Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Suzuki Splash - Becsöppen

Vége az Ignis-érának, jön a Splash. A Wagon R+ utódja a napokban gurul le az esztergomi gyár szalagjáról, hogy meghódítsa Európa piacait, az első példányok egyikét vezettük és filmeztük.

Bemutató

Nincsen formai rokonságban az előddel. Alacsony alaktényezőjével (Cw 0,32) ügyesen leplezi dobozos megjelenését. Méretéhez képest ígéretesek a zaj és rezonancia viszonyai

Amikor 1993-ban a Suzuki új kategóriát alapítva kigördítette többcélú minijét (MPV: Multipurpose Vehicle), ő maga sem gondolta, hogy a tervezett évi ötezres darabszámból olykor-olykor 30 ezer is lehet. A nemzetközi siker után a továbbfejlesztett változat Wagon R+ néven úgy jött át Európába, hogy a gyártás helyszínéül, 2000-től Esztergomot szemelték ki.

A második generáció, a Splash (csobbanás), új néven és új padlólemezen, a Swiftén és annak első McPherson- és hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztésein lép piacra. A karosszéria terve modern kisautóssá oldja a kis dobozos egyterű megjelenést, ugyanakkor térértékei nem csorbulnak. Sőt a Splash belmagassága elöl 24 mm-rel, hátul 31 mm-rel gyarapodott a Wagon R+-hoz képest. Mindehhez még a be- és kiszállás kényelmét alapvetően meghatározó, úgynevezett csípőmagasság is nőtt: elöl 54, hátul 47mm-t.

Tekintse meg a Splash videóját

Különleges és karakteres befejezés. A csomagtér méretéhez és a formához képest meglehetősen nagyra bővíthető
 
Igényes műszerfal. A központi műszer jól, az odabiggyesztett fordulatszámmérő kevésbé jól olvasható
 
A jobb első ülés alatt tároló van
    

  

Osztályában viszonylag nagy lábtér és tetemes fejmagasság hátul
 
A dízel, a Fiat licence alapján Indiában (a Maruti-gyárban) készül
 
Bevásárláshoz, utazáshoz elegendő a hátsó tér

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

A film megtekintéséhez Internet Explorer ajánlott!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás