Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Opel Zafira 2008 - Családi vonások

Az Astra ta­valy már meg­fi­a­ta­lo­dott, most a Zafirán a sor.

A külső változások alig észrevehetők, továbbra is alapáron hétüléses valamennyi Zafira

A for­mai meg­úju­lás csak az előd mel­lett fel­tű­nő. Kí­vül­ről új­don­ság a fi­no­man át­raj­zolt el­ső lök­há­rí­tó és a lát­vá­nyo­sabb, króm­ke­re­tes hű­tő­maszk, de kö­te­le­ző gya­kor­lat­ként mó­do­sul­tak a hát­só lám­pa­tes­tek is. Az utas­tér­ben a kö­zép­kon­zol te­ke­rő­i­nek króm­gyű­rűi, a mö­göt­tük lé­vő pa­nel, va­la­mint az aj­tó­be­té­tek vál­toz­tak kicsit, min­den más a ré­gi. Vál­to­zat­lan a cso­mag­tér pad­ló­já­ból ki­hajt­ha­tó két pót­ülés és a fu­tó­mű szer­ke­ze­te is, a mo­tor­pa­let­ta azon­ban át­ala­kult. A 105 ló­erős 1,6-os Twinport ben­zi­nest az Astra után a Zafira mo­tor­te­ré­ben is le­vál­tot­ta a szí­vó- és ki­pu­fo­gó ol­da­lán is fo­lya­ma­to­san vál­to­zó ve­zér­lé­sű 115 lo­vas, a 100 ló­erős 1,9-es CDTI dí­zel he­lyé­re pe­dig az Astrából és a Corsából már is­me­rős hen­ge­ren­kén­ti négy­sze­le­pes, kö­zös csö­ves, vál­to­zó tur­bó­geo­met­ri­ás 1,7-es 110 ló­erős ki­vi­te­le köl­tö­zött. A 120 lo­vas 1,9-es gáz­ola­jos he­lyé­be (kéziváltóval) az 1,7 li­te­res 125 ló­erős test­vé­re ér­ke­zett, s új­don­ság a friss 1,6-os föld­gáz­üze­mű ver­zi­ó­ja (94 LE) is. Az 1,8-as ben­zin­mo­tor (140 LE), a köz­vet­len be­fecs­ken­de­zé­ses 2,2-es (150 LE) ben­zi­nes, a csúcs­mo­dell OPC 2,0 li­te­res, 240 lo­vas tur­bó­ja, va­la­mint a 120 és 150 ló­erős 1,9-es dí­ze­lek vál­to­zat­la­nok.

Há­tul a lám­pák át­ala­ku­lá­sa a leg­fel­tű­nőbb

Az új alap 1,6-os csak öt­fo­ko­za­tú kéziváltóval kap­ha­tó, az 1,7-es gáz­ola­jo­sok pe­dig ki­zá­ró­lag hat­se­bes­sé­ge­sek­kel. Az 1,8-as­hoz öt­fo­ko­za­tú robotizált Easytronic is vá­laszt­ha­tó, a 2,2-es­hez hat­fo­ko­za­tú ké­zi, vagy négy­fo­ko­za­tú boly­gó­mű­ves au­to­ma­ta tár­sul­hat. A tur­bós ben­zi­ne­sek mind hat­se­bes­sé­ges kéziváltósak, a 120 ló­erős 1,9-es dí­zel pe­dig már csak ha­tos au­to­ma­tá­val fut, de en­nek 150 ló­erős ki­vi­te­le hat­fo­ko­za­tú ké­zi­vel és au­to­ma­tá­val is kér­he­tő.

Az ext­ra­lis­ta új­don­sá­ga a ka­nyar­kö­ve­tő xe­non­fény­szó­ró-pár, a kulcs nél­kü­li in­dí­tó­rend­szer, az után­fu­tó-von­ta­tás­ra is fel­ké­szí­tett kitörésgátló, és a ko­ráb­ban csak az OPC-hez el­ér­he­tő adap­tív csil­la­pí­tá­sú fu­tó­mű is. A frissített sorozat már itthon is elérhető, az indulóár (1.6 Ecotec Essentia) 4 881 000 Ft.

SZG

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás