Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Nissan Micra C+C - Bikinis örömök

A japán gyártó a legkisebb modelljéből faragott látványos nyitott darabot, amely leginkább fiatal hölgyek szívének rabul ejtésére játszik

Forma és méretek

A nyitott autózás kellemes élmény. A futóművet minimálisan áthangolták a zárt modellhez képest
A nyitott autózás kellemes élmény. A futóművet minimálisan áthangolták a zárt modellhez képest

A kupé-kabriók, azaz a kemény tetőt viselő nyitott felépítményű autók ugyan csak kis szeletet hasítanak ki a piaci tortából, de a terület egyre fontosabb lesz a gyárak számára. Az alsó-középkategóriában szinte már tolongásról lehet beszélni, a kicsik között még viszonylag gyér a felhozatal. Eddig csak a Peugeot 206 és az Opel Tigra várta a teljes értékű zárt és nyitott kialakítás élményére pályázó vásárlókat, harmadikként a Nissan lépett a Micra átiratával.

A gömbölyded alapforma jól felismerhető a C+C névre keresztelt újdonságon, de a pöttöm hátsó részbe még be kellett zsúfolni egy komplett tetőt automatikával együtt, így az övvonal viszonylag magasan végződik, emiatt oldalról és hátulról kissé szokatlan látványú a rövid modell. A hossz 72 mm-rel nőtt az alaphoz képest, viszont az új tető 99 mm-es magasságcsökkenést is jelent a Micrának. Az utastér elöl kellően tágas, itt hosszabb lábbal megáldott utasok sem szenvednek helyhiánytól, a fejtér nyitott és zárt állapotban is elegendő. A C+C nem teljes értékű négyszemélyes, a gyár óvatosan 2+2 ülésesnek nevezi az autót, de helytállóbb lenne a 2+csomagok jelző, mivel a csekély lábterű rövid ülőlapra utast bekényszeríteni nem túl baráti gesztus. De ha kényszerhelyzet áll fenn, a lehetőség legalább adott, hogy két ember besuvassza ide magát. Ennél többet egyébként a Peugeot 206-ostól sem lehet várni.

A leghátsó traktus ugyanakkor igen nagyvonalú: a poggyászoknak nyitott tetővel 225, zárttal 457 literes helye van. A csomagok tető általi összepréselése ellen egy vízszintesen kihúzható rolóval lehet védekezni a raktérben, ez alatt mindig biztonságban van a holmi.

Kabriós élmény és felszereltség

A szokatlanul magas far méretes csomagtartót rejt a behajtogatott üvegtetővel együtt is. A tolatás kissé körülményes
A szokatlanul magas far méretes csomagtartót rejt a behajtogatott üvegtetővel együtt is. A tolatás kissé körülményes

A tető két részből áll, és teljesen automatikusan, a kézifék mellé telepített karral süllyed 22 másodperces munkával a hátsó fedél alá. A tervezők a tető fej fölötti paneljét is üvegből készítették, a nap ellen elhúzható rolóval lehet védekezni.

A Micra C+C kétféle motorral érkezik. Az 1,4-es 88, az 1,6-os 110 lóerőt ad, dízel egyelőre nem lesz. A tesztút során az előbbivel volt alkalmunk jobban megismerkedni, az alap Micránál jóval nehezebb C+C még ezzel is élvezetesen hajtható, igaz, gyorsításkor nem árt taposni a pedált. A 100-as sprint 12,8 másodperc alatt letudható, a végsebesség közelíti a 180-as értéket. Az utastérben 110-120 km/óráig elviselhető marad a szél és a zaj mértéke, de az extraként kapható szélterelővel bizonyára nagyobb tempónál is élvezetes a kabriózás. A karosszéria merevsége megfelelő, csak minimális nyöszörgés, vibráció hallható, főleg rossz úton. A kormányzás kellően direkt, a váltó sem rossz, a fékek ereje is ideális a Micra C+C-hez.

A kilencféle színben, kétféle belső árnyalattal készülő új kupé-kabrió 3 990 000 fortinttól érhető el, az alapkivitel felszereltsége tartalmazza a lényegesebb tételeket (többek között ABS, elektromos ablakok és tükrök, CD-s rádió, négy légzsák, elektromos tetőmozgatás, ködfényszóró, állítható magasságú szervokormány, állítható magasságú vezetőülés), a csúcs 1,6-os SR szinthez automata klímaberendezés, kulcs nélküli indítási rendszer, bőrülés, 16 colos alufelni és fűthető elülső ülés is jár.

 

Karner Miklós

 

További képek

A tetőnyitás rövid ideig tart, a vezetőnek csak a gombot kell nyomnia. A mechanizmus 5 km/órás sebességig működtethetőÍzléses a belső, tágas az ajtónyílásA C+C-hez alapkivitelben ötfokozatú kézi váltó jár, de rendelhető lesz négygangos automata is
A tetőnyitás rövid ideig tart, a vezetőnek csak a gombot kell nyomnia. A mechanizmus 5 km/órás sebességig működtethető 
 
Ízléses a belső, tágas az ajtónyílás
 
A C+C-hez alapkivitelben ötfokozatú kézi váltó jár, de rendelhető lesz négygangos automata is 
    
Az oldalablakok minden szintnél elektromosak, hátul kis bukócső is véd baj esetén   

Az oldalablakok minden szintnél elektromosak, hátul kis bukócső is véd baj esetén
    

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás