Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Subaru Impreza - Kompaktabb

Elődjénél jelentősen nagyobb eladási sikereket remélnek a japánok az új Imprezától.

A beltér műanyagjai mind kemények, az ajtózsebek öblösek, a 2 DIN méretű CD-rádió és a fölé telepített fedélzeti számítógép alaptartozék

A tengerentúlon négyajtósként is, Európában csak ferde háttal bemutatott modell a korábbi szériánál 5 centivel rövidebb, tengelytávja azonban 9,5 cm-rel nagyobb. A külső dizájn nem látványos, nélkülözi a hatásvadász részletmegoldásokat, az olcsóbb gyártás és a karosszériamerevség fokozása miatt elmaradt a keret nélküli oldalüveg. A kínálatból egyelőre hiányzik a turbómotor, de minden változatban összkerékhajtást és a subarus hagyományokat követve boxerelrendezésű motorokat találunk. Utóbbiak lényegében a korábbi generáció átdolgozottjai, az 1,5 l-es (107 LE) hajszálnyit izmosodott, a 2,0 l-es (150 LE) nyomatéka nőtt. A váltók alapesetben ötfokozatúak, felárért négysebességes automaták. A hajtáslánc manuális váltó esetén felezőváltót és viszkokuplungos központi differenciálművet kínál, az automatáknál elektromágneses kuplung osztja el a nyomatékot.

Az utastérben érződik a nagyobb tengelytáv és az összkerékhajtás is: a hátsó szélső helyeken elegendő a tér a lábaknak, ám az egyébként is keskeny középső ülés lábterét minimálisra csökkenti a kardánalagút.

Kemény tömésű, sötét huzatú ülések, kissé kemény fedelű kartámasz, látványos, de nem praktikus középkonzol-kialakítás. Az utastéri műanyagok minősége nem mindenhol éri el az elvárható szintet

A beltér kialakítása praktikus, azonban spórolós: sok a pakolóhely, minden ajtózseb palacktartós, de a műanyagok kivétel nélkül kemények, rideg tapintásúak. Az egyelőre ismeretlen méretű, ám ránézésre az átlagnál kisebb (~300 l) csomagtér nyílása széles, pereme kissé magas, kalaptartóként csupán egy kihúzható roló szolgál. A hátsó ülés támlája osztottan dönthető, s a fejtámaszok kiemelése nélkül a csomagtér padlójának síkjába fektethető.

A már itthon is kapható Impreza 4,65 milliós ára az elődjénél mintegy 100 000 forinttal kedvezőbb, az alapellátmány hat légzsákot, blokkolásgátlós fékrendszert, négy irányban állítható szervokormányt, CD-rádiót, automata légkondit, elektromos ablakokat és tükröket, valamint távnyitós központi zárat tartalmaz. Kitörésgátló, kulcs nélküli nyitás/indítás extrapénzért kapható.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás