Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Volkswagen Golf Variant - Flottás

A Golf kombiváltozata harmadik generációjába lépett.

Bemutató

Divatos a forma a praktikus, bővíthető raktér körül, a 0,31 cw-s légellenállási együttható csekély

A Volkswagen elsősorban a méretes, hosszú rakteret kívánó, de egyterűs trükköket szinte egyáltalán nem igénylő flottavásárlók kedvéért rukkolt ki a Golf Plusnál nagyobb, de a Tourannál kisebb csomagterű Golf Varianttal. Sikert jósol, hogy az elődökből (a 93-tól készült első és a 99-től gyártott második szériából) több mint 1,2 millió példány fogyott. A műszaki alapok természetesen golfosak, szigorúbban véve azonban inkább az orr kialakításában is jobban hasonlító Jetta az igazi donor, a „puttonyos” ugyanis, akárcsak a „lépcsős Golf”, Mexikóból érkezik.

Az újdonság a 2003 óta kapható V-ös Golfnál, s persze a korábbi kombinál is minden dimenziójában nagyobb. Elődjénél 15,9 centivel hosszabb, 4,6-tal szélesebb és 1,9-cel magasabb, tengelytávja a Golf V-é, de teljes hossza annál 35,1 cm-rel több. A puttonyosítás kissé a Passat kombijára emlékeztet, a hátsó üveg íve a záróoszlopra fut. A raktérajtó szinte a csomagtér padlójától, teljes szélességben, 2,06 méter magasra emelkedik.

Alapból sem kicsiny (505 l) a csomagtér, az elakadásjelző háromszög és az elsősegélycsomag az üreg baloldali falában rejtőzik. A hátsó fejtámaszok a támlákra tolhatók, az üléshajtáshoz mégis ki kell emelni őket

Az alapesetben is 505 (a pótkerék fészkével együtt 560) literes üreg oldalfala csaknem egyenes, a 40/60 arányú üléshajtás alapáras, az előrebillenthető ülőlapok helyére dönthető támlák a raktérpadló síkját folytatják. A csomagtartó teljes mérete 1550 l, mélysége a hátsó sorig 1,07, az elülsőig 1,7 m.

Az utastérben a Golfból és a Jettából ismerős elemek bukkannak fel, s a motorpark is onnan való. A váltók a belépőegységek kivételével hatfokozatúak, automata (az 1,6-os benzinesé tiptronic, a többié kettős kuplungos DSG) valamennyihez társítható.

A lapunk megjelenésekor érkező, a „sima” Golfoknál nagyjából 200 ezer forinttal drágább kombi alapellátmányába egyebek mellett hat légzsák, kitörésgátló, tetősínek, négy elektromos ablak és távnyitós központi zár tartozik, a hosszú extralistán többek között a kitörésgátlót vontatmánystabilizáló funkcióval kiegészítő gyári vonóhorog is szerepel.

katona

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

Tekintse meg további fotóinkat!

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás