Bemutatók
Bemutató: Porsche Cayman - Lépéskényszer
A legkisebb Porsche-kupé motorjai mostantól erősebbek, de takarékosabbak.
Bemutató
Kívülről alig változott a vászontetős Boxster alapjain álló keménytetős. Az orr és a hátsó rész finoman módosult, a fényszórónak csak a belső elrendezése új. A felárért kanyarkövető bixenon fénycsóva a ködfényt is kiváltja, így annak helyén mostantól LED-es nappali fény világít. Az átrajzolt hátsó lámpákban a piros fények mind LED-ek, csupán az irányjelző és a tolatófény izzós.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Bent a kormány és a középkonzol friss. A hat irányban (elektromosan) állítható ülések nemcsak fűthetők, hanem akár szellőztethetők is, megjelent az USB- és az iPod-dokkoló, a műszerfalra a Sports Chrono Package időmérője és a hozzá járó versenyadat-rögzítő számítógép kerülhet. A navigációs rendszer immár dolgozhat merevlemezről, a hangvezérlés pedig tanítás nélkül is felismeri az infotainment csaknem összes menüpontját.
A motorok továbbra is mind hathengeres benzines boxerek. A belépő a korábbi 2,7-es helyett 2,9-es, teljesítménye így 20 lóerővel nőtt (265 LE). Az S-kivitel változatlanul 3,4 l-es, de egészen új, furata a 911-es 3,6-oséval megegyezik, a korábbinál 25 LE-vel erősebb, (320 LE). A kenés mindkettőben szárazkarteres,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
újdonság az elektronikusan vezérelt olajszivattyú. Mindkét motor teljesen alumíniumépítésű, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérlésű, szívócsőhosszuk kétfázisú (Vario Cam Plus). A 3,4-es közvetlen befecskendezéses. A 120 baros befecskendezési nyomással nőtt a kompresszió is, a korábbi 3,4-esnél a mostani 16 százalékkal kisebb fogyasztású, gyári érték szerinti átlaga 9,2 l/100 km. A 2,9-es az előzőnél 11 százalékkal takarékosabb, (8,9 l/100 km). Ezek az értékek az új, hétfokozatú, duplakuplungos (PDK) robotizált váltóval érvényesek, alapáron szintén friss, hatfokozatú kéziváltók járnak. Nem csak a fogyasztás, a menetdinamika is jobb az automatával. A százas sprintet mindkét motor 0,1 másodperccel gyorsabban hozza emberi beavatkozás nélkül. A Sport Chrono Package Plusszal járó rajtautomatika újabb 0,2 másodperces előnyt jelent, így a Cayman S lélektani határt tör át: 4,9 másodperc alatt ér állásból 100 km/órára.
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Műszaki adatok | ||
Cayman | Cayman S | |
2.9 | 3.4 | |
Hengerszám/szelepszám | 6/24 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2893 | 3436 |
Furat x löket [mm] | 89,0×77,5 | 97,0×77,5 |
Kompresszió | 11,5:1 | 12,5:1 |
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] | 265/195(7200) | 320/235(7200) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 300(4400-6000) | 370(4750) |
Váltó | 6 fokozatú kézi / hétfokozatú robotizált | |
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4347x1801x1304 | |
Tengelytáv (mm) | 2415 | |
Futómű (elöl/hátul) | McPherson/multilink | |
Fékek (elöl/hátul) | Belső hűtésű tárcsa, ESP | |
Csomagtér [l] | 150+185-260 | |
Fogyasztás – város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 13,6/6,8/9,2 (13,3/6,5/8,9)* | 14,1/7,0/9,6 (13,9/6,5/9,2)* |
CO2 [g/km] | 221 (214)* | 230 (221)* |
Saját tömeg [kg] | 1330 | 1350 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1635 | 1645 |
Gyorsulás (0-100 km/h) [s] | 5,8 (5,7**)* | 5,2 (5,1**)* |
Végsebesség [km/h] | 265 (263)* | 277 (275)* |
*Zárójelben a robotizált váltós kivitel adatai | ||
**Rajtautomatikával 0,2 másodperccel kevesebb |
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Fotógaléria
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...