Bemutatók
Bemutató: Renault Clio Grandtour - Háttértár
A Clio kombija a Peugeot 207 SW és a Skoda Fabia Combi vadászterületére tör.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kombi kisautóból nincs sok. Ha szabadabban értelmezzük a kategóriahatárokat, és az árcédula sem túl fontos, az aktuális paletta akkor is csupán négytagú: Peugeot 207 SW, Skoda Fabia Combi, Dacia Logan MCV, és Mini Clubman. Ebbe a csapatba érkezett most a Renault Clio Grandtour.
A 4,2 méter hosszú kombi alapja azonos a 2005-óta futó Clio III-éval, a padlólemez a Renault–Nissan szövetség B platformja, ez hordozza a Renault Modust és a Nissan Note-ot is. A tengelytáv megegyezik a három- és ötajtós Clióéval (2575 mm), a 216 mm-es hossztöbblet teljes egészében a csomagtartót növeli. A futómű is a régi, megmaradt az elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros szerkezet, de a lengéscsillapítókat és a rugókat a nagyobb teherbíráshoz hangolták, a kanyarstabilizátorokat pedig vastagabbakra cserélték, a szilentblokkokat átméretezték. Az elektromechanikus kormányszervo változatlan, a motorpaletta a Clio már ismert egységeiből áll. Itthon két 1,2-es benzines, és az 1,5 literes közös csöves dCi turbódízel három változata rendelhető, de egyes piacokon 1,6-os benzinmotor is kapható. Mindkét 1,2-es hengerenkénti négyszelepes, szívócső-befecskendezéses, az alapkivitel 75, a frissebb fejlesztésű, turbós (TCE) 100 lóerős.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A második generációs befecskendezésű, közös nyomócsöves, hengerenkénti kétszelepes 1,5-ös gázolajos alapváltozata, fix turbógeometriával 68 lóerőt teljesít, változóval 86, és 106 lóerős is lehet. A nálunk elérhető váltók mind kézi kapcsolásúak, a benzinesekhez és a két gyengébb dízelhez öt-, a csúcs gázolajoshoz hatfokozatú jár. A fékek elöl valamennyi változatban belső hűtésű tárcsák, hátul azonban, a 106 lóerős dCi (és az itthon nem kapható 1,6-os benzines) kivételével mindben dobok dolgoznak.
Az utastér berendezése azonos a ferde hátú Clio-változatokéval, az aszimmetrikus támladöntéssel bővíthető csomagtartó alapesetben 439 literes. A raktér padlójára – a hátsó üléstámlák hátoldaláról – összecsukható pótlemez fektethető, így a rakszint egy magasságba emelkedik a küszöbbel, az ülőlap billentéssel és támladöntéssel bővített csomagtartó alja pedig sík lesz. A lemez alatti tér 72 literes.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Clio Grandtour maximális raktérfogata 1277 liter lehet, és 1450 mm hosszú tárgyakat is szállíthat. Jó ötlet, hogy a kalaptartó roló használaton kívül valamennyi változatban a csomagtér padlójába rejthető. A Renault törökországi gyárában a Thaliával, a Clióval és a négyajtós Mégane-nal együtt készülő új kombi kétféle felszereltséggel (Expression és Dynamique) érkezik Magyarországra. Az alapkivitel része a blokkolásgátló, a négy légzsák, az első és a hátsó szélső övek feszítője, az állítható magasságú vezetőülés, a távirányítós központi zár, a légkondicionáló és a CD-s rádió is. A Grandtour már itthon is elérhető indulóára 3 070 000 Ft, a legdrágább dízelért pedig 4 200 000-et kell fizetni.
Szécsényi
Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...