Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Opel Vivaro - Csak finoman

Az öt év után csupán részleteiben megújult Opel Vivaro dudenhofeni menetpróbáján jártunk. Megpróbáltuk kideríteni, segíti-e az új hátsólámpa vagy a megújult lökhárító a kényelmesebb munkavégzést, esetleg a kétféle platómagassággal készülő alvázas kivitel, vagy a robotizált váltóval is rendelhető megújult motorok számíthatnak majd nagyobb érdeklődésre

Változatlan formába ágyazott kontrasztosabb hátsó lámpa
Változatlan formába ágyazott kontrasztosabb hátsó lámpa

A megújult Vivarót Dudenhofenben, a gyár tesztpályáján mutatta be az Opel a nagyközönségnek. Új Corsák, Astrák, Vectrák és fekete burkolat alá rejtett ismeretlen kisautók körözgettek a pályán, mikor megpillantottuk a megújult Vivarókat. Igaz, hogy észrevegyük az újdonságukat, kissé közelebb kellett mennünk.

Oldalról nem túl szembetűnő a változás, miközben szemből is csupán a korábbival megegyező formájú lámpatestekbe integrált irányjelző, az új márkaarculatot tükröző hűtőmaszk, és az eddiginél íveltebb, formásabb, magasabb felszereltségeknél pedig részben színre fényezett lökhárító jelent újdonságot. A hátsó lámpák megjelenése is átalakult kissé. A dupla plexi helyett most egyszerűbb, kisebb és a mai divatnak megfelelően kontrasztos, piros-fehér összeállítású lámpatesttel zárul a maximum 3,5 tonnás Opel.

A megújult motorkínálat részeként a már jól ismert 1,9 literes turbódízeleket kétféle 2 literes CDTi motor váltja fel, 90 illetve 115 lóerő teljesítménnyel és megnövekedett – 240 illetve 290 Nm – forgatónyomatékkal. A 2,5 CDTi lökettérfogata változatlan maradt, ezzel együtt ez a motor is megerősödött, 145 lóerő és 320 Nm jellemzik. Az izmosabb 2,5-ös szériafelszerelésként karbantartásmentes részecskeszűrővel, valamint opcióban hatfokozatú robotizált váltóval kapható. A dízelek mellé a csekély igényekre való tekintettel csupán egyféle benzines társul majd. A 2 literes motor 120 lóerőt nyer ki gázolajos társainál valamivel nagyobb mennyiségű üzemanyagból.

Magasabb és sík platóval is kapható
Magasabb és sík platóval is kapható

A felépítmény-variációk nem változtak, mindössze kissé kibővültek. A két vagy három üléssoros, áruszállításra is alkalmas kombi, és a maximum nyolc személy befogadására képes kisbusz-változat mellett továbbra is kapható négyféle dobozos kivitel. Az újdonságot a gyári építésű platós variációk jelentik, melyek közül az alacsonyabb csupán 640 mm rakodómagassággal dicsekedhet, ami 1050 kg áruval terhelhető négy szabványos méretű euro-raklapon.

A vezető kényelme és biztonsága is megnövekedett. Előbbi a francia testvérmodellből származó műszerfalnak és a kérésre ezt kiegészítő Opel rádióknak, valamint az opcionális navigációnak köszönhető, míg utóbbiról többek között a modellben most debütáló fékasszisztens gondoskodik. Sportos lelkületűeknek 16 colos, ötküllős könnyűfém felnit is kínálnak a Vivaróhoz.

A rövid tesztút során egy ilyen sportos 2,5-öst próbáltunk ki az új robotizált automatával. A karosszéria egyelőre csendesen viselkedett. A váltó tette a dolgát, bár kéziváltós testvéreivel jóval rövidebb idő alatt végrehajtható egy váltás; a kényelem és az utazási komfort megérhet ennyi áldozatot. Mivel a robotizált rendszer tulajdonképpen egy hagyományos váltó némi elektronikával és szervómotorokkal felvértezve, ezért az ezzel szerelt Vivarók fogyasztása is a kéziváltósok szintjén tartható. Ha pedig még a Renault-kból ismert kezelőszervek sem váltanak ki ellenszenvet belőlünk egy Opel belsejében, akkor a Vivaro ideális választás lehet a sportautónak álcázott kisáruszállítók közül.

150 hatodikban, 3000 alatt; ahogy váltó is szereti
150 hatodikban, 3000 alatt; ahogy váltó is szereti

Nemrég a 3,5 tonna és 9 személy fölötti szegmens igényeit kielégítő Movano is megújult valamelyest. Itt kevésbé a látványra, sokkal inkább a motorkínálatra és az apró részletmegoldásokra helyezte a hangsúlyt a Renault-Opel páros. A megszűnt 3 literes CDTi helyett három 2,5-ös hivatott kiszolgálni az igényeket 100, 120 és 145 lóerővel. A két kisebb motorhoz robotizált sebességváltót, a két nagyobbhoz pedig részecskeszűrőt kaphatunk, igaz ezt a 145 lóerősbe kérés nélkül is beszerelik. A buszkivitelen kívül az ESPPlus nevű menetstabilizáló rendszer is megrendelhető, miközben a tető alatt, valamint a középkonzolon is új rakodóhelyek jelentek meg.(ez a két mondatrész megint hogyan kapcsolódik egybe? Szerintem sehogy: úgy talán jó lenne, hogy: miközben az alapfelszereltségbe tartoznak a tető alatti, valamint a középkonzolon megjelent új rakodóhelyek is.

Egy dolog biztos, az Opel és Renault testvérmodellek 2012-ig együtt készülnek a közös angliai gyárban.

Gracza Zoltán

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás