Bemutatók
Bemutató: Toyota Avensis - Új mez, új lélek?
A Toyota a tőle újabban megszokott óvatossággal nyúlt az Avensishez, látszólag…
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Carina E-t leváltó első Avensis 1997-ben jött, a most nyugdíjba küldött sorozat 2003-ban. A harmadik kiadás a látszat ellenére alapjaiban új: formájával beállt az Aurisszal indított mai Toyota-sorba, miközben műszakisága alaposan felfrissült.
Annyira, hogy padlólemeze sem a régi. Bár a tengelytáv a korábbi (2700 mm), a nyomtávok elöl négy és fél, hátul három centivel szélesebbek. A teljes hossz és a szélesség mindkét karosszériaváltozatnál (már csak négyajtós és kombi van, a praktikus ötajtóst törölték a programból)
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
öt-öt centit nőtt, a magasság változatlan. A többségében számítottan deformálódó mikroötvözött, hidroformázott elemekből összeállított acélkaroszszériák alatt elvében a régi, de kialakításában új a futómű is. Az elöl McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros szerkezetben frissek a lengéscsillapítók, hátul nőttek a hosszirányú bekötés karjai, és a karosszériához kapcsolódó pontokon a szilenteket is kicserélték, így azok a korábbiaknál puhábbak lettek. A tisztán elektromos rásegítésű kormánymű számítógépe megújult, gyorsabban reagál, és finomabban igazodik a sebességhez. Újdonság, hogy a szervomotoron át a kitörésgátló immár a kormányzásba is beleszólhat, finoman a helyes irányba terelve a kanyarban a stabilitásvesztés felé tendáló autót. Az új irányítással a kis sebességű kormányvisszatérítő erő is határozottabb lett. A fékek valamennyi kivitelben elektronikus elosztós tárcsák, elöl belső hűtéssel.
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...