Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: smart fortwo - Liliputi újítás

Az elődjénél közel 20 centivel hosszabb mikroautó fizimiskája és alapkoncepciója változatlan, részletei vadonatújak.

Bemutató

Újak a teljesen átlátszó, projektoros fényszórók. Az oldalsó irányjelzők burái immár fehérek, a kilincs függőlegesből vízszintesbe fordult

A pályafutását a kétüléses városi minivel kezdő, majd annak alapjain sportautót, később a Mitsubishi Colttal rokon négyülésest is kínáló smart ismét csak a fortwo-t gyártja. A 770 000 példányban készült előd vonásait hűen őrző kétülésest arányosan hizlalták: hossza (2695 mm) 195, tengelytávja (1867 mm) 55, elülső túlnyúlása 72, a hátsó pedig 68 mm-rel nőtt. A nyomtáv 31 mm-rel gyarapodott, a szélesség 44-gyel, a magasság viszont 13 mm-t csökkent. A csomagtér 70 literrel lett nagyobb alaphelyzetében 220, a tetőig pakolva 340 literes; továbbra is vízszintes osztású ajtón keresztül rakodható.

A karosszériastruktúra csak keveset változott: tovább él a nagy merevséget ígérő tridion utascella, de az ajtók váza alumínium helyett immár acél. Az ülések fejtámaszai már szabályozhatók.  Az üveg (természetesen fűthető) hátsó ablakú kabriókivitel elektromos mozgatású vászonteteje menet közben is nyitható vagy zárható, a kivehető oldalsó sínpanelek a csomagtérben rögzíthetők.

A műszerfal jellegében is teljesen új. A zárható kesztyűtartó feláras, az utasülés támlája mindegyik változatban vízszintbe billenthető

A motorpark kizárólag háromhengeresekből áll, a 0,8 literes közös csöves turbódízel az előd doppingolt egysége, a vadonatúj 1,0 literes benzinesek a Mitsubishivel közös fejlesztésűek, és Japánból érkeznek. A váltók mind ötfokozatú robotizáltak, felárért kormánykerék mögötti váltóvezérlők vagy teljesen automata működés is rendelhető. A futómű változásai aprók: az elülső kanyarstabilizátorok bekötései például közvetlenül a McPherson-gólyalábakra kerültek, a felárért mért az elektrohidraulikus kormányszervo segédereje sebességfüggő.

A hozzánk e hónapban érkező fortwo mindegyik kivitelében alap az elülső légzsákpár, a kitörésgátló és a visszagurulás-gátló elektronika. Felárért távnyitós központi zár, oldallégzsák, automata klíma, átlátszó polikarbonát tető, MP3-as hangzórendszer, sőt navigáció vagy fény- és esőszenzor is jöhet.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

Tekintse meg az új smart fortwo képgalériáját!

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás