Bemutatók
Bemutató: új Audi TT-változatok - Túrázótól sportolóig
Akár gázolajos erőforrással is rendelhető az Audi TT, de elkészült a 272 LE-s aszfaltszaggató TTS-kivitel is.
Az új generációs TT-t kétliteres turbó-, valamint 3,2 literes V6-os benzinmotorral 2006-ban vezették be. Most jött el az idő három új erőforrás bemutatására, közülük a legérdekesebb a 272 lovas feltöltős benzines. Ennek alapja a jól ismert, Az év motorja díjjal is kitüntetett, közvetlen befecskendezéses 2.0 TFSI.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A 200 LE-t további 72-vel sikerült megtoldani, ehhez megerősítették a motorblokkot, a csapágyakat, a dugattyúkat, a hajtókarokat, módosították a vezérműtengelyt és a szelepüléket, a hengerfej alumínium-szilícium ötvözetből készül. Nagyobb lapátot kapott a turbó, amely így akár 1,2 bar töltőnyomással is működhet, s nem maradhatott ki a tuningkúrából a szívó- és kipufogórendszer sem. A mindössze 153 kg-os erőforrás 272 lóerejét 6000/perc fordulaton adja le, 350 Nm maximális nyomatékához elég 2500/perc fordulatig pörgetni. Papíron sem rossz értékek, az autóban ülve pedig igazán elégedett lehet a pilóta: a Coupé 5,4 mp-es százas sprintje több mint meggyőző, de nem lehet panasz a rugalmasságra sem: 80–120 km/ óráig negyedikben mindössze 4,4 mp telik el. A gyorsuláson további két századot lehet faragni a hatfokozatú, kézzel (kormányról is) kapcsolható, duplakuplungos S-Tronic váltóval. Elektronikával korlátozzák a csúcssebességet, a vége 250 km/óránál van.
A száguldáshoz kiváló aláfestés az öblös hangú kipufogó, amelyből felkapcsoláskor olyan „hangrobbanás” tör elő, hogy az utasok hátán végigfut a hideg.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A TTS kívülről átrajzolt első-hátsó lökhárítójával, nagyobb légbeömlőjével, más bordázatú hűtőmaszkjával, LED-csíkos fényszórójával, alumíniumborítású külső tükrével, markáns hátsó diffúzorával, négycsövű kipufogójával és 18 colos felnijével mély benyomást tesz. Belül hangsúlyos oldaltámaszú sportülések, fémpedálok, szürke műszerszámlapok s alu díszítőelemek adnak egyedi hangulatot.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A TTS quattro összkerékhajtással készül, az elöl McPherson-, hátul négy lengőkaros rendszerű felfüggesztésekhez az R8-asból ismert Magnetic Ride Control elnevezésű adaptív lengéscsillapítókat kapcsoltak; a bennük lévő mágneses folyadék áramlási tulajdonságai elektromos feszültség hatására megváltoznak, így igazodik a csillapítás karakterisztikája az út- és sebességviszonyokhoz.
A Coupé- és Roadster-kasztnival is készülő harcias TTS mellett az első szériában gyártott dízelmotoros sportautóját is bemutatta az Audi. A kétliteres, közös csöves, levegő-visszahűtős TDI 170 LE-s, 350 Nm-s változatát szerelték az orrba, a nyomatékcsúcsot már 1750/perc fordulattól élvezheti a sofőr. Az erőforrás hangja egyáltalán nem dízeles, a kerregés helyett benzines mormogás hallatszik elölről.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A quattro négykerék-hajtással, vászontetővel is választható, a 6 sebességes manuális váltóval elérhető TT TDI Coupé 0-ról 100-ra 7,5 mp alatt ér, végsebessége 226 km/óra. Fogyasztása barátságos: a gyári adatok szerint 5,3 l/100 km az átlag. A paletta harmadik újdonsága a konszern más autóiban már bizonyított 1,8 l-es TFSI, 160 LE-vel és 250 Nm nyomatékkal. Ezzel mérsékelt étvágyat (6,7 l/100 km) és 7,2 mp-es százas sprintet kap a vezető. A széles tartományban élénk erőforrás ideális választás az alig 1,2 tonnás modellhez, a hozzá passzoló hatfokozatú kéziváltó pontos kulisszában dolgozik.
A TTS már itthon is rendelhető, Coupéként 12,8 millió forinttól. A másik két újdonságot a nyár folyamán vezetik be a hazai piacra, áruk még nem ismert.
Karner Miklós
Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...