Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Nissan Tiida - Rönovál

A Nissan új kompaktja Mexikóból jön Európába.

A Tiidával a Nissan bevallottan nem a  sportos, sokkal inkább a kényelemcentrikus vevőket célozza. A tervek szerint az újdonság vásárlókörét 80 százalékban a korábbi Almera-hívők adják majd

A Tiida (az ár-apály jelenségét hívják így japánul) nem vadonatúj. Japánban 2005 óta kapható, Észak- és Dél-Amerikában pedig tavaly debütált. Gyártása nemzetközi: Japánban, Kínában és Mexikóban készül, de néhány ázsiai országban is ontják az összeszerelősorok. Tavaly, első teljes modellévében összesen 300 000 darab kelt el belőle, jórészt szülőhazáiban, Amerikában és a Közel-Keleten.

Finom anyagokból áll a műszerfal, a légkondicionáló nem alapáras, automata váltó kizárólag az 1,6-os benzinmotorhoz kapható

A határozottan renault-s formavilágú, de a teljes mai kompaktosztály divatjából bátran merítő s talán éppen ezért egyedi megjelenésű Tiida a látszattal ellentétben nem a Mégane-ra épül. A Renault-Nissan alap, az elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóművel együtt azonos az egyterű Nissan Note-éval és rajta keresztül például a Renault Moduséval is. A háromtagú motorkínálat is ,,szövetségi”, a két csupa alu benzines a Nissantól jön, az egyetlen dízel pedig a Renault bevált 1,5-ös, közös csöves, változó turbógeometriás dCi-je, a létező legizmosabb, 105 lóerős változatban.

A kisebb, angol gyártású 1,6-os benzines 110, a nagyobb, Japánból jövő 1,8-as 126 lóerőt teljesít. Váltóból háromféle létezik, az alapgéphez ötfokozatú kézi vagy négysebességes bolygóműves automata társulhat, az 1,8-as és a dízel pedig kizárólag hatfokozatú manuálissal kapható. A Tiida Európára kissé megerősített fékei valamennyi keréken tárcsásak (elöl belső hűtéssel), kormányszervója tisztán elektromos, sebességfüggő, fékerőelosztója elektronikus.

A lépcsőshátú csomagtere alapesetben 500 literes, a fedél forgópántjai a csomagoktól veszik el a helyet

Karosszériaváltozatból kettő van – ötajtós és lépcsőshátú –, s a Nissan később sem tervez többet. Az utastér méretei mindkét kialakításban meghaladják a kategóriaátlagot, az ötajtós hátsó üléssora egyben, síneken csúsztatható előre-hátra, s a támlarészek dőlésszöge is változtatható.

A hátsó lábtér a középkategóriában sem számítana csekélynek, az ötajtósok padja síneken csúsztatható

Előrehajtásuk a négyajtósban is aszimmetrikus, az ülőlap azonban egyikben sem billen, így a bővített raktér padlója nem sík.

A mexikói Tiida három felszereltségi fokozatban érkezik a hazai kereskedésekbe (Acenta, Visia, Tekna), az alapellátmány része a négy légzsák, a blokkolásgátló, a szervokormány, a négy elektromos ablakemelő és a távirányítós központi zár. Légkondicionáló és gyári rádió csak felárért kapható, az extralistán xenonvilágítás és kitörésgátló is szerepel. A forgalmazás júniusban indul, az alapár öt ajtóval 3 890 000, néggyel 3 990 000 Ft.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2007/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás