Bemutatók
Bemutató: Peugeot 207 CC - Alaktényező
A Peugeot alig módosított a 206 CC bevált receptúráján: az alapkoncepció változatlan, a szerkezet mégis vadonatúj.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A márka kínálatának legkisebb keménytetős kabriója az izmosabb 207-esek hegyes orrát hordja, műszakilag azonban alapjaiban friss fejlesztés. A 206-ossal megszerzett tapasztalatok alapján új a padlólemez, megerősödtek az immár külön padló alatti merevítőrendszerrel is összekötött küszöbök, ami jótékonyan hat a torziós merevségre, s vaskosabbak az A-oszlopok és a szélvédőkeret is. Az eredmény: a CC 207-es 50 százalékkal merevebb a leköszönő 206-osnál. Az elektrohidraulikusan mozgatható – 10 km/óráig menet közben is működtethető, egy irányba 25 másodperces menetidejű – tetőszerkezet mostantól saját gyártmány, a fixtetős 207-esek madridi üzemében készül; legnagyobb újdonsága, hogy működtetése immár valóban teljesen elektromos. Mostantól a szélvédőkeret (korábban kézi működtetésű) zárjai is elektromágnesesek, így a tető nyitásához és zárásához tényleg elegendő a gombnyomás. A méretek jelentősen változtak, a hossz 202, a szélesség 77, a magasság 27 mm-rel haladja meg a régi CC-ét, de az újdonság még így is 7,5 centivel alacsonyabb, mint három- és ötajtós rokonai. Bár az utastér is tágasabb lett, a hátsó üléseken továbbra is csak gyerekek férnek el
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kényelmesen, a válltér azonban elöl-hátul érezhetően bővült. A csomagtartó felhúzott tetővel 370, összehajtogatottal pedig mindöszsze 145 literes, de a térfogat még így is 39, illetve 11 literrel nagyobb a régi CC-énél.
Az elöl segédvázas McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros futómű megegyezik a többi 207-esével, mindössze a rugókat és a lengéscsillapítókat hangolták át. A fékek mind a négy keréken tárcsásak, de csak elöl belső hűtésűek, a kormányszervo valamenynyi változatban tisztán elektromos rásegítésű, sebességfüggő.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A csupa könnyűfém szerkezetű, hengerenkénti négyszelepest kínáló motorpaletta háromtagú: két benzinesből és egy turbódízelből áll. A BMW-vel közösen fejlesztett új 1,6-os alapmotor immár kipufogóoldalán is változó vezérlésű, 120 lóerős (160 Nm), a turbós változat pedig 150 lóerőt (240 Nm) szolgáltat. A 110 lovas (240 Nm, átmeneti túltöltéssel 260 Nm) 1,6-os közös csöves turbódízel régi ismerős. A váltók alapesetben ötfokozatú kézik, négysebességes bolygóműves automata kizárólag a belépő benzineshez rendelhető.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A háromféle felszereltségi fokozatban készülő 207 CC-ben alapáras a négy légzsák, a légkondicionáló, a négy elektromos ablak, a távirányítós központi zár, az első ködfényszórópár, a fedélzeti számítógép, a hifi, a fékasszisztens és a boruláskor a hátsó ülések mögül előugró bukócsőpár is. Az extralistán a kanyarfényszóró, a kitörésgátló, a tolatóradar és a bőrülések mellett a zárt és a nyitott üzemet automatikusan felismerő, kétzónás légkondicionáló, és a kormányoszlop alatti térdlégzsák is megtalálható.
A 207 CC már itthon is elérhető, alapára 4 850 000 Ft.
Sz. G.
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...