Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Michelin Primacy HP - Teljesítmény-nyújtás

A Michelin legújabb, a Pilot Primacy-t leváltó, felső-középkategóriás autókra szánt abroncsa a Primacy HP.

Michelin Primacy HP – szerkezete, mintázata és anyagösszetétele legalább 25 százalékkal hosszabb élettar-tamot és jobb futástulajdonságokat ígér

Az elődmodellel azonos áron, 205/55 R16-tól 245/45 R18 méretig kapható gumi szerkezete, mintázata és összetevő-anyagai egyaránt továbbfejlesztettek, a Primacy HP teljesítménye és élettartama a Michelin mérései alapján az elődénél és a konkurens modellekénél is jobb. Az új szerkezet a gyártó szerint kopásálló futómintázattal rendelkezik, ugyanakkor könnyedén változatja alakját az úttesttel való érintkezés optimalizálása érdekében, így jobb tapadást, nagyobb kanyarstabilitást, fokozott fékhatást ígér.

A Primacy HP kanyar-tulajdonságai a Michelin szerint elődjénél és a konkurensekéinél is jobbak

A futófelület egyedi anyagát zömében a Michelin ElastoSPORT és FullSILICA fantázianevű keverékei adják.

A Primacy HP-t a Michelin szerint konkurenseinél 25 százalékkal jobb kopásállóság jellemzi, a tartósság mellett a Primacy további előnye, hogy az új abroncs 80 km/órás sebességről fékezve 1,2 méterrel kevesebb féktávot ad. A Primacy HP teljes élettartama alatt kiemelkedő teljesítményt ígér, a TÜV SÜD minőségellenőrző intézet 10 000 kilométert futott abroncs-összehasonlításán is hozta 1,2 méteres féktáv-előnyét. A Primacy HP-vel szerelt autó azon a ponton már állt, ahol a konkurens abroncsok még legalább 16 km/órás sebességgel gurultak, ez a sebesség akár halálos gyalogos gázolást is jelenthet.

A Michelin kutatásai alapján a vevők döntő részének az abroncs élettartama a legfontosabb kérdés új gumi vásárlásakor. A nagy teljesítményű, felső-kategóriás autók esetében további fontos jellemző, hogy nedves úton, nagy sebességnél is stabilak maradjanak, a Primacy HP vízkiszorító mintázata partner ebben, s a legrövidebb fékút elérésében is.

A ZP (defektmentes) kivitellel 0,5 bar nyomással mehettünk. A gumi oldalán jól látszik, hogy gyűrődik, az autón mégsem volt érezhető az eresztett abroncs. Éppen ezért csakis guminyomás-ellenőrzős autókra kerülhet defekttűrő abroncs, 80 km/órás sebesség felett ugyanis balesetveszélyes lehet

A már kapható Primacy HP néhány modellhez (Audi A4; Me

Vizes úton is javultak a kanyar- és féktulajdonságok az előd Pilot Primacy-hoz képest

rcedes C-, E-, S-osztály; BMW 1-, 3-, 5-ös sorozat; Peugeot 607) már most elérhető gyári szerelésben is, s számos további márkánál is folynak tárgyalások a gyári szerelés érdekében.

Néhány méretben már most, a többihez az év során várható a ZP (Zero Pressure – nyomás nélküli) változat is, a csakis guminyomás-ellenőrzővel szerelt autókra feltehető abroncs megerősítet oldalfalával defekt esetén is ad legfeljebb 80 km/órás tempó esetén 80 kilométernyi mobilitást – egy kórházba sietve például fontos lehet, hogy ne kelljen megállni kereket cserélni.

A bemutatón készült képeink

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás