Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Subaru Forester - Nyomkövető

Növekedett, de nem drágult a harmadik Forester-generáció.

Visszafogott vonalvezetés, az ésszerűséget láttató forma, minőségi kialakítás. A vaskos oszlopok ellenére jól áttekinthető

A visszatérő vásárlók ízlését szem előtt tartva óvatosan igazítottak az autó külsején. Tartalma nem változott: a többcélú szabadidő-autó városra, terepre egyaránt szolgál (mozgékony – a fordulókör sugara 5,6 m, nem akad el –, hasmagassága 215 mm), továbbra is boxermotorral, a szimmetria nagyrabecsülésével készül. A hossz 75, a szélesség 45, a tengelytávolság 90, a nyomtáv 35-45 mm-rel gyarapodott. A 15 mm-rel feljebb került padló ellenére se kell magasra kapaszkodni az autóba üléshez, az ajtók szélesre tárulnak. A kibővült utastér széles és magas, nagy a térdek előtti hely. A hosszú lapú ülések kényelmesek. A hátsók támlái is több állásban rögzíthetők, osztottan a raktér síkjára dőlnek le. A csomagtartó megnőtt a modellváltással, ám űrtartalma méretosztályában így is csak átlagos. Utastéri pakolóhelyben innovatív a Forester: a pohártartós asztalka a hátsó üléslapból bontakozik ki, elöl a könyöklő alatti üreg bővíthető akkorára, hogy még egy laptop vagy női táska is elférhessen a két ülés között.

A motorválaszték továbbra is szűkös, kisebb átdolgozással ismétel a két könnyűfém benzines boxer, a 2,0 literes szívó és a 2,5 l-es turbó.

Magas felépítésű, mégsem imbolyog az országúton. A kipufogórendszer is szimmetrikus

A várhatóan kelendőbb alapmotort próbáltuk ki, áttervezett szívócsonkja, égéstere fogyasztáscsökkenést és nagyobb nyomatékot hoz alacsony fordulaton. Az országúti próbán és a terepautózáskor is csöndesen, erőteljesen dolgozó motor pörgős, jól kihúzatható. Az ötfokozatú váltó rövid úton, pontosan jár. A vezetési élményhez nemcsak teljesítménye, helyzete is hozzájárul. Súlypontja alacsony, járása kiegyensúl yozott, és a teljesen szimmetrikus hajtásrendszer részeként finomítja a menettulajdonságokat is.

Az átdolgozott padlólemez elöl változatlanul segédvázas McPhersonra támaszkodik, hátul kettős kereszt lengőkaros felfüggesztésre.

A rövid túlnyúlás és a magas padló a terepen jelent előnyt, a futómű kezes, a rugózás komfortos

Komfortos és megbízható, országúton és a mérsékelten durva terepen is elég feszes, de nem dobál, nem leng a karosszéria. Állandó a négykerék-hajtás. Az ötfokozatú kéziváltóval fogaskerekes bolygómű társul, benne lamellás szerkezet szabályozza az első és a hátsó hajtás közötti zárást. A négyfokozatú Sportshift automata nyomatékelosztásáért többtárcsás hidraulikus kuplung és a menetstabilizáló rendszer elektronikája felel. A kisebb motorral elektromos kormányszervo jár, a nagyobbal hidraulikus rásegítő.

Az ötlépcsős felszerelési sor tagoltabb a korábbinál. A 2,0 l-es alapváltozat (főbb tartozéka az elektromos ablakmozgatás, az osztott hátsó ülés, a hegymeneti elindulássegítő, a szintszabályozás, a hat légzsák, az aktív fejtámla, a kitörésgátló, a CD-rádió és a fedélzeti számítógép) a régi Forester-áron, 6 650 000 forintért jelenik meg a kínálatban. A magyar azon kevés piacok közé tartozik, ahol a kezdettől választható a 2,5 l-es turbómotor is. Az új Subaru-különlegességre, a dízelboxerre (részletesen: Autó2, 2008/3) még jócskán, talán őszig is várni kell.            

A gazdagabb felszereléshez alumíniumdíszítés jár. A kéziváltóhoz felező társul
 
Kényelmes és tágas a hátsó sor, az ajtó szélesre tárható
 
A támla a magas csomagtérrel egy szintbe dől le

Földvári András

Az Autó2 újság 2008/3. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás