Aktuális
Bemutató: Michelin Primacy HP - Teljesítmény-nyújtás
A Michelin legújabb, a Pilot Primacy-t leváltó, felső-középkategóriás autókra szánt abroncsa a Primacy HP.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az elődmodellel azonos áron, 205/55 R16-tól 245/45 R18 méretig kapható gumi szerkezete, mintázata és összetevő-anyagai egyaránt továbbfejlesztettek, a Primacy HP teljesítménye és élettartama a Michelin mérései alapján az elődénél és a konkurens modellekénél is jobb. Az új szerkezet a gyártó szerint kopásálló futómintázattal rendelkezik, ugyanakkor könnyedén változatja alakját az úttesttel való érintkezés optimalizálása érdekében, így jobb tapadást, nagyobb kanyarstabilitást, fokozott fékhatást ígér.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A futófelület egyedi anyagát zömében a Michelin ElastoSPORT és FullSILICA fantázianevű keverékei adják.
A Primacy HP-t a Michelin szerint konkurenseinél 25 százalékkal jobb kopásállóság jellemzi, a tartósság mellett a Primacy további előnye, hogy az új abroncs 80 km/órás sebességről fékezve 1,2 méterrel kevesebb féktávot ad. A Primacy HP teljes élettartama alatt kiemelkedő teljesítményt ígér, a TÜV SÜD minőségellenőrző intézet 10 000 kilométert futott abroncs-összehasonlításán is hozta 1,2 méteres féktáv-előnyét. A Primacy HP-vel szerelt autó azon a ponton már állt, ahol a konkurens abroncsok még legalább 16 km/órás sebességgel gurultak, ez a sebesség akár halálos gyalogos gázolást is jelenthet.
A Michelin kutatásai alapján a vevők döntő részének az abroncs élettartama a legfontosabb kérdés új gumi vásárlásakor. A nagy teljesítményű, felső-kategóriás autók esetében további fontos jellemző, hogy nedves úton, nagy sebességnél is stabilak maradjanak, a Primacy HP vízkiszorító mintázata partner ebben, s a legrövidebb fékút elérésében is.
A már kapható Primacy HP néhány modellhez (Audi A4; Me
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
rcedes C-, E-, S-osztály; BMW 1-, 3-, 5-ös sorozat; Peugeot 607) már most elérhető gyári szerelésben is, s számos további márkánál is folynak tárgyalások a gyári szerelés érdekében.
Néhány méretben már most, a többihez az év során várható a ZP (Zero Pressure – nyomás nélküli) változat is, a csakis guminyomás-ellenőrzővel szerelt autókra feltehető abroncs megerősítet oldalfalával defekt esetén is ad legfeljebb 80 km/órás tempó esetén 80 kilométernyi mobilitást – egy kórházba sietve például fontos lehet, hogy ne kelljen megállni kereket cserélni.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...