Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Seat Ibiza - Irányjelző

A műszaki alapjaiban is friss új Ibiza a Seat régóta várt fellendülésének hírnöke lehet.

Ez a Seat új formairánya. A Leonról, az Alteáról és a Toledóról is ismerős oldalív régi elem, minden más új. A felhasznált anyagok 95 százalékban újrahasznosíthatók

Az előd – azaz a mai Ibiza – rekordidőt, bő hét évet élt, és a gyár szerint még legalább további kettő áll előtte, mielőtt végleg elköszön. Szűkített motorválasztékkal és egyféle felszereltséggel (Junior néven) ezután is a kínálatban marad, utódját ennek megfelelően kevéssel fölé pozicionálja a Seat, s ezt az újdonság alapjaiban megújított technikája is indokolja.

A tengelytáv csak 7, a teljes hossz 99 mm-nyit nőtt, így a hátsó lábtér alig valamivel tágasabb az elődénél, a csomagtartó azonban 25 literrel nagyobb

A Volkswagen-konszern új, A0 sorozatjelű kisautó-padlólemeze az Ibizában debütál, s már biztos, hogy a hamarosan érkező új Polo is erre épül majd. A tengelytáv 7 mm-rel hosszabb a korábbinál, a nyomtávok növekedése sokkal jelentősebb, elöl 30, hátul 33 mm-rel több a kerekek közötti távolság. Az új padlóval a futómű is átalakult, bár elve a régi – elöl segédvázas McPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros – minden elemét újrarajzolták, még az első segédkeret is friss. A felfüggesztés kétféle alapbeállítással érhető el, a Sport-kivitelekben alapáras feszesebbhez keményebb rugók, vastagabb stabilizátorok és változó keménységű lengéscsillapítók járnak. A kormányszervo valamennyi változatban elektrohidraulikus, a fékek elöl-hátul tárcsák. Az új ötajtós 99 mm-rel hoszszabb elődjénél, így csomagtartója (292 l) kiindulási állapotában is 25 literrel tágasabb a korábbinál. Az induló motorpaletta három, hengerenkénti négyszelepes benzinesből és egy dízelből áll, valamennyi régi ismerős. Az alap az 1,2-es háromhengeres (70 LE), majd az 1,4-es (85 LE) és az 1,6-os (105 LE) négyhengeres következik. Valamennyi szívócső-befecskendezéses, a közvetlen befecskendezős feltöltős 1,4-esek csak később érkeznek.

A műszerfal vadonatúj, vízhőmérője a mai szokásoknak megfelelően nincs, de alapáron jár hozzá a külső hőmérő. A műanyagok többsége kopogósan kemény, az utas előtti és a világításkapcsoló körüli rész puha

Az egyetlen dízel egyelőre az 1,9-es szivattyúadagolós, hengerenkénti kétszelepes turbós, alapáron részecskeszűrős PD TDI 105 lóerővel, de hamarosan belép az 1,4-es háromhengeres gázolajos (80 LE)

A középkonzoli gombok egy része a váltókar elé költözött

és az 1,9-es gyengébb (90 LE) kivitele is. A sebességváltók ma még csak ötfokozatú kézik lehetnek, de a gyártás felfutása után hagyományos bolygóműves automata és hétfokozatú robotizált DSG is érkezik.

A Seat az új Ibizával szakít a finoman alfás beütésű Walter de Silva-féle formairányzattal, az új „főrajzoló”, Luc Donckerwolke a Lamborghinitől igazolt át. Nagy név: ő tervezte a Murciélago és a Gallardo ruháját is. A Seat Barcelonához közeli, martorelli üzemében készülő Ibiza megérkezésével a gyártás is átalakult: új megmunkálási eljárásokkal az egy autóra eső gyártási időt hat órával sikerült csökkenteni. A karosszéria 60 százalékban számítottan deformálódó mikroötvözött acélokból áll, a kész autók tömege így átlagosan 47 kilóval kevesebb a korábbiakénál. A fejlesztés rekordidejére is büszke a Seat, a régi Ibizához képest 14 hónapot nyertek pusztán azzal, hogy a tervezési folyamatban számítógépes modellekkel helyettesítették a prototípusok többségét.

Az új Ibiza háromféle felszereltséggel (Reference, Stylance és Sport) készül, az alapmotor kizárólag a belépőszinthez társítható, de az öszszes többi bármelyikkel elérhető.

A két hátsó Isofix-pont alapáras. A képen az első utasülés hátsó végállásában, a vezetői hely 186 centis sofőrhöz igazítva látható

A hírek szerint valamennyi Ibizában alapfelszerelés lesz a négy légzsák, a blokkolásgátló, a szervokormány, a kormányoszlopról vezérelhető MP3-as rádió, a két első elektromos ablakemelő, a távirányítós központi zár, az Isofix-gyerekülésrögzítés, és az öt állítható magasságú fejtámla is. Az extrák listáján a kitörésgátlótól a függönylégzsákokon, a parkolóradaron át a kanyarfényekig minden ma szokásos kiegészítő megtalálható, sőt a hordozható navigációs eszközökhöz beépített műszerfali csatlakozó is rendelhető.

Az új Ibiza (egyelőre csak ötajtós karosszériával) már június végén elér Magyarországra, s hamarosan a kombi és a sportos vonalú háromajtós is bemutatkozik. Az alapár egyelőre ismeretlen.     

SzG

Az Autó2 újság 2008/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás