Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Beszámoló: Hannoveri haszonjármű szalon - A csúcsról letekintve

Négyévi töretlen haszonjármű-ipari növekedés törvényszerűen tetőzött, ez megmutatkozott a kontinens legnagyobb szakkiállításán, a minden második szeptemberben megnyíló Hannoverin is, ahol 275.000 négyzetméteren a korábbinál harmadával több, 2000 feletti kiállító fogadott 300 ezer, zömében szakmai látogatót.

Premierjét ünnepelte az Actros építőipati kivitele is

A kiállítást szervezők számos rekordot felsorolhattak, az 1200 beszállítói kiállítót csak úgy, mint a 258 világpremiert. Az újdonságokból azonban a visszatérő látogató, a riport készítésre vállalkozó journalista megközelítőleg sem tudott annyit összeszámolni, mint a korábbi években. Javarészt csak újszerű megoldásokról lehet az idén írni. Ennek oka összetett, egyrészt 2008-ban mind a nagy haszonjárműves, mind az áruszállító kategóriában a nagyobb piaci részesedéssel bíró cégeknek nagyon fiatal termékcsaládja van, ami pedig modellfrissítésen esett át, mint a Volvo, MAN, Mercedes-Benz, Renault, illetve az Iveco egy-két típusa, azokat már korábbi lapszámainkban bemutathattuk, így már nincs hír értéke. Teljesen új járművet csak négyet lehet kiemelni, egy kicsit, a Renault Kangoo rövid változatát, amely a Nemo-Bipper-Fiorino modelleknek állít konkurenciát, egy még kisebbet, az új Ford Fiesta Van-t, egy nagyot, a Mercedes-Benz Unimog 5000-re hajazó terepjáró teherautóját a Zetrost, valamint egy hidraulikus hajtású buszt, melyet az osztrák Kutsenits állított ki, név szerint a Hydra II Hybrid-et.

A Volkswagen is be akar szállni a pick-up piacra – bemutatott egy koncepció járművet is

Ez utóbbi, bár kisszériájú buszról van szó, technikájában annál izgalmasabb. A 8,5 m hosszú busznak a kerekeit ugyanis hidraulikusan hajtják, a nevében olvasható hybrid pedig arra utal, hogy a fékezés során elvont mozgási energiát nyomástároló edényekbe komprimálják, majd indításkor ezt az energiát visszafordítják. A Kutschenitséhez hasonló nyomástárolós hybrid rendszert mutatott be HRB néven a Boschhoz tartozó Rexroth is. A komponens gyártóknál található újdonságok – szemben a járműgyártókkal – akár egy egész könyvet is megtölthetnének. Díjat vihetett haza a Knorr-Bremse az elektronikus pótkocsi fékrendszeréért, a Jost az automatikus nyeregkuplung megoldásának biztonságáért és megakadhatott a szemlélő szeme a 3000 baron is, melyet a Delphi plakátolt ki a legújabb befecskendező egysége mellé, mellyel a majdani EURO 6-os normák is kielégíthetőek lesznek.

Domanovszky

Idén 80 éves a DAF, készült jubileumi kiadást is az XF105-ösből
 
A 1833, illetve 2733 –as típusjelzésű Zetrosok a két lehetséges hajtásláncra, a 4×4-es és 6×6-os teherautóra utalnak, mindkettő a már jól bevált 326 lóerős 926LA erőforrás segítségével jön mozgásba
 
A Ford a legszekszisebb áruszállítónak aposztrofálta a tavasztól kapható új Van-t
    

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás