tiszták, szépek, a várakozóhelyek kialakítása kulturált, az autók kezelése (ülés-, kormányvédők használata) példás. Panasz: A hibák gyakran feltáratlanok maradnak, és a munkafelvételeknél az időpont-egyeztetés is nehézkes. Az apró, bosszantó, főként elektromos hibák elhárítása gyakran többszöri próbálkozásra is sikertelen.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...