Bemutatók
Bemutató: Volkswagen Passat CC - Népi kupé
Sportos formát ölt a családi autó, itt az első négyajtós Passat-kupé.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Ismét kilép a népautók sorából a Volkswagen, hogy a luxusmárkákkal mérkőzzön. A limuzinok, például az S-osztály ellen bevetett Phaeton után itt a három évtizedes múltú Passat első kupéja, a CC. Mérete, aránya a Mercedes CLS-re emlékeztet, orra, hűtője pedig az eredetire, a Passatra. A kedvező légellenállású (cw=0,29) Volkswagen sportos vonalait a VW tervezőcsapata alkotta meg a felső-közép luxusosztály számára.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az oldalablakok keretnélküliek, a hátsó légterelő állandó tartozék.
A családi padlólemezen a Passat elöl McPherson-, hátul több lengőkaros futóműve megbízhatóan dolgozik a kupéban is. Az autó rugózási kényelme, útkövetése, kormányozhatósága kiszámítható és komfortos, családbarát, nem eltúlzott a sportos keménység. Az alacsonyabb súlypont még javít is a menetdinamikán. A névválasztás CC-je csalódást kelt azokban, akik hallatán mozgatható tetőre számítanak. A hosszan nyújtózó fedél fix (az elnevezés az egyik „C”-je a kupéra, a másik a komfortra utal). Az eredeti négyajtós Passatnál 3-3 centivel hosszabb, szélesebb és 5-tel alacsonyabb, sportosan karcsú karosszéria a mélyre eresztett ülések ellenére is kevés helyet hagy a fejeknek. Oldalt és a lábak előtt bőséges a tér.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A hátsó sort az elülsőkre emlékeztető sportülésekkel bútorozták be; pad híján mindenképpen négyszemélyes az utastér. Az ülések határozott oldaltartásukkal is kényelmesek. A hátsó támlák osztva dönthetők, mögöttük nagy, 353 literes a csomagtartó.
Az utastér anyagai és felszerelése a luxus irányába mutat, a tartozéklista (csupán egyetlen, gazdag szintet tartalmaz a kínálat) olyan finomságokra is kiterjed, mint a kisebb sérülések okozta lyukat eltömő abroncs. A hűtő-fűtő légfúvású elülső ülésekért pluszpénzt kérnek, a feláras kiegészítők sora hosszú.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A járműdinamikai rendszer elemei a felsőbb VW-régióból vagy az Auditól, a konszern prémiummárkájából érkeznek. A sávkövető nem csupán a kormányt rezegtetve jelez, hanem beavatkozik, és finom kormányforgatással a felfestett sávba tereli vissza az autót. Az állandó négykerék-hajtású, V6-motorú csúcsmodellhez magától értetődően jár az az elektronikai rendszer, amely a felfüggesztés gombnyomásra megváltoztatható normál, sport vagy komfort hangolásához igazítja az elektromechanikus kormányszervo viselkedését is. Rendelhető tartozék a parkolássegítő (önmagától a járdával párhuzamos helyre tolat az autó), valamint az adaptív sebesség- és távolságtartó, ami gyorsít vagy lassít a beállított sebességnek és a forgalmi helyzetnek megfelelően, vészhelyzetben lassít, figyelmeztet, ha kell, meg is állítja az autót.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A motorkínálat a Passaté – a CC-ben még háromtagú. A kiindulás, a 160 lóerős, négyhengeres turbós TSI hétfokozatú automata váltóval is rendelhető. Alapmotor létére is kellő erővel és csöndesen mozgatja az autót. A 200 lóerős TSI még nem tagja a csoportnak, de megjelenése várható. Kézi- és automata váltója is hatfokozatú. A benzinmotorok csúcsán a V6 áll 300 lóerővel, a tengelyek közötti nyomatékeltérésre gyorsan reagáló 4Motion állandó négykerék-hajtással és duplakuplungos automata váltóval. Komfortos autózásra és sportos kitörésekre egyaránt alkalmas, nyomatékos nagymotor. A közös csöves TDI-dízelmotor előbb 140, később 170 lóerős változatban mutatkozik be, mindkét helyzetében mélyről induló, meghatározó nyomatékkal. A részleges motorkínálat a hazai bevezetés idejére, szeptemberre várhatóan mind az öt variánsra kiteljesedik. Az „itthoni ár” megállapítás alatt, bizonyára nálunk sem az olcsóságok közé szánják majd a CC-t. Irányjelző lehet, hogy a német piacon 30 ezer eurótól (kb. 7,8 millió forinttól) kínálják.
F. A.
Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...