Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Peugeot 207 RC - Keménykötésű

A sportos változattal teljesedik ki a 207-es kínálat.

Doppingolt 207-es

Könnyen felismerhető a sportszellem, de nincs eltúlzott izmozás

A tavalyi modellváltást követően most megújult az RC-sportsorozat. A 206-os műszaki alapjain felnőtt 207-es háromajtósába a BMW-vel közösen kifejlesztett közvetlen befecskendezéses 1,6-os benzinmotor került, aminek teljesítménye csak kevéssel marad el az előd kétliteresé mögött. A külső sportjegyeihez (krómkeretes fényszórók, az alapmodellnél szélesebb nyomtáv, 17 colos könnyűfém kerekek, hátul légterelő és krómozott dupla kipufogóvég) illeszkedik a belső dinamikus kialakítása is. Az integrált fejtámlás sportülések bevonata alcantara-műbőr, a krómkeretes órákban piros mutatók száguldoznak, a pedálok alumíniumból valók, a középkonzol borítása finom. A kormány minden irányba állítható. A felszereléshez hat légzsák, kétzónás légkondi, CD-s rádió, színes kijelző, kanyarfényszóró, sebességtartó, eső-, fény- és abroncsnyomás-érzékelő is tartozik. A kemény, ám nem túl pattogó rugózás, az alakra formált sportülés hosszabb úton is kényelmes a vezetőnek.

Kettős kipufogóvég, sötét üveg, légterelő – ezt láthatja a megelőzött autó vezetője

A motor, főként a kipufogó jól hallható, hangja sportos érzelemmel telített, a dinamikus élményhez gyorsan kapcsolható váltófokozatok társulnak. Jól gyorsítható az autó, az erőteljes kanyarokban is biztos a 207-es úttartása.

A közvetlen befecskendezéses, változó szívószelep-vezérlésű, DOHC-motor 240 Nm-es maximális nyomatéka túltöltéssel még 20 Nm-rel megfejelhető. A váltó öt fokozatából az első hosszú, a többi rövid. (A motorhoz a Mini hatfokozatú váltót társít, a Peugeot ezt később sem tervezi.) Gyors kapcsolgatással 7,1 s alatt lehet 100-ra gyorsulni, a végsebesség 220 km/h. A fogyasztás mérsékelt, a 30 000 km-enként esedékes olajcsere-periódus ugyancsak.

Férfias kialakítású a sötét fémszínű utastér, a sportülések erős oldaltartást adnak

Az igénybevételnek megfelelően megerősítették a 207-es támaszait. Az elülső lengőkart gumi helyett gömbcsukló tartja, hátul a felfüggesztés bakjait cserélték keményebbre, a torziós tengely merevségén 30 százaléknyit fokoztak, megváltozott a rugók, a lengéscsillapítók és az elektromos kormányszervo hangolása, nagyobbak lettek az elülső féktárcsák. A széria-ESP gombnyomásra kikapcsolható, ha ez mégsem történik meg, akkor kategóriaújdonságként működésbe léphet az opciós SSP (kormányzás-stabilizáló rendszer) az ABS és a kormányszervo együttműködésében. Eltérően síkos útfelületen, az autó két oldalának tapadáskülönbségére reagálva az SSP erősebben fékezi azokat a kerekeket, amelyeknek jobb az útfogásuk, és a szükséges mértékben korrigál – a vezető által felülbírálható – kormánymozdulattal.

A sportos résmodellből Európa-szerte évi 5000 darabos eladással számol a francia gyár. Nálunk június elején, ötmillió forint körüli áron várható a megjelenése.

F. A.

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Új dízel az 1007-ben

Az 1007-es akár hét légzsákkal is rendelhető

A kisautók között különlegesnek számító egyterű szerény dízelkínálata megduplázódik, az 1,4-es (70 LE) mellett 1,6 HDi 16V-vel bővül a paletta. Az elektromos tolóajtós, tágas miniegyterű részecskeszűrős, 109 lóerős turbódízellel gazdagodik. A 75 és 90 LE-s 1,4-es és a 110 lovas benzinmotorokkal is kínált modell a bevezetése óta eltelt két évben Magyarországon szerény vásárlói érdeklődést keltett. Ez az oka, hogy a könnyű ki-beszállást kínáló 1007-es nem látható a Peugeot-kereskedésekben, de része a kínálatuknak: a megrendeléseket a gyártósorról, egy-két hónapnyi várakozás után teljesítik. Az új motorral némi műszerfali megújulás is befut új multifunkcionális kijelzővel, abroncsnyomás-felügyelettel.

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás