Használtautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bizonyítvány: Mazda6 - Bizalmi tényező

A 2002-ben bemutatott közép-Mazda itthon is sikeres, cégautóként főleg dízellel, kombikarosszériával fut.

Sorozatunkban 100 tulajdonos véleményét gyűjtöttük össze autójáról

Karosszéria, utastér Dicséret A kidolgozás minőségi, belül az illesztési hézagok, rések keskenyek, a utastéri elemek rossz úton sem zörögnek. A kárpitok kopásállók, a kezelőszervek egyértelműen működtethetők, a műszerfal könnyen értelmezhető. Hátul bőven van hely a lábaknak, az ülések tömete átmenet a sportosan kemény és a túl lágy között. A kormány fogása jó. A karosszéria illesztési résezése példásan keskeny, a fényezés minőségi, a műanyagok festése színvonalas. A zajszigetelés kiváló, a szélzaj nagy sebességnél is csekély. Panasz A pirosas árnyalatú műszervilágítás nappal megnehezíti a leolvasást, a kormány felső íve sokat takar. Több tulajdonos szerint nem jó, hogy a fedélzeti számítógép kijelzőjét nem a műszerek közé, hanem a középkonzolra szerelték. A műszerfal felső rekeszének zárszerkezete gombnyomásra nyit, éppen a tető mozgásával ellentétesen, így pont a nyitó kéz akadályoz. A fűtés-szellőzés kezelőszerveit túl mélyre szerelték, az indexkapcsoló érintkezői eltörhetnek. Az ablakfűtés üzemképtelenségét általában a kapcsoló zárlata okozza. A fényezések rosszul viselik a gépi mosásokat, a korai évjáratok csomagtere és fényszórói hajlamosak a beázásra.

Futómű, fékek Dicséret A futómű hangolása – a kifejezetten sportos kiviteleket leszámítva – jó átmenet a feszes és a komfortos között, a felfüggesztőelemek csendesek, tartósak, a kanyartulajdonságok biztonságosan semlegesek. A fékek pontosan adagolhatók, teherbírók. Panasz A sportos kivitelek csillapítása a hazai utakra túlfeszített.

Motor Dicséret A benzinesek villanymotorosan simán járnak, fordulatszám-kedvelők, teljesítményleadásuk egyenletes, fogyasztásuk visszafogott. A kellemes nyomatékkarakterisztikájú dízelek takarékosak, jól húznak, még a 120 lóerős változat is dinamikus. Az erőforrások tartósak, olajfogyasztásuk nagy futásteljesítménynél is csekély. Panasz A dízelek darabosan járnak, a koraiak befecskendező rendszeréből szivároghat a gázolaj. Kipufogójuk – a hibás rögzítés miatt – zöröghet, a benzinesek alapjárat-ingadozásáért a zárlatos alapjárat-szabályozó motor a felelős. Az újabb dízelek a főtengely szöghelyzetjeladójának hibája miatt lehetnek indíthatatlanok.

Sebességváltó Dicséret A váltókar megvezetése határozott, a fokozatkiosztás jó, a kuplung könnyen jár. Az automaták finoman kapcsolnak, gyorsak. Panasz A dízelek váltókarja átveszi a motor rezgéseit, a hátramenet reteszelése nem elég határozott, gyakran csak reccsenéssel kapcsolható.

Költségek Dicséret A 6-osok nem szervizigényesek. Panasz A gyári alkatrészek viszonylag drágák, a márkaszervizek óradíjai magasak. Az utángyártott alkatrészek kínálata szűkös.

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás