Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Nissan Murano és Qashqai+2 - Térhódítók

A Muranót ala­po­san át­raj­zol­ták, a Qashqaiba két szük­ség­ülést rak­tak, és a ten­gely­táv­ját is meg­nyúj­tot­ták.

Nissan Murano

A Murano 2003-ban jelent meg, de Európába csak 2005-ben jutott el. Amerikában rajongtak érte, felénk kevésbé, így öt év után a műszaki alapokat visszafogottan, ám ruháját alaposan átszabták. A megjelenés keveset változott, de nem csupán a hűtőmaszk, a fényszórók vagy a LED-es hátsó lámpák és a lökhárítók újak, az összes karosszériaelemet lecserélték, sőt a lemezek alatt a változatlan tengelytáv ellenére a korábbinál jóval merevebb karoszszériaváz is friss. A hossz nőtt, 6,4 centit. A műszerfal az előzőnél letisztultabb formájú, s finomabb, zömében puha anyagokból áll, újak az ajtókárpitok, a sokgombos kormány és a középkonzol. A motor gombnyomásra indul. A jobb kivitelekben a távirányítót elég zsebben tartani, az első ülések és a kormánykerék elektromos állítása memóriás, az átformált ülések hátul is fűthetők. A 60/40 arányban osztott utasüléssor nagy újdonsága, hogy támlájának ledöntése után gombnyomásra villanymotorok alakítják vissza az ülőhelyeket.

A Murano vo­ná­sai meg­ma­rad­tak, ám mű­sza­ki tar­tal­ma ala­po­san fel­fris­sült. A hasmagasság 18 cm, alap­áron 18 co­los alufelnik jár­nak hoz­zá
 
A korábbinál konzervatívabb formavilágú a műszerfal, a fokozatmentes automata váltó alaptartozék, a középkonzol kijelzője a tolató- és a jobb oldali tükör-kamera képét is vetítheti, utóbbi 18 km/órás tempó alatt segít a manőverezésben
 
A csomagtérajtót az erősebbik felszereltségnél elektromotor mozgatja

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Nissan Qashqai+2

A hosszított Qashqai+2 az alapgép teljes mo­tor­palettájával, alap­áron rekordméretű napfénytetővel ér­ke­zik. Össz­ke­rék­haj­tás­sal, automata váltóval is elérhető lesz. Az ön­súly 100 kg-ot hízott, a fék­rendszert meg­erő­sí­tet­ték

Nis­san Qashqai+2 Több lett A hos­­szí­tott Qashqai 5+2 ülé­ses. A hát­só sort 160 cm-es ma­gas­sá­gig ajánl­ják, en­nél na­gyobb­ra nőt­tek csak ci­pő­ka­nál­lal szu­sza­kol­ha­tók be. Az alap­nál 13,5 cen­ti­vel hos­­szabb ten­gely­tá­vú és 21,1 cen­ti­vel meg­nyúj­tott Qashqai+2 öt­ülé­ses­ként is töb­bet tud, magassága 3,8 cm-t nőtt. Szin­te ész­re­ve­he­tet­len, de az aj­tók elöl-hátul ma­ga­sab­bak, így a fej­tér is nőtt 1 cm-t, a tér­dek­nek pe­dig 1,5-tel jut nagyobb hely. A pog­gyász­tér pad­ló­ja 13 mm-rel lej­jebb ke­rült, így elég ala­cso­nyabb­ra emel­ni a cso­ma­go­kat.

A hátsó ülések ki­haj­tá­sa­kor a kalaptartó a pad­lórekeszbe rejt­he­tő, a kö­zép­ső sor kö­zép­ső háttámlája le­hajt­va pohártartókat, kacatzsebet kínál

A 40/20/40 arány­ban sík­ba dönt­he­tő kö­zép­ső ülés­sor 24 cen­tin to­lo­gat­ha­tó, az ál­lít­ha­tó dő­lés­szö­gű tám­lák ki­lenc kü­lön­bö­ző po­zí­ci­ó­ban rög­zít­he­tők. A 140 l-rel meg­nö­velt, (így 550 l-es) cso­mag­tér pad­ló­já­ból egy kéz­zel haj­to­gat­ha­tók ki a har­ma­dik sor szé­kei, je­len­tős plusz­pont, hogy bár a ta­ka­ró­ro­lót az ülés­nyi­tás előtt ki kell emel­ni, az el­fér a cso­mag­tér al­só üre­gé­ben. A Qashqai+2 ára még is­me­ret­len, ám a kül­föl­di pél­dák alap­ján vár­ha­tó­an 5 mil­lió fo­rint alatt ma­rad.

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szabályok, amikkel érdemes tisztában lenned ha autópályát használsz

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás