Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Volvo V70, XC70 - Hátvéd

A svéd középkategóriás kombiváltozata biztonságos, variálható és több célra használható.

Bemutató

Balról jobbra a V70 és az XC70. Sok apró különbség: a hasmagasság-eltérés 6,7 cm, az XC lökhárítói, küszöbei, kerékjáratai és ajtói is praktikus műanyagbetétesek. A tükrök mindkét oldalon osztottak, az XC-n magasabb fazonúak

A közel egy éve érkezett S80 (távolabbról a Ford Mondeo és S-MAX) alapjaira épülő meredekhátú a Volvo immár több mint fél évszázados kombihagyományát folytatja. A méretek nőttek a leköszönő változathoz képest: a hossz bő 10, a szélesség és a magasság 6, a tengelytáv 5,6 centiméterrel. A nagyobb karosszéria természetesen nagyobb utasteret ölel: az elülső ülések válltere 3 centivel szélesebb, az üléssorok közel 5 centivel távolabb kerültek egymástól, a hátsó lábtér több mint 2 centivel nagyobb – de most sem nagyvonalú, középen kitüremkedik a kardánalagút. A csomagtér (alapjáraton 575, a tetőig pakolva 840, csupán elülső ülésekkel 1600 l) 60 literrel öblösebb, kiválóan variálható: az ülőlapokra hajló hátsó üléstámlák 40/20/40 osztással, egy mozdulattal a raktér síkjába dönthetők, zárjuk oldásakor a fejtámaszok is lebillennek, az átalakítás így gyerekjáték.

A beltér formái, a műszaki elemek sorában a motorpaletta java, az elülső McPherson- és több lengőkaros független hátsó felfüggesztések az S80-ból ismerősek, a felárért kérhető alkalmazkodó és (Comfort-, Sport-, Advanced–fokozottan sportos– programokra) hangolható (Four-C) elektronikus lengéscsillapító-rendszer az elődből került át. A kizárólag teljesen könnyűfém, keresztben forgó egységeket soroló motor-kínálat vadonatúj tagja az S80-ban debütált (3,2 l-es) soros hathengeresből származtatott, 3,0 literes, kettős töltésű, turbós T6 (285 LE, 400 Nm). A paletta csúcsát jelentő erőforrás csakis Torsen-differenciálműves összkerékhajtással és hatgangos, sportprogramot is kínáló bolygóműves automatával rendelhető, amúgy az összes motornál 6 fokozatú manuális vagy automata a váltó.

Az új kombival az abból faragott terepjárós XC70-széria is új generációba lépett, a csakis Torsen-diffis, elektronikusan kapcsoló összkerékhajtással, 3,2-es benzines és D5 turbódízel motorral kapható életmódkombi fényezetlenbetétes, a V70-esnél jobb terepszögeket adó lökhárítókkal és 6,7 centivel magasabb (21 centis) hasmagassággal érkezik. Terepképességeit elektronikus lejtmenetvezérlő fokozza.

A beltér az S80-ból ismerős, a középkonzol az S40-ben debütált, de a ma már az összes Volvóra jellemző "lebegős” kivitelű. A műszerfal betétei készülhetnek valódi fából is

A két modell elektronikai és biztonsági rendszere megegyezik: a kormányszervo felárért lehet sebességfüggő, sőt a fedélzeti információs rendszerből 3 rásegítési fokozatban hangolható. A kézifék, amelynek kapcsolója a műszerfal bal szélére került, valamennyi változatban elektronikus, visszagurulás-gátlós. A Volvo legfrissebb ostorcsapás elleni WHIPS-rendszere, a kitörésgátló és a hat légzsák szériatartozék, az oldalsók két kamrája eltérő nyomással fúvódik fel, világújdonság a gyerekek védelme érdekében hátul 60 milliméterrel mélyebbre nyíló függönylégzsák. Valamennyi üléshez övfeszítős, 3 pontos, erőhatárolós öv jár, Isofixes gyerekülés a hátsó szélső helyekre és a légzsák kikapcsolásával az első utasülésre is helyezhető. A hátsó üléssor két különböző magasságban rögzíthető (115–140 cm, 22–36 kg és 95–120 cm, 15–25 kg közötti gyerekeknek ajánlott) integrált gyereküléspárral is rendelhető. Felárért kanyarkövető bixenon fényszóró, holttérfigyelő rendszer, sőt távtartós (30–200 km/óra között működő) tempomat és a ráfutásos baleseti helyzeteket felismerő, elkerülésüket segítő elektronika is kérhető.

A kényelmi eszközök sorában egyebek mellett alapáras az automata klímaberendezés és a CD-s infotainment-rendszer, pluszpénzért többek között elektromos, szellőztethető, fűthető ülések (hátul is), az elülső fejtámaszokba épített LCD-képernyős videokonzol, tolatókamera, elektromos csomagtérajtó és sokféle pakolást segítő kiegészítő is kérhető. Finomság a menübe menthető személyes (ülés-, tükör-, rádió-, klíma- stb.) beállítássor vagy a PCC-nyitókulcs (Personal Car Communicator), amely a zárak állapotát emlékezetből is bármikor megmondja, de az autó 100 méteres körzetében arra is figyelmeztethet, hogy nem rejtőzködik-e valaki az utastérben. A prémium-jelleget sugallja a választható opciók és a kiviteli kombinációk hosszú sora. A már itthon is megrendelhető új modellek ára elődjükénél 5-8 százalékkal kedvezőbb (lásd árlistánkat), az első darabok a V70-ből augusztusban, az XC70-ből szeptemberben érnek Magyarországra.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

Tekintse meg a bemutatón készült fotóinkat!

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás