Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Opel GTC - Jövőre veled...?

Az Opelek új generációjának szabásvonalát mutatja a koncepcióautó.

A GTC tervét a General Motors dizájnközpontja dolgozta ki, nem egészen egy év alatt

A gyáriak egyetlen szóval sem erősítik meg, de nem is cáfolják: ez a modell a jövendő Opel Vectra elődje. A várakozás alapja, hogy az egykor kategóriavezető Vectra legújabb sorozatának eladási számai elmaradnak a várakozástól. A General Motors vezetői a korábbinál izgalmasabb, megnyerőbb formát kívánnak adni az egész márkakínálatnak. Az új irányzatot a Genfi Autószalonon bemutatkozott négyüléses kupé jelzi.

Kupéhoz illő a berendezés sportüléssel és -kormánnyal, fémpedálokkal

A GTC a Vectrának is alapjául szolgáló Epsilon-padlólemezen áll, annak elöl McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztését viseli, orrában a Vectra OPC V6-os motorja dübörög. Egyedi gyártású a szénszálerősítésű műanyag héj, a 20 colos felni, az abroncs. A forma sportos, a magas orr agresszív képet mutat, sok a fém, a hűtő- és kipufogónyílások határozottan metszettek. A karosszéria lendületes íve a négyajtós Vectra-utódot ugyanúgy sejtetheti, mint azt, hogy a közeljövőben felső-középméretű kupéval rukkol ki a gyár.

Noha a koncepcióautók vonalai rendre megszelídülnek, mire szériaéretté válnak, a GTC a mainál jóval dinamikusabb Opel-generációk eljövetelét üzeni. Ezt a képet erősíti belső kialakítása is a sok fémmel, bőrrel, határozott órakerettel. A kupék hagyományosan kis csomagterét egy korábbi tanulmányból átvett megoldás duplázza meg: gombnyomásra az elsőig előresiklik az

Alig éri a szél: mindössze cw 0,25 a légellenállás értéke

egyik vagy mindkét hátsó támla, miközben a raktérével azonos szintű padlót húz maga mögött.

Az OPC Vectra közvetlen befecskendezéses turbómotorja a GTC-ben 50 lóerővel erősebb, nagyobb a nyomatéka is. A váltó hatfokozatú, a Haldex-négykerék-hajtás automatikusan osztja el a nyomatékot a két tengely között, a kiinduló állapotban száz százalék jut előre. A koncepcióautó vezethető ugyan, de kíméletet érdemel,

A hátsó ülés fix, a támla elektromosan mozgatva a lap fölé húzza a rakodófelületet

egyetlen, nagyrészt kézi munkával készített darab. Nem használatra, demonstrálásra készült. Az óvatos vezetéskor is kiderül rugózásának keménysége, gyorsítási hajlama, biztos útfekvése. Az utastér tágas, hátul is elegendő a hely, noha kérdéses, hogy kipróbálhatja-e azt bárki is valaha. A tanulmányok pályája ugyanis egy-két kiállításon való bemutatkozás után – szerencsés esetben – a gyári múzeumban véget ér. Egyetlen autó csupán, mintáját a megváltozó Opel-sorozat követi.                               

F. A.

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás