Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Volvo XC60 - Védőjátékos

A kategóriatársak sikerén felbuzdulva a Volvo is kompakt-szabadidőautó gyártásába kezd.

Egyértelműen látszik rajta, hogy Volvo, mégis más, mint a többi. A legolcsóbb változat 17 colos kerekeken gurul, a lejtmenetvezérlőt és az utánfutó-stabilizáló elektronikát alapáron adják

Nem ismeretlen pályán fociznak a svédek, az XC70-essel és az XC90-essel már belekóstoltak a szabadidő-autós világba. De tudják, a BMW X3, a Land Rover Freelander vagy a friss Audi Q5 nevével fémjelzett kategória hozza az igazi sikereket, idejött hát az új XC60-as is. Alapjaiért nem mentek messzire, a komplett padlót (84 mm-rel meghosszabbított tengelytávval) a szintén vadonatúj Ford Kugától hozták: elöl segédkeretes McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros a futómű, Haldex-kuplungos az összkerékhajtás (diffizár vagy felező nélkül). Később érkezik tisztán elsőkerék-hajtású kivitel is, talán ez is jelzi, hogy az autó, bár rövid túlnyúlásai és 230 mm-es szabad magassága megengednék a terepmászást, a betonút mellett leginkább erdőben, mezőn, latyakos, havas téli aszfalton érzi jól magát. A kombi XC70-eshez hasonlítva tengelytávja 41 mm-rel kisebb, s hossza is 21,2 cm-rel rövidebb, viszont belül (a 10,8 cm-rel nagyobb magasság miatt) szellősebb. Az újdonság csomagtartója ugyan majdnem 100 l-rel kevesebb helyet kínál, de még így is 490 l-es, és a hátsó ülések ledöntésével (a támla ilyenkor egy síkba dől a raktérpadlóval) 1450 l-es puttony áll elő.

A csapott hát és a hangsúlyosan emelkedő övvonal kupéssá teszi a megjelenést. A rakodóperem magas. Felárért három üzemmódot kínáló Four-C aktív futómű is kapható
 
Többféle belső színkombináció választható. A belső tér levegőminősége miatt a svéd Asztma és Allergia Szövetség felvette az ajánlott autók listájára a Volvo XC60-ast
 
Ha kell, lefektethető az első üléstámla is, így két méternél hosszabb tárgyak is bőven beférnek. A hátsó szélső ülésekre 60 000 forintért integrált gyerekülés rendelhető 
    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás