Bemutatók
Bemutató: Volkswagen Golf VI - Ikonosztás?
A Golf a modellváltással nem újult meg alapjaiban, inkább csak finomodott.
Úgy tűnik, a Volkswagen félt, hogy Európa zsugorodó piacán elveszíti a Golf évtizedek alatt kiharcolt előkelő helyét, ha markánsabban vált. Látszik, hogy a formacsapat – a főnök, Walter de’ Silva és az autó vonalaiért közvetlenül felelős Marc Lichte – a 2003-ban debütált ötös vonalait fejlesztette hatossá.
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
Így a külső – bár minden eleme, felülete és vonala új – az előd ráncfelvarrott változatának tűnik, a legnagyobb formai újítás az orr és a far. A hatos Golf lényegében a közelmúltban debütált Scirocco arcát hordja, hátulja pedig leginkább a szabadidő-terepes Touaregére emlékeztet. A műszaki töltet vegyes. A padlólemez a régi, így a 2578 mm-es tengelytáv is az, s a futómű (elöl segédkeretes McPherson, hátul oldalanként több lengőkaros multilink) is csak finomhangoláson ment át, kanyarstabilizátorait vastagabbakra, szilentjeit nagyobbakra cserélték. A fékek mind a négy keréken tárcsásak, a nyomtávok (elöl 1540, hátul 1513 mm) lényegében nem változtak. A külső méretek is csak visszafogottan módosultak: a karosszéria 5 mm-t rövidült (4199 mm), de 20 mm-rel lett szélesebb (1779 mm), a magasság a régi (1479 mm). A csomagtér az ötösével azonos méretű, alapesetben 350 literes, ülésdöntéses (alapáron aszimmetrikusan osztott a támla) maximuma 1305 liter.
![]() | ![]() | ||||||
|
|
| |||||
![]() |
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...