Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Volkswagen Tiguan - Elöl járóban

A Volkswagen kompakt szabadidő-autója szeptemberben debütál.

Bemutató

A karosszéria sérülékeny széleit az autó minden pontján fényezetlen műanyag csík óvja. Az oldalsó irányjelzők a tükörházakba kerültek – ez terepen nem praktikus

A szériakész változatában a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Tiguan (méretek: 4430x1810x1680 mm) a Volkswagen első nagy sorozatú kompakt terepese. A műszaki alapok zöme Golf-származék, de akadnak a Passatból ismerős elemek is. A karosszéria méreteivel alig növi túl a hasonló „lábakon” álló Tourant, a formavilág inkább a Volkswagen Touaregre emlékeztet. A beltér összképe egyedi, a részletek mind ismerősek más wolfsburgi termékekből, a műszerpult a Golf Pluséra hasonlít a leginkább. A hátsó sor középső helye a szélsőknél jóval keskenyebb, a csenevész háttámlarész kettős pohártartójával könyöklőként ledönthető, a második sor 16 centis úton tologatható. Az üléshajtás egymozdulatos, a támla a lesüllyedő ülőlapra fekszik. Az oldalról is síkokkal határolt csomagtér mérete 470–600 l közötti, a kapacitás a hátsó üléseket ledöntve (ilyenkor nincs padlószintkülönbség) 1800 l-ig fokozható.

A csomagtér pereme a padlórekeszek miatt nem jelentős. A hasmagasság 19 cm, alapáron 215/65 R16-os abroncsok járnak, de rendelhető akár 235/55 R17-es, a terepjárás lehetőségét kizáró, országúti használatra való garnitúra is

A raktér padlója és oldalfala is rekeszeket rejt. A pakolóhely-kínálat az utastérben sem szűkös: tároló minden ajtóra jár, az első ülések háttámlájára zseb és felhajtható asztalka is jutott, kacatgödröket a váltó körül, valamint a középkonzol alsó és felső részénél egyaránt kialakítottak.

Az első McPherson-futómű segédkerete alumínium, a hátsó négy lengőkaros multilinkrendszeré masszívabb, acél. A hajtáslánc moduláris: kiviteltől függően fronthajtású vagy a Passat 4Motionból ismert Haldex-kuplungos összkerekes lehet a Tiguan. A palettán két „utcaibb” (Trend& Fun, Sport&Fun) és egy terepesebb (Track&Field) verzió sorakozik. Előbbiek mélyebbre húzott köténylemeze 18 fokos elülső terepszöget tesz lehetővé, utóbbi csakis összkerékhajtással és 28 fokot engedő szoknyával készül. A terepes kivitel elektronikai arzenálja „offroad” gombot is kínál, érintésére feléled a lejtmenetvezérlő, a fékekkel dolgozó elektronikus diffizár, a blokkolás- és a kitörésgátló terepprogramja, a kuplungot kímélő dombra kúszást segítő elektronika, de a gázpedál reakciója is élénkebbre vált. A fedélzeti rendszer gyorsaságát CAN busos, multiplex elektronika szavatolja. Az offroad-programot elvileg minden indítás után újra be kell kapcsolni, de az autó felismeri a lefulladást, és ha a vezető rögtön indítózik, automatikusan visszakapcsolja az előzőleg választott üzemmódot.

A beltér jellegzetesen volkswagenes, a műszerpult legtöbb eleme a Golf Plusból ismerős

A Tiguan kizárólag közvetlen befecskendezésű, turbós motorokkal érkezik. Benzines (1.4 TSI) egységeit kompresszor is tölti, 150, 170 és 200 lóerős kivitelek sorakoznak, a belépő 240, a két erősebbik 280 Nm nyomatékot termel. A Volkswagen modelljeiben elsőként közös csöves befecskendezésűek a dízelek, a korábbi adagolófúvókásokhoz hasonlóan a kétliteres 140, 170 lóerővel és 320, 350 Nm-rel érhető el. Valamennyi váltó hatfokozatú.

A széles nyílású, méretes csomagtér a hátsó ülés tologatásával 470–600, az ülések ledöntésével 1800 l-es. A középen keskenyebb széket kínáló hátsó sor síkba fektethető

Az év végére ígért Tiguan alapellátmányáról egyelőre nincsenek információk, de a Volkswagen politikáját ismerve a hat légzsák és a kitörésgátló minden bizonnyal jár majd, a feláras elemek listáján a Touranhoz tavaly óta rendelhető parkolóautomatika, a tolatókamera és az egy gigabájtos háttértárral támogatott, akár 500 tereppontot elraktározó, azok alapján térkép nélküli területen is elirányító, 6,5 colos, 800×480 (!) pixel felbontású érintőképernyős navigációs rendszer is megtalálható.

-na -ás

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás