Bemutatók
Bemutató: Volkswagen Tiguan - Elöl járóban
A Volkswagen kompakt szabadidő-autója szeptemberben debütál.
Bemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A szériakész változatában a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Tiguan (méretek: 4430x1810x1680 mm) a Volkswagen első nagy sorozatú kompakt terepese. A műszaki alapok zöme Golf-származék, de akadnak a Passatból ismerős elemek is. A karosszéria méreteivel alig növi túl a hasonló „lábakon” álló Tourant, a formavilág inkább a Volkswagen Touaregre emlékeztet. A beltér összképe egyedi, a részletek mind ismerősek más wolfsburgi termékekből, a műszerpult a Golf Pluséra hasonlít a leginkább. A hátsó sor középső helye a szélsőknél jóval keskenyebb, a csenevész háttámlarész kettős pohártartójával könyöklőként ledönthető, a második sor 16 centis úton tologatható. Az üléshajtás egymozdulatos, a támla a lesüllyedő ülőlapra fekszik. Az oldalról is síkokkal határolt csomagtér mérete 470–600 l közötti, a kapacitás a hátsó üléseket ledöntve (ilyenkor nincs padlószintkülönbség) 1800 l-ig fokozható.
A raktér padlója és oldalfala is rekeszeket rejt. A pakolóhely-kínálat az utastérben sem szűkös: tároló minden ajtóra jár, az első ülések háttámlájára zseb és felhajtható asztalka is jutott, kacatgödröket a váltó körül, valamint a középkonzol alsó és felső részénél egyaránt kialakítottak.
Az első McPherson-futómű segédkerete alumínium, a hátsó négy lengőkaros multilinkrendszeré masszívabb, acél. A hajtáslánc moduláris: kiviteltől függően fronthajtású vagy a Passat 4Motionból ismert Haldex-kuplungos összkerekes lehet a Tiguan. A palettán két „utcaibb” (Trend& Fun, Sport&Fun) és egy terepesebb (Track&Field) verzió sorakozik. Előbbiek mélyebbre húzott köténylemeze 18 fokos elülső terepszöget tesz lehetővé, utóbbi csakis összkerékhajtással és 28 fokot engedő szoknyával készül. A terepes kivitel elektronikai arzenálja „offroad” gombot is kínál, érintésére feléled a lejtmenetvezérlő, a fékekkel dolgozó elektronikus diffizár, a blokkolás- és a kitörésgátló terepprogramja, a kuplungot kímélő dombra kúszást segítő elektronika, de a gázpedál reakciója is élénkebbre vált. A fedélzeti rendszer gyorsaságát CAN busos, multiplex elektronika szavatolja. Az offroad-programot elvileg minden indítás után újra be kell kapcsolni, de az autó felismeri a lefulladást, és ha a vezető rögtön indítózik, automatikusan visszakapcsolja az előzőleg választott üzemmódot.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Tiguan kizárólag közvetlen befecskendezésű, turbós motorokkal érkezik. Benzines (1.4 TSI) egységeit kompresszor is tölti, 150, 170 és 200 lóerős kivitelek sorakoznak, a belépő 240, a két erősebbik 280 Nm nyomatékot termel. A Volkswagen modelljeiben elsőként közös csöves befecskendezésűek a dízelek, a korábbi adagolófúvókásokhoz hasonlóan a kétliteres 140, 170 lóerővel és 320, 350 Nm-rel érhető el. Valamennyi váltó hatfokozatú.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az év végére ígért Tiguan alapellátmányáról egyelőre nincsenek információk, de a Volkswagen politikáját ismerve a hat légzsák és a kitörésgátló minden bizonnyal jár majd, a feláras elemek listáján a Touranhoz tavaly óta rendelhető parkolóautomatika, a tolatókamera és az egy gigabájtos háttértárral támogatott, akár 500 tereppontot elraktározó, azok alapján térkép nélküli területen is elirányító, 6,5 colos, 800×480 (!) pixel felbontású érintőképernyős navigációs rendszer is megtalálható.
-na -ás
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...