Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Renault Mégane III - Bővített kiadás

Az új Mégane spanyolországi gyárból jön, egyelőre csak három- és ötajtósként. Az itthon január 19-től kapható újdonság nagyobb, de könnyebb elődjénél és listaára is kedvezőbb.

Bemutató

A szélsőségesen véleménymegosztó formájú második Mégane-sorozat 2002-ben debütált, s kombi-, és négyajtós karosszériával a modellváltás után is készül, még legalább másfél évig. Pontosan addig, amíg a most bemutatott utód összes karosszériaformája a piacra nem ér. Érdekes, hogy bár az új Scénic-egyterű már 2009 nyarán megjelenik, a kombira és a Renault–Nissan-szövetség koreai tagjától, a Samsung Motorstól érkező szedánra 2010-ig várni kell.

Egyelőre csak az ötajtós és a tőle megjelenésében is alaposan elütő háromajtós kupé menetkész. A padlólemez a régi Mégane-é, de a tengelytáv (1,5 centit) nőtt, most 2640 mm-es. A kétféle karosszéria külméretei lényegében egyformák (hossz: 4295 mm, szélesség: 1808 mm), csupán magasságuk tér el, a kupé (1423 mm) 48 mm-rel alacsonyabb az ötajtósnál. A futómű alapsémája változatlan, megmaradt az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros szerkezet, de a kialakítás részleteiben új: elöl megerősítették a segédkeretet, átrajzolták a bekötéseit, és vastagabbra cserélték a kanyarstabilizátort, hátul pedig zárt keresztmetszetű (és így merevebb) lett az elődön még nyitott csatolórúd, s a szilentblokkokat is átdolgozták. A fékek az összes kivitelen elöl-hátul tárcsásak, elöl belső hűtésűek, a fékerőelosztó elektronikus. A sebességfüggő kormányszervo változatlanul tisztán elektromos, de elektronikáját átdolgozták, karakterisztikája az ajtószámtól függően más. A nyomtáv elöl 28, hátul 33 mm-rel szélesebb, mint volt, a háromajtós hasmagassága 12 mm-rel kisebb az ötajtósénál, lengéscsillapítói és rugói feszesebbek, a számítottan deformálódó mikroötvözött acélokból összeállított karoszszériák átlagosan nyolc kilóval könnyebbek a korábbi Mégane-éinál. Az alapáron aszimmetrikus támladöntéssel bővíthető csomagtartó sokat nőtt, alaphelyzetben a korábbi 333 liter helyett az ötajtósban 405, a háromajtósban 377 literes.

A formaterv a Renault saját munkája, az ötajtós futóműve lágyabb hangolású a kupéénál, s hasmagassága is 12 mm-rel nagyobb. A 3,5 millió forintos alapár az ötajtósra vonatkozik, az akciós kedvezményekkel (Renault Credit finanszírozással) a belépőár fél millió forinttal kedvezőbb
 
A műszerpult formái a Lagunáét idézik, a felső rész burkolata puha. A műszercsoportban egyedül a fordulatszámmérő analóg, a sebességet digitálisan mutatja a nagy, kör alakú, folyadékkristályos kijelző. Ma már szokatlan, de hasznos, hogy meghagyták a motorhőmérőt (ez is folyadékkristályos)
 
Hátul 180 centi felett is elfogadható a fejtér, és a lábaknak is bőven jut hely. Elöl a padló alá is rejtettek rekeszeket
    

  

Padló alatti dobozaival alap- helyzetben 405 literes az ötajtós csomagtere
 
A háromajtós karosszériája csak az A-oszlopokig egyezik az ötajtóséval, hátrébb minden elem más
 
A lökhárítók alja kopásálló, anyagában színezett fekete, jó ötlet a széles ajtóvédő műanyagcsík. Az oldalvillogókat valamennyi kivitelben a tükrökbe építették
    

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

A Renault Mégane III induló motorválasztéka

 

Benzinmotorok

Dízelmotorok

 

1.6 16V

1.6 16V

2.0 16V turbo***

1.5 dCi

1.5 dCi

1.9 dCi

Hengerszám/szelepszám

4/16

4/8

Hengerűrtartalom [cm3]

1598

1998

1461

1870

Furat x löket [mm]

79,5×80,5

82,7×93,0

76,0×80,5

90,0×93,0

Kompresszió

9,8:1

9,7:1

9,3:1

17,6:1

15,3:1

16,6:1

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]

100/74 (5500)

110/81 (6000)

180/132 (5500)

85/63 (3750)

105/78 (4000)

130/96 (3750)

Nyomaték [Nm (1/min)]

148 (4250)

151 (4250)

300 (2250)

200 (1750)

240 (2000)

300 (1750)

Hosszúság x szélesség x magasság [mm]

4298x1808x1471 (1423)*

Tengelytáv (mm)

2640

Futómű (elöl/hátul)

Segédkeretes McPherson/csatolt lengőkaros

Nyomtáv (elöl/hátul) [mm]

1546/1547

Fékek (elöl/hátul)

Hűtött tárcsák (280 mm), (296 mm)**/tárcsák (260 mm)

Csomagtartó [l]

405–1162 (377–991)*

Üzemanyagtartáy [l]

60

Fogyasztás [l/100 km]

 

 város

9,0

9,3

10,2

5,3

5,5 (5,6)*

6,2

 városon kívül

5,5

5,6

6,1

4,1

4,0

4,4

 vegyes

6,7

6,9

7,6

4,5

4,5 (4,6)*

5,1

CO2 [g/km]

159

163

178

118

120

134

Saját tömeg [kg]

1205

1215 (1205)*

1320

1215 (1205)*

1215 (1205)*

1320

Megengedett össztömeg [kg]

1722

1734 (1728)*

1830

1762 (1737)*

1779 (1773)*

1829 (1823)*

Gyorsulás (0–100 km/h) [s]

10,9

10,5

7,8

12,9

10,9 (10,5)*

9,5

Végsebesség [km/h]

190

195

230

175

190

205 (210)*

*a háromajtós (kupé) eltérő adatai

**a 2.0 16V turbós benzinmotorhoz 

***csak a kupéhoz kapható motorváltozat

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Képgaléria

A Renault Mégane III gyári fotói

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás