Bemutatók
Bemutató: Peugeot 308 SW - Fényátmenet
Tágas, kissé egyterű, kissé kombi, nagyrészt üveggel fedett.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Néhány hónappal a 308 bevezetése után itt a második legkelendőbb variáns, az SW is. Az alapötajtóshoz hasonlóan a 307 műszaki tartalmát örökölte. A külső a 308 nagy légbeömlőjéhez, hosszan nyújtózó szélvédőjéhez, hatalmas lámpáihoz illő befejezést hoz a karakteres, sportos kombivégződéssel. Az előd padlólemezén áll, de attól kissé eltér az újdonság: hossza 71 mm-t nőtt, miközben a magassága 13 mm-t csökkent. Megmaradt a magasautó-jelleg, a légellenállás csöppet javult (cw: 0,31).
A ferdehátú 308-asnál nem csupán 22,5 cm-rel hosszabb a kombi, a 10 centivel nagyobb tengelytávolság is érezhetően kitágítja a kombi utas/csomagterét. A belsőt egyterű módjára lehet átrendezni.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az elöl tágas, magas hely éppen olyan kényelmes és gondosan kialakított, mint bármelyik 308-asban. Az utas ülésének támlája vízszintesre előrefektethető. A második sort három egyforma, önálló, egymás között felcserélhető ülés alkotja. Mindegyik hordoz Isofix-kapcsolódást, állítható magasságú, 90 mm-t csúsztatható, a támla ledönthető, az ülés összehajtva előrebuktatható, kivehető. A támla többféle szögben rögzíthető. A háromrészes felosztás oldalra fegyelmezett elrendezést jelent, az elhelyezkedést alacsony padlóhullám segíti, nagy a térdhely, távolban a tető. A csomagtér két, opciós pótülése kihajtva főképpen gyerekeknek ajánlott, felnőtteknek alacsony, s a tér is szűk.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A csomagtartó szabályos alakú, alacsony a pereme, széles az ajtaja, könnyű a rakodás. Alaphelyzetében is nagy, a tér az ülések átrendezésével fokozatosan hatalmasra növelhető. A poggyászt horgok, hálók, akasztók tarthatják, a csomagtér megvilágítóját zseblámpaként is lehet használni. A nagy csomagtéri ajtó egy méternél szélesebb óriási üvege külön is felnyitható. Az üveg jól láthatóan eluralkodóban van: a korábbi SW-ken megismert panoráma üvegtető most a negyedével gyarapodott, 1,68 m2 felületet tölt be, még a pótülésről is az eget lehet kémlelni.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A motorválaszték a ferdehátúból ismert. Benzin: 1.4, 1.6 VTi (95, 120 LE), 1.6 THP (150, 175 LE), dízel: 1.6, 2.0 HDi (90, 110, 136 LE). A legújabb a nagynyomású turbó THP 1,6 l-es benzinerőforrás, 150 után most már 175 lóerős kivitelben is. Alacsony fordulaton is kirobbanó nyomatékú, visszafogottan hangos, sportos motor. Ezekhez és a 110 lóerős dízelhez új hatfokozatú kéziváltó csatlakozik, precízen kapcsol. A kínálat többféle automatát is tartalmaz.
A kombi is hozza a 308-as sorozat finom rugózását, kiváló úttartását, az utastér csöndes, a minőség ígéretes. A biztonsági és a kényelmi felszerelési lista a ferdehátúéhoz hasonló, az új modellben a Break és az SW közötti éles különbség eltűnik, a Break valamelyik egyszerűbb változat jelzőjévé válik. A júliusra tervezett SW-bevezetést árkalkuláció előzi meg, ám csak lapzárta után.
f. a.
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...