Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Peugeot 207 CC - Alaktényező

A Peugeot alig módosított a 206 CC bevált receptúráján: az alapkoncepció változatlan, a szerkezet mégis vadonatúj.

A fixtetős 207-esekkel azonos tengelytávú CC több mint húsz centivel hosszabb elődjénél, így éppen túlnövi a 4 métert. A ködfényszórók és a 16 colos könnyűfém keréktárcsák alapárasak
A fixtetős 207-esekkel azonos tengelytávú CC több mint húsz centivel hosszabb elődjénél, így éppen túlnövi a 4 métert. A ködfényszórók és a 16 colos könnyűfém keréktárcsák alapárasak

A márka kínálatának legkisebb keménytetős kabriója az izmosabb 207-esek hegyes orrát hordja, műszakilag azonban alapjaiban friss fejlesztés. A 206-ossal megszerzett tapasztalatok alapján új a padlólemez, megerősödtek az immár külön padló alatti merevítőrendszerrel is összekötött küszöbök, ami jótékonyan hat a torziós merevségre, s vaskosabbak az A-oszlopok és a szélvédőkeret is. Az eredmény: a CC 207-es 50 százalékkal merevebb a leköszönő 206-osnál. Az elektrohidraulikusan mozgatható – 10 km/óráig menet közben is működtethető, egy irányba 25 másodperces menetidejű – tetőszerkezet mostantól saját gyártmány, a fixtetős 207-esek madridi üzemében készül; legnagyobb újdonsága, hogy működtetése immár valóban teljesen elektromos. Mostantól a szélvédőkeret (korábban kézi működtetésű) zárjai is elektromágnesesek, így a tető nyitásához és zárásához tényleg elegendő a gombnyomás. A méretek jelentősen változtak, a hossz 202, a szélesség 77, a magasság 27 mm-rel haladja meg a régi CC-ét, de az újdonság még így is 7,5 centivel alacsonyabb, mint három- és ötajtós rokonai. Bár az utastér is tágasabb lett, a hátsó üléseken továbbra is csak gyerekek férnek el

A műszerfal a fixtetősöké, a CC-ben bőrborítással is kérhető

A műszerfal a fixtetősöké, a CC-ben bőrborítással is kérhető

kényelmesen, a válltér azonban elöl-hátul érezhetően bővült. A csomagtartó felhúzott tetővel 370, összehajtogatottal pedig mindöszsze 145 literes, de a térfogat még így is 39, illetve 11 literrel nagyobb a régi CC-énél.

Az elöl segédvázas McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros futómű megegyezik a többi 207-esével, mindössze a rugókat és a lengéscsillapítókat hangolták át. A fékek mind a négy keréken tárcsásak, de csak elöl belső hűtésűek, a kormányszervo valamenynyi változatban tisztán elektromos rásegítésű, sebességfüggő.

A hátsó ülések mögötti bukócsöveknek igazi funkciójuk is van. Boruláskor pirotechnikai töltetek emelik meg őket
A hátsó ülések mögötti bukócsöveknek igazi funkciójuk is van. Boruláskor pirotechnikai töltetek emelik meg őket

A csupa könnyűfém szerkezetű, hengerenkénti négyszelepest kínáló motorpaletta háromtagú: két benzinesből és egy turbódízelből áll. A BMW-vel közösen fejlesztett új 1,6-os alapmotor immár kipufogóoldalán is változó vezérlésű, 120 lóerős (160 Nm), a turbós változat pedig 150 lóerőt (240 Nm) szolgáltat. A 110 lovas (240 Nm, átmeneti túltöltéssel 260 Nm) 1,6-os közös csöves turbódízel régi ismerős. A váltók alapesetben ötfokozatú kézik, négysebességes bolygóműves automata kizárólag a belépő benzineshez rendelhető.

Tető a csomagtérben. A rakodóhely így mindössze 145 literes
Tető a csomagtérben. A rakodóhely így mindössze 145 literes

A háromféle felszereltségi fokozatban készülő 207 CC-ben alapáras a négy légzsák, a légkondicionáló, a négy elektromos ablak, a távirányítós központi zár, az első ködfényszórópár, a fedélzeti számítógép, a hifi, a fékasszisztens és a boruláskor a hátsó ülések mögül előugró bukócsőpár is. Az extralistán a kanyarfényszóró, a kitörésgátló, a tolatóradar és a bőrülések mellett a zárt és a nyitott üzemet automatikusan felismerő, kétzónás légkondicionáló, és a kormányoszlop alatti térdlégzsák is megtalálható.

A 207 CC már itthon is elérhető, alapára 4 850 000 Ft.       

Sz. G.

Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szabályok, amikkel érdemes tisztában lenned ha autópályát használsz

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás