Újautó
Bemutató: Nissan Micra C+C - Bikinis örömök
A japán gyártó a legkisebb modelljéből faragott látványos nyitott darabot, amely leginkább fiatal hölgyek szívének rabul ejtésére játszik
Forma és méretek
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kupé-kabriók, azaz a kemény tetőt viselő nyitott felépítményű autók ugyan csak kis szeletet hasítanak ki a piaci tortából, de a terület egyre fontosabb lesz a gyárak számára. Az alsó-középkategóriában szinte már tolongásról lehet beszélni, a kicsik között még viszonylag gyér a felhozatal. Eddig csak a Peugeot 206 és az Opel Tigra várta a teljes értékű zárt és nyitott kialakítás élményére pályázó vásárlókat, harmadikként a Nissan lépett a Micra átiratával.
A gömbölyded alapforma jól felismerhető a C+C névre keresztelt újdonságon, de a pöttöm hátsó részbe még be kellett zsúfolni egy komplett tetőt automatikával együtt, így az övvonal viszonylag magasan végződik, emiatt oldalról és hátulról kissé szokatlan látványú a rövid modell. A hossz 72 mm-rel nőtt az alaphoz képest, viszont az új tető 99 mm-es magasságcsökkenést is jelent a Micrának. Az utastér elöl kellően tágas, itt hosszabb lábbal megáldott utasok sem szenvednek helyhiánytól, a fejtér nyitott és zárt állapotban is elegendő. A C+C nem teljes értékű négyszemélyes, a gyár óvatosan 2+2 ülésesnek nevezi az autót, de helytállóbb lenne a 2+csomagok jelző, mivel a csekély lábterű rövid ülőlapra utast bekényszeríteni nem túl baráti gesztus. De ha kényszerhelyzet áll fenn, a lehetőség legalább adott, hogy két ember besuvassza ide magát. Ennél többet egyébként a Peugeot 206-ostól sem lehet várni.
A leghátsó traktus ugyanakkor igen nagyvonalú: a poggyászoknak nyitott tetővel 225, zárttal 457 literes helye van. A csomagok tető általi összepréselése ellen egy vízszintesen kihúzható rolóval lehet védekezni a raktérben, ez alatt mindig biztonságban van a holmi.
Kabriós élmény és felszereltség
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A tető két részből áll, és teljesen automatikusan, a kézifék mellé telepített karral süllyed 22 másodperces munkával a hátsó fedél alá. A tervezők a tető fej fölötti paneljét is üvegből készítették, a nap ellen elhúzható rolóval lehet védekezni.
A Micra C+C kétféle motorral érkezik. Az 1,4-es 88, az 1,6-os 110 lóerőt ad, dízel egyelőre nem lesz. A tesztút során az előbbivel volt alkalmunk jobban megismerkedni, az alap Micránál jóval nehezebb C+C még ezzel is élvezetesen hajtható, igaz, gyorsításkor nem árt taposni a pedált. A 100-as sprint 12,8 másodperc alatt letudható, a végsebesség közelíti a 180-as értéket. Az utastérben 110-120 km/óráig elviselhető marad a szél és a zaj mértéke, de az extraként kapható szélterelővel bizonyára nagyobb tempónál is élvezetes a kabriózás. A karosszéria merevsége megfelelő, csak minimális nyöszörgés, vibráció hallható, főleg rossz úton. A kormányzás kellően direkt, a váltó sem rossz, a fékek ereje is ideális a Micra C+C-hez.
A kilencféle színben, kétféle belső árnyalattal készülő új kupé-kabrió 3 990 000 fortinttól érhető el, az alapkivitel felszereltsége tartalmazza a lényegesebb tételeket (többek között ABS, elektromos ablakok és tükrök, CD-s rádió, négy légzsák, elektromos tetőmozgatás, ködfényszóró, állítható magasságú szervokormány, állítható magasságú vezetőülés), a csúcs 1,6-os SR szinthez automata klímaberendezés, kulcs nélküli indítási rendszer, bőrülés, 16 colos alufelni és fűthető elülső ülés is jár.
Karner Miklós
További képek
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...